Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista normal mode en Safe mode verschil

Pagina: 1
Acties:

• Eluminate
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 08:02
Hallo,

Ik heb het hele internet al afgezocht hiervoor, maar ik heb niks kunnen vinden, op dat safe mode alleen default dingen laad in Vista.

Ik zoek een manier om erachter te komen, wat er op mijn computer allemaal geladen word, en wat er in safe mode allemaal geladen word, qua processen, services en drivers.

In de event-log kan ik niet veel vinden. Ik moet een soort log hebben van alles wat mijn computer laad vanaf het moment dat Windows start, tot mijn bureaublad, en hij klaar is. Dit voor safe mode en normal mode.

Is het mogelijk in Vista een soort boot-log aan te zetten?

mvg, Lucas

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 20:48
Als je boot.ini de optie /bootlog plaatst achter je bootoptie, maakt hij een bestand ntbtlog.txt aan in c:\windows. Is dit wat je bedoelt? How to create a bootlog

Laurens-Jan Merkx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista heeft helemaal geen boot.ini.

[google=enable bootlogging vista] levert al gauw op dat het bootproces gewoon te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80mw6zdTgvuqg6Ux4jmmr4N7/full.jpg

Dus waar jij dan zoekt is me niet helemaal duidelijk.
En voor de rest: check je eventlogs eens goed? Er zit een behoorlijk uitgebreide performance logging in .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device