Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Onlangs heb ik een glas frisdrank over mijn laptop laten vallen. Hierbij is mijn toetsenbord stuk gegaan, wat ik succesvol heb vervangen. Hiermee dacht ik klaar te zijn, echter wanneer ik nu een externe monitor / beamer aansluit krijg ik slechts zwart beeld. Het vreemde is dat, wanneer ik een beamer aansluit, deze netjes de laptop herkent en ook aangeeft: monitor gevonden, blabla resolutie bij blabla refresh rate. Wanneer ik ook van resolutie / refresh rate verander, schakelt de monitor / beamer ook mee over (in geval van mijn eigen monitor hoor ik ‘klik-klik’ zoals normaal). Het beeld blijft echter zwart.

Wat heb ik al geprobeerd:

- diverse kabels / monitoren / beamers
- driver her-installatie
- clean install
- laptop helemaal uit elkaar gehaald, componenten gecontroleerd op zichtbare aantasting en frisdrank sporen en de boel zo goed mogelijk afgestoft.

Dit failen icm het frisdrankakkefietje doen mij geloven dat er hardware matig iets stuk is gegaan en ik zou nu graag willen achterhalen wat dat is en, nog belangrijker, of ik het kan vervangen. Hierbij is natuurlijk het hele moederboord vervangen het worst-case scenario.

Verder werkt de laptop vlekkeloos, krijg ik geen errors en wordt de hardware prima herkend en werkt dat volgens Windows zonder problemen.

Hoe kan ik controleren welke component er stuk is?

Hier zijn de specs:

Acer Travelmate 800LCI
CPU: Intel Pentium M 1.3 GHz
Mainboard: Intel 855PM
Video controller: ATI Mobility Radeon 9000

Hier is een pdf (14 mb) met de volledige specs:

http://home.telfort.nl/sp398678

Heel erg bedankt alvast !

Oscar

--- edit ---

hmm, ik zit nu een heel stuk over LCD inverter te lezen. Mocht deze stuk / deels stuk zijn, kan dat dan invloed hebben op het beeld naar de vga monitor?

Ik heb de laptop, na het incident, direct uitgezet, omgedraaid en droog gemaakt. Onder het toetsenbord (en binnenin) was alles droog, echter bij het LCD scherm was het wel wat nat.

-------------

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 13:48 ]