Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 10:26
Zoals de titel al een beetje zegt. Ik wil een nieuw beeldscherm gaan kopen.
Ik heb een beetje rond gekeken, maar ik kan niet echt ergens een goede vergelijking vinden tussen deze 2 schermen. Ik hoor wel dat de samsung er goed is, maar dat hoor ik van het dell scherm ook (maar die is 2 x zo duur)

Ik wil er voornamelijk beetje savonds mijn series/films op kijken en soms een beetje overdag gamen.

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Samsung gaan. Kwaliteitsverschil is verwaarloosbaar, en Samsung maakt zeer degelijke kijkers. Dat de Dell duurder is lijkt mij voornamelijk te liggen aan de hoeveelheid extra's, zoals een 9-in-2 kaartlezer e.d.

Just my two cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je de Dell Ultrasharp 2408WFP bedoelt; dit is een M-PVA-scherm, ik geloof dat de Samsung een TN-paneel is? In dat geval is dat de reden van het prijsverschil. Een IPS- of PVA-scherm geeft de kleuren véél beter weer, heeft een betere inkijkhoek, etc. maar is vaak trager dan een TN-scherm.

Zoek eens op QSix.nl naar de Dell; daar zijn ze meestal goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
woelders schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:52:
Als je de Dell Ultrasharp 2408WFP bedoelt; dit is een M-PVA-scherm, ik geloof dat de Samsung een TN-paneel is? In dat geval is dat de reden van het prijsverschil. Een IPS- of PVA-scherm geeft de kleuren véél beter weer, heeft een betere inkijkhoek, etc. maar is vaak trager dan een TN-scherm.

Zoek eens op QSix.nl naar de Dell; daar zijn ze meestal goedkoper.
ik doelde inderdaad op de 2408WFP.
is het verschil tussen een TN-paneel en die dell M-PVA erg goed merkbaar voor als ik films wil kijken?
waar is het wel goed merkbaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was voor de DELL gaan, maar er zijn ook nog wel andere merken met niet-tn panelen, als je dat voor iets meer geld kan krijgen heb je gegarandeerd meer plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:49:
Ik zou als ik jou was voor de DELL gaan, maar er zijn ook nog wel andere merken met niet-tn panelen, als je dat voor iets meer geld kan krijgen heb je gegarandeerd meer plezier ervan.
een suggestie zou ik dan wel handig vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tonnio schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:37:
[...]

ik doelde inderdaad op de 2408WFP.
is het verschil tussen een TN-paneel en die dell M-PVA erg goed merkbaar voor als ik films wil kijken?
waar is het wel goed merkbaar mee?
Ja, het zwart is zwarter en er zit geen kleurverloop in het scherm. Vooral bij 22"en hoger is dit fijn; anders ziet rood er in het midden rood uit maar bovenin roze en onderin bijna paars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

ABD

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:35:
Ik zou voor de Samsung gaan. Kwaliteitsverschil is verwaarloosbaar, en Samsung maakt zeer degelijke kijkers. Dat de Dell duurder is lijkt mij voornamelijk te liggen aan de hoeveelheid extra's, zoals een 9-in-2 kaartlezer e.d.

Just my two cents ;)
Dit advies is vrij slecht. Het kwaliteitsverschil ligt hem in meerdere zaken. Ten eerste heeft de Dell meerdere aansluitingen, ten tweede heeft de Dell een veel betere kleurweergave, ten derde heeft de Dell een veel betere zwartweergave in films en ten vierde heeft de Dell een hoogwaardigere behuizing . Daar staat tegenover dat de Samsung minder ghosting heeft in games en minder inputlag.

Allin all is de Samsung technisch een minderwaardig product, wat je terug ziet in de prijs. De enige reden waarom je voor de Saumsung zou gaan is als je een hardcore gamer was, maar zelfs dan zouden er betere keuzes voorhande zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Zelf heb ik de Dell 2408WFP en had er ook bewust voor gekozen vanwege het S-PVA paneel. Ik kan het bovenstaande bericht ook helemaal bevestigen, er is een groot scala aan aansluitingen, kleuren zien er heel prima uit en totaal niet flets (helemaal super na calibratie), zwart is echt zwart en de behuizing ziet en voelt ook heel hoogwaardig aan!
Verder speel ik ook nauwelijks games op de PC en kan daarom de "nadelige" effecten zoals ghosting voor lief nemen. Van inputlag heb ik tot nu toe niks gemerkt.

Het is dus waar je waarde aan hecht, ben je een gamer? Dan zal dit scherm minder geschikt zijn. Wil je juist een goede kleurweergave (ook onder een grote kijkhoek) dan is dit scherm een aanrader! (Er zullen ook vast meer schermen zijn die hier prima aan voldoen, maar dan ben je sowieso een duit geld aan kwijt)

Wat ik mij trouwens afvroeg, hoe ben je op deze vergelijking neergekomen? Aangezien het twee schermen zijn die je onder een totaal verschillend "segment" zou plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
ASF86 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:14:
Zelf heb ik de Dell 2408WFP en had er ook bewust voor gekozen vanwege het S-PVA paneel. Ik kan het bovenstaande bericht ook helemaal bevestigen, er is een groot scala aan aansluitingen, kleuren zien er heel prima uit en totaal niet flets (helemaal super na calibratie), zwart is echt zwart en de behuizing ziet en voelt ook heel hoogwaardig aan!
Verder speel ik ook nauwelijks games op de PC en kan daarom de "nadelige" effecten zoals ghosting voor lief nemen. Van inputlag heb ik tot nu toe niks gemerkt.

Het is dus waar je waarde aan hecht, ben je een gamer? Dan zal dit scherm minder geschikt zijn. Wil je juist een goede kleurweergave (ook onder een grote kijkhoek) dan is dit scherm een aanrader! (Er zullen ook vast meer schermen zijn die hier prima aan voldoen, maar dan ben je sowieso een duit geld aan kwijt)

Wat ik mij trouwens afvroeg, hoe ben je op deze vergelijking neergekomen? Aangezien het twee schermen zijn die je onder een totaal verschillend "segment" zou plaatsen.
Ik ben tijdje terug heel veel aan het gamen geweest en toen was het juist van je moet een Samsung kopen joh.. dat is goed... Tegenwoordig game ik wat minder en zegt iedereen juist dat ik beter voor zo een Dell kan gaan :)...
Ik gebruik mijn pc nu voornamelijk voor 3d applicaties en films/series kijken. Dus dan is de dell wel aan te raden?

Zijn er meer van dit soort schermen met goede kleurweergave en dan minimaal 24 inch groot voor dezelfde prijs of minder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tonnio schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:45:
[...]
Zijn er meer van dit soort schermen met goede kleurweergave en dan minimaal 24 inch groot voor dezelfde prijs of minder??
Gewoon even in de pricewatch het 'geen TN' filter aanzetten en je ziet het vanzelf.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnio
Gizz schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:47:
[...]

Gewoon even in de pricewatch het 'geen TN' filter aanzetten en je ziet het vanzelf.
Maar onder de andere schermen heb je toch nog ook heel veel verschil? MVA? PVA? IPS? etc? Ik heb er (nu) niet genoeg verstand van om er wat over te zeggen. Maar wat voor type paneel wordt er aangeraden voor primair films en secundair games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
let op : die Dell WFP heeft echt zieke inputlag, dus als je games speelt, of gevoelig bent voor lag, dan zeker niet doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Ik gebruik mijn pc nu voornamelijk voor 3d applicaties en films/series kijken. Dus dan is de dell wel aan te raden?
Zelf gebruik ik ook voornamelijk 3D applicaties (geen games, maar CAD software), grafische vormgeving applicaties en ook veel foto bewerking. Voor films is de Dell prima, ik heb ook een Samsung 37" LCD TV (jaar oud) en ik moet toegeven dat de Dell wat kleurweergave en vooral zwartweergave totaal niet onderdoet en soms zelfs iets mooier eruit ziet! Voor foto's is het scherm goed, zeker veel beter dan TN panelen. Alleen het rood springt er soms een beetje teveel uit, ook na calibratie. Het is dus niet de perfecte paneel voor professionals op dat gebied, maar dan zou je ook meteen een Eizo van 1000 euro aanschaffen. Voor de prijs is het in zijn klasse een prima scherm!
Tonnio schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:52:
[...]

Maar onder de andere schermen heb je toch nog ook heel veel verschil? MVA? PVA? IPS? etc? Ik heb er (nu) niet genoeg verstand van om er wat over te zeggen. Maar wat voor type paneel wordt er aangeraden voor primair films en secundair games?
Het blijft dan wikken en wegen als je games erbij doet. Voor games heb ik nog geen ervaring met dit scherm, dus kan ik niet zeggen hoe erg de ghosting is. Voor films voldoen volgens mij ook nog meer schermen prima, alleen weet ik zelf ook niet precies welke, iemand een idee? Ook TN panelen?

Wikipedia: Thin film transistor liquid crystal display
Daar staat nog het een en ander over de verschillende panelen MVA, PVA en IPS. Ik weet dat IPS de duurste variant is en heel geschikt voor "grafische professionals". De MVA en PVA schermen zitten daar ergens tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:08

superwashandje

grofheid alom

Tonnio schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:52:
[...]

de dell heeft zoals gezegd erg veel last van input lag (als je het merkt) daarom ben ik een tijdje terug voor de HP LP2475w gegaan. ik speel er voornamelijk games op en heb nog niets van inputlag of ghosting of iets dergelijks gemerkt. ook zijn er veel aansluitmogelijkheden (zoals bij de dell) het design is alleen anders en dell heeft ook nog een cardreader erin verwerkt

pricewatch: HP LP2475w

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 12-03-2009 16:50 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Ik heb de Samsung - prima ding. Goed voor films (haarscherp op 1080p), goed voor games, tamelijk gelijkmatige kleurweergave, redelijke kijkhoek, goedkoop.

Dell lijkt me alleen interessant als je echt zwaar in de 3d- en andere grafische applicaties zit. Alleen dan is kleurechtheid belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:26 ]

Pagina: 1