Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Het betreft hier een :

iPod mini 4gb, model A1051 uit 2005. Deze heb ik destijds bij mijn iBook gehad en en tijdje terug aan mijn zusje verkocht. Nu komt deze bij mij aanzetten met de melding "help hij doet het niet".

Als je hem start hoor je het diskje opspinnen en zie je het apple logo in beeld komen. Echter daarna helemaal niets; het apple logo blijft in beeld.
Als je de USB connector aansluit zie je ook dat de batterij even laadt, maar ook na een hele dag staat de batterij-status nog steeds op "laden".

Op de knopjes reageert hij niet, en ook het hold knopje werkt niet meer. Uit RTFM blijkt:
1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 8 seconds. You may need to repeat this step.
Tsja dit werkt niet. Je ziet het apple logo al vanaf het begin en ook die knopjes indrukken doet weinig.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:24
...It just works?

Waarom is hij stuk? Wat deed je zusje voor het laatst met dat ding? Gaat hij aan met een lader er in (Dus geen computer-usb)?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 21:53
Wat zegt iTunes als je hem aansluit? Wordt ie herkend?
Als laatste oplossing, en als hij wordt herkend, dan kan je kiezen om je iPod te resetten. Dit doe je ook in iTunes.
Zie ook: http://support.apple.com/kb/HT1339

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Zusje heeft hem volgens mij (!) fors laten stuiteren, maar dit is uiteraard bijzonder vaag :P.

Met lader doet hij ook niet veel meer dan nu.
iTunes zal ik zo eens proberen op een mac\windows machine, heb ik nu niet bij de hand.

edit: okay hij wordt dus ook niet in iTunes gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 10-03-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Switch aan uitknop naar hold en dan naar aan en druk dan op menu+middelste knop tegelijk iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Hoe lang heb je naar het Apple logo zitten staren?? Het kan heel lang duren voordat hij is opgestart, zeker als hij lang niet meer aan heeft gestaan, veel muziek is bijgezet, enz...

Als alles niet meer werkt, naar een Apple winkel gaan, daar kunnen ze je wel verder helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Apple helpt je niet meer een jaar na aankoop. Ze kunnen hem voor je resetten als iTunes hem herkend, maar dat kan je zelf ook.

Heb hier nog een nano liggen van een jaar en 2 maanden oud die af en toe vastloopt.. Maar de Apple Store doet er niets aan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mag schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:24:
Switch aan uitknop naar hold en dan naar aan en druk dan op menu+middelste knop tegelijk iirc.
Staat hierboven dat ik dat heb gedaan.

Half uurtje lijkt m genoeg? Het is een 4gb mini, daar kan nooit giga veel muziek bij zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb 'tzelfde gehad met mijn mini, weken nadat ik 'm een keer goed had laten stuiteren. Als je 'm bij je oor houdt hoor je dan de disk pogingen doen om op te spinnen? Was bij mij namelijk 't geval, schijf kapot. Heb 'm uit elkaar gehaald en er zit gewoon een CF aansluiting op die 't inderdaad in een cardreader niet meer deed.

Wat je kan doen is er een CF kaart van 4gb inzetten als vervanging, zijn genoeg how-to handleidingen over te vinden. Wel even kijken of 't rendabel is vgl met een nieuwe nano 8gb voor 139e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Je hoort het diskje opspinnen en na 2-3 seconden gaat hij weer uit.
Het klinkt vrij normaal, geen headcrash achtige geluidjes.

Zal eens kijken of we eea kunnen tweaken; ik heb ook nog wel microdrives liggen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Zo, hij ligt open.

Het lijkt niet aan de microdrive in de ipod te liggen.
Zonder aangesloten drive doet hij hetzelfde , en met een (goed aangesloten) CF kaartje niet.
Helemaal niets, geen teken van leven.

Verder is het zo dat hij zonder Microdrive zegt dat hij de batterij oplaadt, ook als je deze niet eens hebt aangesloten. Raar.

Enkeltje vuilnisbak?

Noot: Linux ziet hem ook niet bij lsusb.

edit2: Hij start nu op bij een flash kaartje en blijft bij het laad-batterij-schermpje.

omdat ik de batterij verdenk heb ik daar eens aan gemeten;

rood geeft een 60mV laadspanning @ 50kHz, en wit een wat lagere spanning. Dit zonder batterij... met batterij is alles 0v. Lijkt me dat de batterij rot is, en het ladertje nog wat wil.

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 14-03-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:19:
Het lijkt niet aan de microdrive in de ipod te liggen.

Verder is het zo dat hij zonder Microdrive zegt dat hij de batterij oplaadt, ook als je deze niet eens hebt aangesloten. Raar.

edit2: Hij start nu op bij een flash kaartje en blijft bij het laad-batterij-schermpje.

omdat ik de batterij verdenk heb ik daar eens aan gemeten;

rood geeft een 60mV laadspanning @ 50kHz, en wit een wat lagere spanning. Dit zonder batterij... met batterij is alles 0v. Lijkt me dat de batterij rot is, en het ladertje nog wat wil.
Vreemd, hoewel ik zou niet weten wat de normale spanning zou moeten zijn. De microdrive lijkt inderdaad niet 't probleem te zijn, heb je een cardreader waar je die in kunt proberen? Als het goed is moet je 'm dan gewoon kunnen lezen. (iig herkennen met optie voor formatteren). Dan weet je 100% zeker dat die 't niet is.

Wat me verbaast is dat de iPod ook niets doet als je 'm met de USB kabel aansluit. Die zou 'm power moeten geven zodat de drive gewoon werkt, tenzij de batterij inderdaad rot is en roet in 't eten gooit. Je kunt natuurlijk altijd de gok wagen en een nieuwe batterij bestellen voor 15-20e, er is een NL webshop die ze nog levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
De iPod is ook met lsusb niet te zien @ linux.
Verder heb ik net een nette 3.7v aangeboden op aan het mobo door middel van een labvoeding, en ook hierbij start hij niet.

Microdrive laat momenteel zelfs de digitale camera vastlopen , ik heb even niets anders bij de hand om hem mee te testen.
Ik heb in Hongkong een batterij voor 4-5E gekocht.

Omdat hij een tijd heeft uitgestaan (diepontlading? ) , vind ik het niet raar dat die LiPo stuk is. Echter heeft hij het geruime tijd gedaan na het uitstaan.

De batterijtjes werken trouwens op 3.7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb er een tijdje terug twee van deze gekocht met die symptonen op marktplaats voor een klein bedrag. Beiden weer werkend gekregen.

vooral veel stug opladen en in itunes opnieuw laten flashen. Fijne weet ik er niet meer van maar schrijf ze niet 1,2,3 af. Als je dat wel doet wil ik wel onderdelen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp dat dit een exemplaar is met een harde schrijf? die houden niet zo van stuiteren hea, goeie kans dat je de harde schrijf de geest heeft gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja maar ook met flash heb ik dit issue.

@jazzper, ik denk dat hij morgen eens een dagje aan de vaste prik gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Misschien hier wat aan?

http://link.marktplaats.nl/235251310

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1