[XP] tijdelijke install bestanden willen naar U:\

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb weer eens een vaag probleem. heb hier een klaptop staan die diverse software niet kan installeren. De machine draait windows XP SP2 en de harddisk is ingedeelt in 2 partities. Met op C: het os en de progjes en op D: de data, tevens ook de Documents and settings folder. Verder uiteraard een mapping naar U: waar nog wat data staat.

Nu bij het installeren van sommige programma's (niet allemaal), krijgt men een fout melding "Not enought diskspace" (achja zijn maar 36 gig vrij) en "Failed to create dump file U:\tmp\coredump" Terwijl het programma op de D: schijf staat. De software installeerd wel op een andere PC.

Okee zoveer het verhaal. Wat heb ik gedaan:

- Temp en Tmp van zovel de machine als de gebruiker op D:\Temp laten uit komen. Set in de dos box geeft dit ook mooi aan.
- Ccleaner en mbam gedraait (je weet maar nooit) - deze kon ik trouwens wel installeren
- Win.ini, control.ini en system.ini even na gelopen (misschien 16 bit progjes, denk het niet maar je weet maar nooit).
- register doorzocht naar alles wat met U:\ begint (noppes).

Wat kan ik nog doen voordat ik de baseballknuppel pak en hem herinstalleer. O-)

Ga nog even spybot draaien maar denk niet dat dat zal helpen. En dan nog even hijack this.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Wat staat er bij:
Deze computer - Eigenschappen - Tab geavanceerd - Omgevingsvariabelen (of had je het juist via dit knoppie gedaan? O-) )
Het gaat hier trouwens wel om de systeemvariabelen en hun temp directories

Welke programma's hebben eigenlijk problemen?
En wat bedoel je met "uiteraard een mapping naar U: waar nog wat data staat" want die heb ik niet :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door Moning2 op 11-03-2009 09:41 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat had ik idd daar gedaan.

Het gaat om specifieke programma's van leveranciers en klanten. Zoals "Craft Terminal Kernel v3.2.0.6".

Wat jij hebt geen u: drive :o shokking... De u drive is gewoon een share van de gebruiker waar gegevens opgeslagen kunnen worden die dan op een tape gebackupd worden.

/edit: Nog even een update: Spybot heeft niets gevonden en hijackthis ook niet echt iets raars.

[ Voor 13% gewijzigd door Roman op 11-03-2009 10:17 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ik het goed begrijp verwijst die U schijf naar een netwerk drive als het ding aan een netwerk hangt.

Hangt ie aan dat netwerk tijdens de installaties? Is die U schijf dan beschikbaar? Zo ja toegangsrechtenkwestie?

Maken die software installatieprocedures gebruik van dezelfde installer? Is er iets te vinden aan standaardinstellingen van die installer dat naar die U schijf wijst? Want dat is het enige wat ik op het ogenblik zou kunnen bedenken dat maakt dat er van de U schijf gebruik gemaakt wil worden tijdens die installaties. Is er ooit software geïnstalleerd vanaf die U schijf? Als noodoplossing zou je kunnen proberen die software op die U schijf te zetten en vandaar te installeren.

knip

[ Voor 1% gewijzigd door alt-92 op 11-03-2009 16:26 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Roman schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:49:
Dat had ik idd daar gedaan.

Het gaat om specifieke programma's van leveranciers en klanten. Zoals "Craft Terminal Kernel v3.2.0.6".

Wat jij hebt geen u: drive :o shokking... De u drive is gewoon een share van de gebruiker waar gegevens opgeslagen kunnen worden die dan op een tape gebackupd worden.

/edit: Nog even een update: Spybot heeft niets gevonden en hijackthis ook niet echt iets raars.
Ik heb wel een Y: en Z: drive :7

Is het niet mogelijk de installer op een toegankelijke plek uit te pakken (met 7zip of winrar of..) en daarna de setup ervan uit te voeren?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik denk ik weet wat er mis is.

De installatie is tijdens het installeren fout gelopen en sinds dien geeft hij deze foutmelding. Ik ga er van uit dat het een bug in het programma is aangezien andere software zonder problemen installeerd. Alleen dit pakket en alles wat van dezelfde maker komt werkt niet.

De gebruiker krijgt toch over 4 weken een nieuwe laptop dus hebben we besloten het hierbij te laten (en dan maar hopen dat het op de volgende wel goed loopt.) Ik heb het wel door gegeven aan de makers van de software, eens kijken wat die ervan vinden.

Pagina: 1