Toon posts:

Mordaunt short dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond tweakers,

Ik sta op het punt mijn audio set uit te breiden, het gaat om een boven gemiddelde slaapkamer set.

Ik heb nu 2 mordaunt short 906i's als fronts, en een 905i als center, nu twijfel ik tussen de volgende mogelijkheden:

1. Ik koop 2 mordaunt short alumni 2 speakers als rears, en voor de lage punch een mordaunt short 309i.

Of

2. Ik koop 2 mordaunt short 908i's (met een woofer zo groot als die van de 309i), zet deze neer als fronts. En vervolgens verplaats ik de 906i naar achteren.

Keuze 1 was ik eigenlijk al van plan, totdat ik keuze 2 bedacht en het eigenlijk ook wel een goede oplossing vond lijken. Twijfel punten bij deze keuze zijn onder andere het laag en 'de 906i's te kort doen.'

Ook al zijn de woofers van de 908i's net zo groot als die van de 309i, gaan ze even veel laag produceren als de 309i? Het lijkt mij dat de woofer van de 309i geoptimaliseerd is voor het 'echte' laag?

En de 906i's zijn al ontzettend hoogwaardige speakers waar ik lang plezier van heb gehad. De rears in een surround systeem worden eigenlijk vrij weinig gebruikt, dus misschien is het overkill deze speakers als rears te gebruiken. Dus misschien is het verstandiger om bij keuze 2 de 906i's te verkopen en kleinere rears te kopen?

Moeilijk moeilijk moeilijk allemaal dus, ik heb ook geen luister mogelijkheden. De keus moet snel gemaakt worden, en ben pas 17, dus een luister sessie met vervoer etc. regelen zit er niet in..

Hopelijk kunnen jullie wat adviezen geven, het verschil tussen de woofers in de 908i en de 309i bijvoorbeeld?

In ieder geval alvast hartelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de 908 speakers gehad en vond dat ze tekortschieten in het sublaag, wat je vooral in films wilt horen/voelen. De 908 heeft passieve subs en de 309 is een actieve sub. Ik zou m'n geld steken in een goede sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48

Shunt

Boe

ik ben laatst bij een audio winkel geweest welke de 908i ook verkochten en ik had ze eigenlijk het zelfde verhaal / idee uitgelegt als jij nu hebt. Zij lieten mij een opstelling horen met 908i's waar de sub units (de extra bass drivers dus) apart versterkt waren (MS heeft een tijd een set gehad waar de fronts dit al standaard hadden maar) in dit geval hadden zij gewoon een losse 2 kanaals versterker op de subout van de reciever hangen en hier de laag units van de 908i's aan gesloten.

Het laag dat hier uit kwam was echt goed en had ook zeker de punch factor die een redelijke sub geeft echter met een 309i er bij op het sub laag gefilterd gaf het toch nog een stukje diepere bass en toch nog wat strakker. door de beperkte kast van de 908i voor de extra subs merk je toch dat een sub dieper gaat.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46
Wow te weinig bass in een mordaunt short... Ik heb tot een half jaar gelden de MS 902i als front gehad en daar vond ik al flink wat bass in zitten. Enige probleem was dat ik de bass niet echt gecontroleerd vond klinken. Momenteel heb ik de Mezzo 2 als fronts en dat klinkt echt geweldig. Dit in combinatie met een de ms 905i center en de 2 oude ms 902i als rear.
De ruimte waar ze in staan is 3 x 5 en heeft absoluut geen sub nodig. Ok echt voelen doe ik het geluid niet in films, maar ik mis het totaal niet, bass is gewoon goed aanwzig.
Dus ik denk als je echt het film effect wil dat je een volwaardige sub nodig hebt. Maar als het gewoon om de volheid van het geluid gaat zou ik voor de 908i gaan. Mijn eigen voorkeur is volheid van het geluid, maar ik weet niet hoe het geluid zich verhoud in jou ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 908i en als center spreker de 905c dit word aangestuurd door Harman kardon met 2 eindtrappen gestuurd 3 x 130 Watt of 5.1 5 x110 Watt rms.
Dit gaat toch ongelofelijk hard en door de 4 woofers die aan de zijkant gemonteerd zitten gaat de bas erg laag en heel fijn bij 5.1. Tis net een bioscoop geluid.

Ik ben zeer tevreden voor deze boxen voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Je ervaringen delen kan, maar voor dit soort posts zijn er Product Reviews. Tevens schop je een topic van letterlijk negen (!) jaar oud...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.