Codec opzoeken en verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:44
Ik heb weer een wat wazig probleem. Afgelopen dagen moest ik wat AVI files omzetten naar WMV/MPEG2 en daarvoor heb ik een aantal tools geinstalleerd. Uiteindelijk kreeg ik een goede kwaliteit WMV file.
Toevallig had ik ook VLC player geinstalleerd, en sinds dien is er iets raars aan de hand.

Ik heb echt tig verschillende codecs geinstalleerd in de loop van het jaar om zo ongeveer elk mogelijke soort video af te kunnen spelen.

Na de VLC player gebruikt BSplayer ineens een andere codec om gewoon simpele divxjes af te spelen. Ik krijg dan het volgende beeld:
Afbeeldingslocatie: http://68.64.152.155/dl/2d977e36c3e416813f4714c7bd9190e2/1236763743/image/bscap0000.jpg

Nu wil ik graag weten welke codec BSplayer hier gebruikt, en hoe ik die kan verwijderen. In VLC player wordt de divx wel goed afgespeeld, maar in Winamp/Windows media player gaat het ook fout...

Hoe kom ik erachter welke Codec hier wordt gebruikt?

(die pijltjes in het beeld horen dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij heeft BSplayer een codec manager, volgens mij moet het daar bij staan.
Sommige codecs kan je via Software gewoon verwijderen, en anders de stappen die hier in dit topic staan volgen: hoe "Alle" codecs verwijderen

Ik zie dat ik daar ooit een keer een reactie heb geplaatst, misschien werkt het nog:
Outerspace schreef op dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:20:
Removing the Default Codecs:

- In Control Panel, double-click Add/Remove Programs.
- On the Windows Setup tab, click Multimedia, and then click Details.
- Click the Audio Compression and Video Compression check boxes to clear them, and then click OK.
- Click OK.
The default codecs, with the exception of the Microsoft PCM converter, are removed. You cannot remove the Microsoft PCM converter.

Removing a Specific Codec or MCI Device:

- In Control Panel, double-click Multimedia.
- Click the Advanced or the Devices tab.
- To remove an audio codec, double-click Audio Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove a video codec, double-click Video Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove an MCI device, double-click Media Control Devices, double- click the device you want to remove, and then click Remove.

http://www.free-codecs.co...ult_Codecs_in_Windows.htm

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 11-03-2009 10:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Dit lijkt heel erg op wat je kunt doen in FFDshow. Dit zijn bepaalde filters, die je ook weer kunt uitschakelen, want FFDShow an sich is niet slecht, maar behoorlijk nutteloos met deze filters aan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-03-2009 10:52 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een ffdshow filter die daar actief is. Je zou gewoonweg een ffdshow icoontje rechtsonder in je taskbar moeten hebben, waar je dit kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:44
Bij FFDShow heb ik echt tig codecs staan, maar ik heb geen idee welke de boosdoener is.
Ik gok dat het geen zin heeft om FFDshow te herinstalleren?

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://68.64.152.155/dl/03c53062b602b249a50e3d2d1f381f6b/1236858306/image/codecs.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Het heeft niet te maken met de codecs rechts, maar met alle filters die je links aangevinkt hebt. Je hebt ze ook niet allemaal nodig, 'Visualisations' zorgt voor die 'bewegingsvectoren' en 'OSD' zorgt voor die extra info.

Vink trouwens ook de filters af die je niet nodig hebt. Bij filmpjes met een hoge resolutie kunnen al die filters je CPU tot de max. voltrekken, waarvoor video's gaan stotteren. 'Sharpening' en 'Resize & aspect' kunnen nuttig zijn, maar zijn lang niet altijd nodig en 'Logoaway' en nog wat anderen doen niets nuttigs als ze niet goed geconfigureerd zijn. Dus vink alleen die filters aan die je wil gebruiken als je er daadwerkelijk iets mee wilt doen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1