Toon posts:

[XP] Ik kan prullebak op de d: niet meer legen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik met tweakUI mijn systeem zo veranderd dat ik er met geen mogelijkheid meer in kon.
Ik moest een password invoeren dat simpelweg niet bestond, geen admin, user, of whatever.
Niet handig, beetje over enthousiast.

Keuze: 30,- betalen bij een computerzaak om het weer toegankelijk te maken of windows opnieuw installeren.

Ik koos de laatste optie maar omdat ik niets had gebackupped besloot ik een tweede tijdelijke versie te installeren op de d:,
backups te maken, dan een definitieve installatie op de c: te maken en die op de d:\ dan simpelweg weg te gooien.

Bij dit weggooien dacht ik dat de recycler op de d: bij de tijdelijke windows versie op de d: hoorde en heb zoveel mogelijk ervan weggegooid.
Dat ging deels, maar nu blijkt dat hij, of een gedeelte ervan, wel degelijk bij mijn huidige c: install van windows hoorde.

De prullebak op de d: is nu niet meer gelinkt met die op mijn bureaublad.
Als ik iets van de d: weggooi is het niet te zien in de 'officiele' bak en kan het niet definitief verwijderen,
Het komt wel terecht in wat nog van de bak over is op de d:, maar als ik hem leeg, dan leegt hij hem in zichzelf en de betreffende bestanden sluiten weer netjes onderaan aan.
Zeer vicieus dus, van de d: kan ik nu niets meer weggooien.

Is er een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen?

Systeem;
W xp Home SP3
P4 640 3,0 GHz
1 Gyg geheugen

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 08:44
waarschijnlijk staan er NTFS premissie's niet juist.

Van system Files weet ik het niet zeker maar je kan proberen door take Owner ship. Mocht dat niet werken. je bestanden die je wilt bewaren veilig stellen en D p[artitie verwijdern>?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Is het mogelijk om de defaultsettings van TweakUI te herstellen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Probeer de fix op regel 64 van deze pagina eens. Voor het resetten van je wachtwoord zijn ook tooltjes trouwens.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfixje.

Overigens kun je ook met bijvoorbeeld een BartPE CD booten, de RECYCLER folder wegdonderen en normaal rebooten.
Je XP maakt dan zelf weer de folder met de correcte ACLs aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ownership is hier denk ik niet aan de orde want ik kon er gewoon in en dingen verwijderen, windows deed alleen iets raars met de link tussen d:recyclers en die op het bureaublad.

Resetten van TweakUI herstellen zou hebben gewerkt als ik mijn systeem überhaupt in zou hebben gekund.

Ik heb verschillende programmaatjes geprobeerd om om het password heen te komen of het te wijzigen,
alleen bestond er helemaal geen password.
Iets wat niet bestaat kan je niet wijzigen of negeren.
Toch werd me gevraagd het in te voeren. Raaarrrrrrrrr

Bleven over: Regel 64, dat leken me handmatige register aanpassingen
en via bartPE de prullebak weggooien.

De laatste sprak me het meest aan en guess what:
De Prullebak op de D is back online!

Helaas had ik geen beloning uitgelooft voor de gouden tip, maar Titelfixje, it would have been yours!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Mocht je nog eens zoiets hebben; Unlocker kreeg ik toen alles wat problemen gaf weg.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1