Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een PC ontvangen die ik moet repareren, en 1 van de dingen die er moest gebeuren was een DVD-station erin stoppen.
Geen probleem, DVD-station gekocht, ingeplugged in de 2e S-ATA poort, in de bios hem geactiveerd, opgestart en hij werkt.
MAAR, wanneer ik de pc reboot, is hij verdwenen, en staat hij uitgeschakeld in de bios (de poort staat uitgeschakeld.)

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Mvg,
Pieter

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Welk moederbord heb je?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
BIOS settings wel gesaved?
Is de batterij nog wel goed?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:11:
Hey,

Ik heb een PC ontvangen die ik moet repareren, en 1 van de dingen die er moest gebeuren was een DVD-station erin stoppen.
Geen probleem, DVD-station gekocht, ingeplugged in de 2e S-ATA poort, in de bios hem geactiveerd, opgestart en hij werkt.
MAAR, wanneer ik de pc reboot, is hij verdwenen, en staat hij uitgeschakeld in de bios (de poort staat uitgeschakeld.)

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Mvg,
Pieter
lege batterij? en sowiso... beetje raar als je een pc moet fixen en dit niet weet? gevalletje wanpraktijken? ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Welk board heb je?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 11:11 ]

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
teh_twisted schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:30:
[...]

lege batterij? en sowiso... beetje raar als je een pc moet fixen en dit niet weet? gevalletje wanpraktijken? ;)
Als iedere (beginnende) reparateur die een keer iets niet weet, meteen van wanpraktijken beschuldigd werd, kon meer dan de helft van alle reparatiebedrijven meteen zn deuren sluiten :)

m.a.w. de vraag stellen is veel beter dan zelf doormodderen en misschien iets kapot maken.

wat meer info over de aanwezige hardware is nog wel nodig om een antwoord te geven overigens.
het zou beter zijn om daarop te focussen ipv dit soort opmerkingen te plaatsen.

Petrolhead en draadjesnerd

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 22:48
Ik zou eerst bios batterij vervangen. Die kosten 2 a 3 euro, laatst ook gedaan bij een pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dit een redelijk 'algemeen' probleem zou zijn en zou los staan van het merken, types, etc.

Maar goed, bij deze meer informatie over het mobo in kwestie;

computer: Dell OptiPlex GX620 --> mobo
Moederbord Chipset Intel Lakeport-G i945G

BIOS Type Phoenix
BIOS versie A06

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost door de 2 S-ATA kabeltjes om te wisselen van poort..
dus DVD-drive en HDD gewisseld van S-ATA poort..

al is het wel mooi dat het nu werkt, ik snap niet direct waarom dat DIT probleem heeft opgelost..

Kan iemand me dat uitleggen aub?
Pagina: 1