Link naar illegale content in reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
In de eerste reactie (himlims_ in 'nieuws: Hackers kraken algoritme iTunes-vouchers') op het artikel over het kraken van het iTunes gift-card systeem staan links naar waar je deze kan kopen. Ik kan me niet voorstellen dat dat toegestaan is op Tweakers.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is al verwijdert door een power mod :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom mag je als voorbeeld niet naar dergelijke sites linken? Is informatief en je weet toch ook na het lezen van het artikel dat het niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er stond alleen een link naar Taobao, toch?
Deze site wordt notabene expliciet in de tekst genoemd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
ViNyL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:10:
Waarom mag je als voorbeeld niet naar dergelijke sites linken? Is informatief en je weet toch ook na het lezen van het artikel dat het niet klopt?
Om een duidelijk en eenduidig beleid. Linkjes in naar illegale zaken mogen simpelweg nooit, óók niet als de redactie ervoor heeft gekozen een artikel over hetzelfde te schrijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Geen redactie maar reactie: Geachte Redactie > Tweakers.net Moddereter Forum :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik ben het ook voor de zekerheid precies na het vragen, maar ik beschouw het als hetzelfde als thepiratebay. Een linkje naar thepiratebay (of tpb/legal) mag wel, zolang er geen direct link is naar bepaalde content of hints bij staan hoe aan doe content te komen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 11-03-2009 12:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in de bron verwijzing wordt ook gelinkt naar de pagina, ik was in de veronderstelling dat ik heir niets verkeerd deed

//edit
overigens geen reactie/antwoord van een mod nalv mijn post.
ik wilde hier vragen waarom deze verwijderd was, maar was al een topic voor :+

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2009 13:38 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan moet je even in jouw spamfolder kijken of nagaan of het emailadres nog klopt, want er is toch echt iets door botoo naar jou gestuurd geweest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik maar denken dat DM het nieuwe mailen was

ouch ... nog een hotmail adres hier bekend :x

Het is niet de eerste keer dat je er op gewezen bent dat warez e.d. en/of links daar naar niet op tweakers.net toegestaan worden. Ik hoop dat dit de laatste keer is dat dit nodig is omdat anders de mogelijkheid tot het plaatsen van reacties uitgezet zal worden effectief inhoud dat je een ban krijgt

kan ik hier in bezwaar treden?
Ik vind het vreemd dat dit op mijn kerfstok komt te staan (ik weet 't ben niet altijd braaf usertje) want de geplaatste link staat in het artikel wat t.net als bron gebruikt :? komt dan toch op hetzelfde neer?

Ik zou graag mijn eigen 10jr t.net jubileum vieren, hopelijk valt dat hierdoor niet in 't water

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik had al een extra note erbij gezet met een link naar de uitleg jouw uitleg hier, zodat het in de toekomst gelijk duidelijk is. Dus bezwaar maken is niet meer nodig denk ik zo ;)

edit:
Verder zie botoo. Ik wilde het nog iets duidelijk maken, maar is niet meer nodig :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 11-03-2009 14:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

duidelijk, ik zal mijn straf wel 5x kopie pasten :+

ik mag geen warez plaatsen op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Het 'probleem' is dat de redactie een veel grotere vrijheid (journalistieke vrijheid) heeft dan users. Kortom als de redactie een link plaatst dan betekent dat niet dat user dat ook mogen. De redactie van Tweakers.net is zelf verantwoordelijk voor mogelijke (edoch imho onwaarschijnlijke) gevolgen, maar als users links plaatsen dan is Tweakers.net _ook_ verantwoordelijk als het illegaal blijkt en het blijft staan.

@himlims_: in de blog die als bron die vermeld word in het artikel staat idd een link maar niet in het artikel van T.net maar dat betekent niet dat jij die bewuste link wel op de FP hoeft te plaatsen, dat is net een stap te ver.

Ik weet dat het altijd een grijs gebied zal blijven wat nu net wel en wat nu net niet kan/mag, maar het plaatsen van directe links is duidelijk niet de bedoeling.

[edit]
Kixtart was me al voor ;+

@ himlims_ : overigens is nog nooit iemand gebanned, ook niet tijdelijk, voor het plaatsen van een enkel warez-linkje, pas bij zware recidive gaan we stevigere maatregelen nemen en in dit geval is dat niet wat er speelt. Ik zou zeggen no worries, maar let een beetje op :)

[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 11-03-2009 13:58 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Duidelijk, zal heir in de toekomst meer rekening proberen te houden.

Was in de veronderstelling om +1 nuttige reactie te plaatsen ;-)

Maar kan me vinden in je punt dat het een grijs gebied is, t.net post het zelf niet direct. En als daaronder dan een fipo staat met de 'verkeerde' link is dat natuurlijk wel beetje vreemd

en zo krijg je een bericht via DM; waar te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

himlims_ schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:01:
en zo krijg je een bericht via DM; waar te koop?
Ik hoop dat je daar niet verder mee bent gegaan... Ook via DM mogen dergelijke dingen niet en een admin zou in dit berichtje zomaar een reden kunnen zien om je DM-box eens na te kijken...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dan vind ik dat wel belachelijk van t.net

zo iets gebeurd dan volledig achter de schermen, dat al jaren zo geweest dat men warez en dubieuze zaken met elkaar bespreekt. (wat in een erg ver verleden nog wel door de beugel kon en links / downloads naar games in topics geplaatst werden.)
Dit is later aangepast (en terrecht) maar DM niet mogen gebruiken voor berichten van/naar andere users ongeacht de aanleiding daartoe klopt niet.

Kun je mij aangeven waar ik terug kan lezen dat ik DM daar niet voor mag gebruiken?
(betreft hier overigens een incident)

dat t.net het recht behouwd mijn box te controleren weet ik.
dat staat ook netjes vermeld bij het gebruik ervan.

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zo snel geen expliciet verbod vinden, maar voor zover ik weet zijn illegale zaken gewoon simpelweg verboden op t.net, op welke manier dan ook.

Als je een sluitend antwoord wil hebben zou je het Zeef moeten vragen, die moet het weten.
(Waarschijnlijk iets in de trant van: 'Het mag niet, maar er valt nauwelijks te controleren, dus we grijpen alleen in als we toevallig iets zien.')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
Voor DM's gelden dezelfde regels als voor forumposts. En warez zijn nooit welkom geweest dus nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Al zo'n 100 jaar is op Tnet gebruikelijk dat men dat weert. Is het legaal of op het randje, het levert gewoon gezeik op met Brein en andere copyright-shit. Als al blijkt dat het toch legaal is, dan nog zal Tnet in de gaten gehouden worden. En hey, als de grootste techsite met wizzkids is de kans dat juist op fora als deze men begint over illegale downloads en torrents, dan is dat verband logisch gelegd bij Brein.

Vandaar dat Tnet een ruimere marge handhaaft mbt warez dan volgens de wet noodzakelijk is. Een stuk ruimer zodat er geen onduidelijkheid hoeft te bestaan of het net-wel of ruim niet legaal is. Het mag gewoon niet (=huisregel) dus da's duidelijk. Dat geld voor alle facetten, van forumposten via DM (dus niet privemessages!) tot interne crew-fora aan toe.

Had ik al gezegd dat het enorm veel gezeik scheelt?

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 11-03-2009 16:30 ]

Pagina: 1