Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IE en FF lopen vast of krijgen geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb een vervelend probleem op mijn Vista-computer: na een tijdje internetten verlies ik mijn verbinding. Het laden van pagina's lukt dan niet meer en het kan dan ook gebeuren dat Firefox vastloopt (niet altijd het geval, wel vaak). Als dit gebeurt, krijg ik ook bij Internet Explorer een verbindingsfout. Ik heb niet kunnen ontdekken dat er bepaalde sites zijn waarbij dat gebeurt, het lijkt op iedere site te kunnen gebeuren.
Als ik dan geen verbinding meer krijg, is het echter niet zo dat niets meer werkt: het downloadprogramma en msn krijgt wel nog gewoon verbinding. Het lijkt er dus op dat op de een of andere manier poort 80 na een tijdje dicht wordt gegooid. op de andere PC in het netwerk heb ik dan wel nog gewoon verbinding en het probleem op onze Vista-computer kan ik oplossen door hem opnieuw op te starten.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ow ja, het downloadprogramma (uTorrent) loopt ook vaak vast na een tijdje, echter niet op hetzelfde tijdstip als IE en FF, maar misschien heeft het ermee te maken?

Alvast bedankt,

Groetjes,
Niels

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
teveel connections open door je torrent programma, die blijven vaak op idle hangen.
tik op zo'n moment eens "netstat -n" in in een dos venstertje.

controleer ook eventueel met telnet, "telnet www.google.com 80" ofzo. (in vista te instaleren bij programma's en onderdelen -> windows onderdelen in/uit schakelen)

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:18:
teveel connections open door je torrent programma, die blijven vaak op idle hangen.
tik op zo'n moment eens "netstat -n" in in een dos venstertje.
Ik heb lang niet altijd mijn torrent-programma aan staan en ook dan heb ik hetzelfde probleem.

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Wat ik in dat geval eens zou proberen is bij 'netwerk- en internetverbindingen' in het configuratiescherm > 'netwerkverbindingen weergeven' en vervolgens op de betreffende netwerkkaart (LAN-verbinding) rechtermuisklik en kiezen voor 'herstellen'. Je verbinding zou dan eventueel terug in orde kunnen zijn.

(hetzelfde bestaat via: 'start' > 'uitvoeren' en tik in: cmd (in Vista kun je 'cmd' gewoon intikken als zoekopdracht, dan wordt 'cmd' wel gevonden) > in het zwarte dos-venster, tik je in: ipconfig /release , dan ipconfig /renew .

Vaak bestaan connectie-problemen nadat een computer in slaapstand is geweest.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd met het verversen van het ip-adres, dit helpt echter niet op het moment dat IE of FF zijn vastgelopen of geen verbinding meer krijgen. Ook staat de pc zo goed als nooit in slaapstand.
Ik heb op het moment van geen connectie bij FF een netstat commando gegeven:
http://www.uploadarchief.net/files/download/netstat.jpg
Het downloadprogramma heb ik die dag helemaal niet gedraaid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 16:24 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Heb je een virusscanner geïnstalleerd op je computer? Het kan ook een virus/spyware zijn dat al je resources gebruikt.
Je kan je computer eens laten scannen op virussen (virusscanner), spyware of een rootkit (scannen met Combofix).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AVG Free op mijn computer staan. Deze heeft recentelijk nog een complete systeemscan uitgevoerd en daarbij niets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt soms erop dat het probleem zich vooral voordoet bij pagina's met flashobjecten. Is er een alternatief voor Adobe Flashplayer dat ik eens kan uitproberen?

• RainerSGF
Een alternatief voor Adobe Flashplayer is er helaas bij mijn weten niet, tenzij je in Linux werkt...waarvoor je 'Moonlight' zou kunnen gebruiken (meuk: Moonlight 1.0)

Je zou adobe flashplayer eens volledig kunnen verwijderen en opnieuw installeren. Misschien kun je vóórdat je flash player opnieuw installeert, eerst eens een eindje kijken of het probleem zich dan nog voortdoet (om eventueel flash player in het probleem te elimineren).

Misschien voor jezelf eens nagaan wanneer dit probleem juist ontstaan is (na installatie van één of ander programma, ...?).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Flashplayer al een keer gedeïnstalleerd en daarna weer geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen helaas. Zonder flashplayer internetten is ook niet echt handig, er zijn behoorlijk wat sites die flashplayer nodig hebben en het bekijken van bijvoorbeeld youtube filmpjes wordt dan onmogelijk. Ik kan me ook niet herinneren dat het door een bepaald programma komt. Wat ook vreemd is, is dat ik laatst een nieuwe Windows installatie naast de oude heb geïnstalleerd (dualboot), waarbij precies hetzelfde probleem optreedt.

• RainerSGF
Heb je de deïnstallatie van flashplayer gedaan met de tool van adobe (deze verwijdert alles van flashplayer, dan ben je altijd zeker dat er niets meer achterblijf)? zie verwijder flashplayer (met adobe tool)
Zoniet, kun je het nog eens herproberen (verwijderen flash + terug herinstalleren).
Zorg ervoor (en zowel bij deïnstallatie als bij installatie van flash), dat alle webbrowsers vóóraf afgesloten zijn!
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:16:
Het lijkt er dus op dat op de een of andere manier poort 80 na een tijdje dicht wordt gegooid. op de andere PC in het netwerk heb ik dan wel nog gewoon verbinding en het probleem op onze Vista-computer kan ik oplossen door hem opnieuw op te starten.

Ow ja, het downloadprogramma (uTorrent) loopt ook vaak vast na een tijdje, echter niet op hetzelfde tijdstip als IE en FF, maar misschien heeft het ermee te maken?
Nu ik dit in je eerste post nog eens herlees, zou het misschien kunnen dat je probleem te wijten is aan je firewall (waar eventueel een regel staat die iets blokkeert qua internet-verbinding, ...). Kijk het eens na.

Ook al heb je tot nu toe al eens je AVG laten scannen, het zou zeker niet slecht zijn ook eens speciale software te laten draaien op zoek naar spyware en zo... (zie 'Adaware' en 'Spybot Search and destroy' en misschien nog 'Hijack this'). Heb je trouwens ook al eens 'Combofix' uitgeprobeerd (zie post van 'Borizz')?
Ad aware
Spybot Search and destroy
Hijack this

Ook andere posts hier op tweakers.net kunnen jou misschien verder helpen, zie bv. LAN-verbinding verbreekt bij starten videostreaming

Laat iets weten...

Verwijderd

Topicstarter
Intussen is mijn computer een keer weggeweest voor service: hij deed helemaal niets meer. Videokaart heeft kortsluiting gemaakt, waardoor ook de voeding het loodje legde.
Het zou heel misschien hier iets mee te maken kunnen hebben, dat de videokaart eerder al een beetje roet in het eten heeft gegooid?
Malware is niet waarschijnlijk, aangezien het probleem zich ook voordoet bij de volledig frisse installatie. Ik heb toch Ad-Aware laten scannen, deze heeft niets schokkends gevonden.
Firewall zou ik ook een beetje vreemd vinden. Ik heb ZoneAlarm Free, echter dit staat ook op onze XP-computer en deze heeft er geen last van, terwijl hij toch ongeveer hetzelfde geconfigureerd moet zijn. Dit sluit ook uit dat het probleem zit in de firewall van het modem of de router, aangezien die XP-computer daar ook op aangesloten is.

Verwijderd

Misschien iets met DNS ?
Werken rechtstreekse IP adressen in je browser ook niet meer ?

• RainerSGF
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:12:
Intussen is mijn computer een keer weggeweest voor service: hij deed helemaal niets meer. Videokaart heeft kortsluiting gemaakt, waardoor ook de voeding het loodje legde.
Het zou heel misschien hier iets mee te maken kunnen hebben, dat de videokaart eerder al een beetje roet in het eten heeft gegooid?
Ja, dit kan wel eens heel aannemelijk als oorzaak van je probleem (videokaart en voeding --> storing bij netwerkkaart of in besturingssysteem). Hopelijk is er niets mis nu aan je netwerkkaart.

Is het probleem ondertussen opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb vandaag alweer gemerkt dat het probleem met internet niet is opgelost. Ip-adressen (dus bijv. dat van de router of van het modem) doen ook niets meer als het probleem zich voordoet.

• RainerSGF
Kijk eerst eens je netwerkkaart na om uit te sluiten dat het probleem niet (fysisch) daar aan ligt.

Testen (algemeen testen van je netwerk, zie ook netwerk testen:
- is de netwerkkaart goed aangesloten (eventueel zit deze niet goed vast)
- kijk eens onder apparaat-beheer naar de netwerk-adapters/netwerkkaarten (als er zich nu een fout plaats vindt
bij je netwerkkaart of niet: herinstalleer misschien eens de drivers ervoor)
- kijk eens bij de 'event-viewer' of er meldingen zijn
- pingen naar 127.0.0.1 (= localhost)
- zitten er fouten in de bekabeling (slechte kabels, niet goed geconnecteerd, ...)?
- kijk andere netwerktoestellen na (modem, router, hubs/switches, ...) --> zie gegeven link

Misschien zijn er nog andere typische (kleine) problemen die aan de basis liggen (zowel mogelijk op software als op hardware-vlak).

Verwijderd

Topicstarter
Heel voorzichtig kan ik nu zeggen dat het lijkt alsof ik het probleem heb opgelost. Ik heb uit wanhoop Zonealarm eraf gegooid (ik had in mijn vriendenkring klachten over Zonealarm gehoord). Nu draai ik gewoon de Windows firewall. Het lijkt erop dat het torrent programma niet meer vastloopt, hoewel de behaalde downloadsnelheid gewoon het zelfde is gebleven. Sinds ik Zonealarm eraf heb gegooid is er niets meer aan de hand geweest (sinds donderdag). Ik vind het allemaal wel vreemd, want dat ik voorheen met Zonealarm ook al de maximale snelheid behaalde duidt er toch volgens mij wel op dat alles goed geconfigureerd was.

groetjes, Niels

• RainerSGF
Wel, als zeer goed (gratis) alternatief voor zonealarm kan ik je 'Avira Antivir Personal' aanraden als anti-virus software en COMODO als firewall. Ik gebruik deze en tot nu toe zeer tevreden van (nog geen virussen gehad). btw: ook firefox gebruiken als webbrowser doet mee aan de beveiliging van je computer (+ nog enkele nuttige add-ons als 'NoScript', 'WOT' en 'firebug').

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu als Virusscanner al een aantal jaren AVG Antivirus. Deze bevalt mij goed. Ik zal inderdaad eens kijken naar die gratis firewall die je noemt. Surfen op internet doe ik inderdaad met Firefox.
Pagina: 1