• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Hey tweakers !

Toen ik laatst op DealExtreme aan het rondzoeken wat naar leuke spullen, zag ik toevallig enkele vervangschermpjes voor de Nintendo DS. Omdat deze zo compact zijn leek het mij leuk zo eentje te verwerken in mijn case of misschien mijn bureau.

Ik vond hierover niet veel op internet, dus vraag ik het maar hier... :)

Omdat zo'n scherm (voor zover ik weet) geen universele aansluiting heeft, en er geen datasheets bijzitten kan ik er ook niets over opzoeken. Het enige dat ik wél kon vinden is dit : Een overzicht met datasheets

Helaas geen datasheet voor de LCD zelf

Hier nog even een linkje naar het product op DX : Een link naar de productpagina van het onderste schermpje

Als iemand hier ervaring mee heeft en zijn/haar kennis wil delen zou dat erg mooi zijn!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Kijk anders even bij sparkfun:
http://www.sparkfun.com/commerce/categories.php?c=147

Electowebsite met een hoop onderdelen, ook schermpjes, speciaal om mee aan te klooien met je electo projectje :)
Er zit bijvoorbeeld wel 't PSP scherm bij, maar niet 't ds scherm (wel weer 't ds touchscreen)

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als ik het me goed herinner is Nintendo altijd zo aardig om de pinout van hun connectoren e.d. in de silkmask van de printen te verwerken. Als je een echte DS hebt, zou je zo iig de pinout gedeeltelijk kunnen achterhalen; je zou niet de eerste zijn. Besef je trouwens wel dat het controllerless schermpjes zijn? Je hebt dedicated hardware of flink wat cpu-power en RAM nodig om ze aan te sturen, plus een hele berg kennis om 't allemaal aanelkaar te knopen; tis absoluut niet iets wat je even in een avondje regelt. Die PSP-LCDs hebben dat nadeel ook btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Sprite_tm op 11-03-2009 10:37 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Sprite_tm schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:37:
Als ik het me goed herinner is Nintendo altijd zo aardig om de pinout van hun connectoren e.d. in de silkmask van de printen te verwerken. Als je een echte DS hebt, zou je zo iig de pinout gedeeltelijk kunnen achterhalen; je zou niet de eerste zijn. Besef je trouwens wel dat het controllerless schermpjes zijn? Je hebt dedicated hardware of flink wat cpu-power en RAM nodig om ze aan te sturen, plus een hele berg kennis om 't allemaal aanelkaar te knopen; tis absoluut niet iets wat je even in een avondje regelt. Die PSP-LCDs hebben dat nadeel ook btw.
Ja, en daarom vroeg ik me af of er geen controllers bestonden die juist daarvoor dienen.. Maar als dat niet "zo" bestaat dan moet ik maar een betere oplossing zoeken ;) Als iemand iets weet, tips zijn altijd welkom :> .

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er heeft een collega tweaker onlangs voor een PSPscherm zelf een controller gebouwd. Misschien moet je hem even opzoeken. Geen idee alleen meer wie het was...