Meerdere (3) servers afsluiten met 1 UPS.

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik heb hier 3 servertjes aangesloten op een APC Smart-UPS 1500. De belangrijkste server is ook met USB verbonden. Nu wil ik alleen dat de andere twee servers ook gaan afsluiten bij stroomstoring!

Ik heb op de server die met USB is verbonden PowerChute Server + Agent + Console geinstalleerd. Kan de UPS vinden en configureren aldaar. Ik ging er vanuit dat ik als ik op de andere servers de Agent ook installeer, ik de Server kon vinden... Kennelijk dus niet! De Agent ziet alleen UPSen die direct (USB of serieel) zijn verbonden met de machine.

Is de enige optie extra (USB) kaarten in de UPS bouwen?? Kan ik niet m'n switch ook op de UPS zetten en via het netwerk een shutdown commando laten rondsturen :?

Wie weet hier meer van _/-\o_

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

gewoon de hoofd server die aangesloten zit op de UPS met USB kabel een remote shutdown doorgeven aan de anderen.

[edit]
volgensmij kan je namelijk ook kiezen voor een taak uit te voeren ipv uitzetten.

[ Voor 35% gewijzigd door ReseTTim op 11-03-2009 12:01 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• demasterbaas
Klinkt interessant!

En wat voor taak moet ik uitvoeren om ervoor te zorgen dat hij een remote shutdown geeft??

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
lees eens wat over psexec :)

Heeft ook een computer!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

RKD

demasterbaas schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:09:
Klinkt interessant!

En wat voor taak moet ik uitvoeren om ervoor te zorgen dat hij een remote shutdown geeft??
Je kan een script maken en dan bijvoorbeeld gebruiken van het shutdown commando van windows (als het windows bakken zijn)

shutdown /? in een dos box geeft je veel uitleg, het commando wat jij zoekt kan bijvoorbeeld zijn:

shutdown /m computername /t tijd in sec /f om te forceren /s voor shutdown of /r voor reboot.

iRacing Profiel

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Weet niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar ik heb het ingesteld dat de machine (Debian Linux) waarop de UPS verbonden (USB) is master is en de overige aangesloten zijn via het netwerk verbonden via de APCUPSd (daemon) en dezelfde informatie doorkrijgen als de master. Heel simpel eigenlijk en je houdt alle mogelijke configuratieinstellingen open voor elke machine (shutdown delay, warning delay, etc).

[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 11-03-2009 12:16 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• demasterbaas
Zijn 3 Windows 2003 bakken. Dus ga ze via een batch bestandje een shutdown commando geven (zoals RKD voorsteld).

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03

My favorite programming language is solder.

• demasterbaas
aan de UPS 1500 hangen trouwens 3 HP ProLiant ML350's (1x G3 2x G5) en een switch. hoe lang denken/schatten jullie dat ik kan wachten met de shutdown voordat de batterij leeg is..?

volgens mij zijn de linker lampjes op de UPS de belasting(?), daarvan branden er 2 van de 5.

• RKD
  • Nu online

RKD

demasterbaas schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:26:
aan de UPS 1500 hangen trouwens 3 HP ProLiant ML350's (1x G3 2x G5) en een switch. hoe lang denken/schatten jullie dat ik kan wachten met de shutdown voordat de batterij leeg is..?

volgens mij zijn de linker lampjes op de UPS de belasting(?), daarvan branden er 2 van de 5.
Daarvoor moet je een calibratie doen binnen de apc software. Dan weet je precies hoe lang die het vol houd.

Btw niet te vaak doen is niet goed voor je batterij. Normaal is 1 keer per jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door RKD op 11-03-2009 12:31 ]

iRacing Profiel

• demasterbaas
Is dat Risk Assessment?

• RKD
  • Nu online

RKD

Nee, dan moet je volgens mij in die management console properties van de agent/ups opvragen en daar kan je de calibration doen.

iRacing Profiel

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Volgens mij blijft het netter om er een daemon aan te hangen. APCUPSd doet het ook in Windows. Je kan ook de voorwaarde opgeven dat hij bij 5 minuten resterend een shutdown doet.
New Features in the 3.14.x series:

* USB support for new platforms: Windows, Mac OS X, Solaris 10
* Native Windows port
En APC heeft natuurlijk zelf ook (betaalde) software.

[ Voor 31% gewijzigd door gertvdijk op 11-03-2009 20:36 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1