Toon posts:

Media Center

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een media center. De bedoeling is dat deze boven komt te staan en dat ik beneden een Windows Media Center Receiver neer zet. De reden hier voor is dat ik het MMC in de toekomst ook op andere televisie wil kunnen gebruiken (via een extender) en dat ik de PC af en toe ook nog wil gebruiken om op te werken.

Het uitgangspunt is geweest dat de PC in ieder geval snel start. Volgens mij moet het namelijk mogelijk zijn om via WOL de pc te starten. Dan hoeft het in ieder geval niet altijd op standby te staan. Ik weet niet of iemand kan bevestigen of dit ook via een extender mogelijk is?

Na zoeken op diverse forums en na overleg met een computerzaak, heb ik deze PC samengesteld:

MSI P7NGM Digital
Intel Core 2 Quad Q9400, 2,66Ghz, 6MB Cache, Boxed, S775
Kingston 4096MB (2x2048MB) Dual Channel Kit PC5300
Western Digital Raptor 74GB, 16MB, 10.000rpm
Digital Everywhere FloppyDTV C/CI
Microsoft Windows Vista Home Premium NL 64bit, OEM

Ik twijfel echter of de snelle componenten (Quad processor, veel geheugen, snelle HD) wel echt een meerwaarde hebben.

Graag hoor ik of jullie dezelfde keuze zouden maken. Ik twijfel ook over de groote van de HD. Deze is alleen voor het OS en eventueel andere programma's die nog installeer. De Media staat allemaal op een NAS.

Groet,

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32

Wish

ingwell

Je kan advies vragen in Home Theater PC (HTPC) Deel 3. en deze doorspitten.

Je zult zien dat de snelle processor en de harde schijf een beetje overkill is. In de topic start staan bijvoorbeeld aanraders voor de verschillende componenten.

Of je de machine kunt aanslingeren met een extender, daar kan ik geen antwoord op geven.

No drama