Ik zit met een vraag waar ik niet uitkom. Vorige week is mijn fiets door een auto total los gereden (ik heb gelukkig niets). Verzekering vergoed ongeveer 300 euro zoals het er nu uit ziet (dagwaarde). Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets.
Ik heb op 12 december 2006 de (inmiddels)kapotte fiets gekocht voor 700 euro. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van het fietsenplan van mijn werkgever. Ik heb afgelost van Januari 2007 t/m April 2007.
Goed, ik wil natuurlijk weer een nieuwe, vergelijkbare fiets. Daarvoor wilde ik graag weer gebruik maken van het fietsenplan. Nou heb ik mijn HRM afdeling gevraagd om uit te zoeken of dit kan, maar die hielden stellig voor dat de termijn 3 jaar is, en ik pas volgend jaar weer mee kan doen.
Nou lees ik op de site van de belastingdienst het volgende :
. Zoals ik het hierboven lees begint het kalenderjaar bij de eerste deelvergoeding. Al ben ik er heel goed in om bovenstaande zin ook anders te lezen
. Voor mij is het wat dat betreft onduidelijk.
Is er iemand die beter is in 'belastingdiensttaal' die dit kan verifiëren of juist kan ontkrachten?
Ik heb op 12 december 2006 de (inmiddels)kapotte fiets gekocht voor 700 euro. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van het fietsenplan van mijn werkgever. Ik heb afgelost van Januari 2007 t/m April 2007.
Goed, ik wil natuurlijk weer een nieuwe, vergelijkbare fiets. Daarvoor wilde ik graag weer gebruik maken van het fietsenplan. Nou heb ik mijn HRM afdeling gevraagd om uit te zoeken of dit kan, maar die hielden stellig voor dat de termijn 3 jaar is, en ik pas volgend jaar weer mee kan doen.
Nou lees ik op de site van de belastingdienst het volgende :
Ok, het jaar van aankoop : 2006, de eerste deelvergoeding : 2007. Kan ik nou wel, of niet meedoen aan het fietsenplanLet op!
Als u de aankoopprijs van een fiets in delen vergoedt, begint de termijn van 3 kalenderjaren – het jaar van aankoop van de fiets door de werknemer en de 2 volgende kalenderjaren - bij de eerste deelvergoeding.
Is er iemand die beter is in 'belastingdiensttaal' die dit kan verifiëren of juist kan ontkrachten?