Externe DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo,

ik heb onlangs een mini-notebook gekocht maar nu wil ik er iets op installeren maar hier heb ik een dvd-speler voor nodig. Nu heb ik wel verscheidene externe dvd-spelers gezien maar mijn vraag is of ik niet de dvd speler van mijn normale notebook hiervoor kan gebruiken. Bijv. dat ik dan een connectie maak via bluetooth of via een netwerk.

Alvast bedankt

Han

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Een speler gebruiken die intern is ingebouwd gaat lastig worden, je notebook moet immers wel van het apparaat kunnen booten. Je zou uit kunnen vogelen of een netwerkboot mogelijk is. Kan dat niet dan zul je toch met een USBdrive oid moeten gaan werken.

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hmm okee bedankt!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41

Zenyatta

Tsjakka!

nu wil ik er iets op installeren
Dit betekent volgens mij nog steeds niet dat er vanaf geboot moet worden. Gewoon een programma installeren kan toch ook gewoon met een niet bootable DVD speler?

Zelf heb ik ook geprobeerd op mijn netbook iets te installeren via de interne DVD drive van mijn gewone PC. Dat was gewoon een programma voor onder Windows. Het lukte mij niet om de DVD drive te delen en dan via het netwerk te installeren. Dus ik denk inderdaad dat het wat lastig gaat worden om via Bluetooth (zou dat niet enorm traag zijn?) of LAN te installeren.

Vermoedelijk zit je dus inderdaad aan een externe DVD drive of installatie via USB vast, vrees ik.

The answer is 42.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je gewoon vanuit Windows wat wilt installeren kun je gewoon je DVD speler delen op de andere PC.

Rechtermuisknop, eigenschappen, en dan ergens "Delen" aanzetten.

Als je dan "\\PCNAAM" in typt, zou de DVD speler erbij moeten staan.

Maar dit wil natuurlijk niet als je van de DVD wilt opstarten o.i.d.