online WYSIWYG editor met plakken uit Word

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Hallo allemaal,

Voor een voetbalverengiing maak ik een website waarmee men zelf content kan plaatsen. Een groot deel van de gebruikers wil bestanden direct vanuit Word kunnen plakken. Zij verwachten dan dat het uiteindelijke resultaat op de website er exact hetzelfde uitziet als in hun Word document. Daarbij is gebruiksvriendelijkheid nog iets dat bovenaan de prioriteitenlijst staat.

Vanavond heb ik vrijwel alle WYSIWYG editors bekenen die er zijn (Fckeditor, TinyMCE, Richtexteditor, en nog een 5tal anderen. Allen kunnen ze twee dingen:
1. Ze kunnen Word text gewoon plakken, de complete html-code wordt dan vanuit Word overgenomen.
2. Ze kunnen een cleanup uitvoeren zodat de code die Word produceert geschoond wordt.

In beide gevallen krijg ik echter niet het gewenste resultaat.
- Bij geval 1 wordt letterlijk alles overgenomen. Ook het lettertype. Dit kan op de uiteindelijke site dus heel anders zijn.
- Bij geval 2 wordt de opmaak van het document meestal zo gewijzigd dat er nu minutenlang aanpassingen gedaan dienen te worden om alles goed opgemaakt te hebben.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik het beste Word bestanden overzetten naar HTML waarbij de opmaak van het Word document vrijwel helemaal behouden blijft, behalve het lettertype en lettergrote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
koenevers schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:49:
Mijn vraag is nu: hoe kan ik het beste Word bestanden overzetten naar HTML
Niet
waarbij de opmaak van het Word document vrijwel helemaal behouden blijft
Niet. HTML != Word. In Word kun je 1001 zaken die in HTML niet, of met allerlei 'omwegen'*™, mogelijk zijn. Forget about it.

* D'r is altijd wel een wijsneus die Feature X wel weer in HTML kan nabootsen, maar dat gaat echt niet op magische wijze voor élke feature door WYSIWYG-editor-X gedaan worden voor je
behalve het lettertype en lettergrote?
Je kunt natuurlijk zélf nog zaken gaan strippen, maar de ervaring leert me dat 't onbegonnen werk is om Word-meuk uit te pluizen en te 'converteren' naar iets zinnigs/eenduidigs.

Het best werkt:
  1. Selecteer alles (CTRL-A) in Word en kopieer (CTRL-C) selectie
  2. Plak alles (CTRL-V) in Notepad
  3. Selecteer alles (CTRL-A) in Notepad en kopieer (CTRL-C) selectie
  4. Plak alles (CTRL-V) in WYSIWYG-editor naar keuze
  5. Maak document op in WYSIWYG-ding.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 11-03-2009 00:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn ervaring: onmogelijk. Word is gewoon simpelweg niet geschikt voor HTML, dus als je niet alles wilt overnemen, forget it.

Geef ze dan een Word-template met het juiste lettertype en instellingen, en maak een macro waarmee je bepaalde codes weghaalt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
als 't enige echte probleem je lettertypes zijn... gewoon via css overriden. CSS heeft uiteindelijk gelijk zover ik weet (maar kan aan je browser liggen)

en in alle andere gevallen, gewoon de fonts in de geposte formulier opzoeken en eruit slopen :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
teh_twisted schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:08:
als 't enige echte probleem je lettertypes zijn... gewoon via css overriden.
De pest is, Last I looked tenminste, dat Word een shitload aan inline CSS aan elementen toevoegt ;) En die 'wint' het weer van een stylesheet.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-03-2009 01:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat het onbegonnen werk is om vanuit Word rechtstreeks naar HTML te pasten, maar het gaat mij uitsluitend over tekst.

Mijn bevindingen van vandaag zijn dat Word inderdaad een heleboel opmaak-zooi achterlaat (ook wel logisch gezien de hoeveelheid opmaakmogelijkheden van dit programma).

Ik kan met PHP simpelweg txt bestanden gaan openen en aanpassen, waardoor ik ook de fonts kan wijzigen. Ik was echter benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers hier. Zijn hier meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
FCKeditor heeft de optie "Ignore Font Face definitions". Daarmee krijg je dat volgens mij wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
RobIII schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:12:
[...]

De pest is, Last I looked tenminste, dat Word een shitload aan inline CSS aan elementen toevoegt ;) En die 'wint' het weer van een stylesheet.
!important in je stylesheet achter de betreffende tags toevoegen heeft ook geen effect?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Nee dat werkt alleen binnen de stylesheets.

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

Sebazzz

3dp

ZpAz schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:52:
[...]

!important in je stylesheet achter de betreffende tags toevoegen heeft ook geen effect?
IE (6) ondersteunt dat niet. Hoe het met 7 zit weet ik niet, ik geloof dat die het wel ondersteunt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoewel er wat makken zijn ondersteunt IE6 het wel degelijk. Maar het is totaal niet relevant als je de stylesheet gaat zitten overrulen met style attributen die, ongeacht !important of niet, toch voor gaan. En dat is precies wat Word (again; last I looked) doet AFAIK.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 11-03-2009 10:39 ]

Over mij

Pagina: 1