OS X partitie herstellen

Pagina: 1
Acties:

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
Aangezien ik mijn bootcamp partitie wat groot vond en deze ruimte goed kon gebruiken wilde ik deze verkleinen.

Nadat ik van de bootcamp een image had gemaakt met winclone, heb ik de computer opgestart met de leopard disc. Daar heb ik met de disk utility deze partitie verwijderd.
Hierna heb ik de Os X partitie vergroot, aangezien er staat: "This volume will not be erased" zag ik hier geen kwaad in.

Nu blijkt dat er in plaats van het vergroten er gewoon een nieuwe partitie is gemaakt en ben ik dus al mijn bestanden kwijt.

Is er een mogelijkheid om dit terug te draaien? Of is met datarecoverysoftware zoveel mogelijk proberen te redden de enige mogelijkheid?

[ Voor 4% gewijzigd door ruco88 op 10-03-2009 23:05 ]

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
Ik heb ongeveer een half jaar geleden de BootCamp partitie met Windows XP, die ik kort na aanschaf van mijn iMac had aangemaakt, met het Schijfhulpprogramma zonder problemen geheel verwijderd en de vrijgekomen schijfruimte toegekend aan de reeds bestaande Mac OS X partitie.

Ik kan je echter niet meer uit mijn hoofd vertellen hoe ik dat precies heb gedaan en welke opties ik gebruikt heb. Misschien dat dit alleen werkt als je de BootCamp partitie volledig verwijdert ...

[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 12-03-2009 16:49 . Reden: Typo's ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe weet je zeker dat die partitie leeg is?

Verwijderd

gewoon opnieuw eroverheen installen Thrust me ;)

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 07:04
Draai eens een verify en repair van disk utillity erover heen. Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad met een externe schijf. Na die stappen had ik al mijn bestanden weer terug. Als het goed is zie je ook in de partitie een blauw blok staan, dat is de data die erop staat.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
Disk Utility had echt de vorige partitie overschreven. Disk utility zelf kon de partitie ook niet meer redden.

Ook testdisk gedraaid vanaf een bootcd kon zelfs met de deeper search de partities niet meer herstellen.

Uiteindelijk heb ik met een bootdisk van data rescue II het grootste deel van mijn data terug kunnen halen. Veel grote bestanden zijn echter corrupt.

Het is in ieder geval wel een mooie aanleiding om eens backups te maken.
Pagina: 1