[Asus] Geen geluid meer.

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:09
Vandaag 9-3-2009 in de morgen speelde ik gewoon een leuk liedje af.
Toen opeens stopte me geluid. maar Mediaplayer bleef gewoon door spelen.

Ik heb gekeken of alles op mute stond maar dat was niet zo.
Dus weet iemand wat er is gebeurt, want ik heb ook geen fout meldingen gekregen,

Hallo, ik heb vandaag 10-3-2009 in de ochtend een uurtje of half 8 een mp3tje gaan luisteren om te kijken of ik weer geluid had. Dat was ook zo, maar 3min en daarna deed ik weer een ander liedje, en toen speelde die eventjes goed af maar erna haperend en daarna viel die weer zo uit wat ik als eerste probleem had.

Ik heb ook geprobeerd om drivers te installeren maar dat hielp ook niet. Ik heb toen ook nog systeemherstel geprobeerd ivm dat ASUS Nederland dat tegen me zij, maar dat hielp ook niet. Ik heb toen ook nog even geprobeerd om een speaker van me desktop pc die in de input gaat van me laptop. Maar daar draait die wel gewoon geluid op uit.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 12:01
Miss leuk om te vermelden wat voor een computer je hebt. (of laptop, is niet duidelijk)

MVG, Frank

• theduke1989
frankK800i schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:19:
Miss leuk om te vermelden wat voor een computer je hebt. (of laptop, is niet duidelijk)
Het gaat hier om een laptop met de volgende specs

X71SL
Pentium T3200
17 WXGA+
250gb
3GB WERKGEHEUGEN
GeForce 9300M GS 512MB
Realte High Audio Vision ofso

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 10-03-2009 21:35 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Wellicht dat er iets kapot is in de 3,5mm jack waardoor de laptop denkt dat er speakers aan hangen en de interne mute. Wat zegt de Realtek software (configuratiescherm -> overige)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10-2025
Anders losse Soundblaster bijprikken, die worden voor een paar Euro tegenwoordig op marktplaats aangeboden.

• theduke1989
Is asus dan zo slecht.
Want ik heb deze laptop nu nog niet eens 5maanden en dan al dit.

@GENETX
Waar kan ik die overige vinden, en weet je mischien een goede/goedkope oplossing ervoor.?

Ik hoor het nog van jullie.

[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 10-03-2009 21:39 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
hmm zal wel een garantieretourtje worden gok ik, je kan wel zon goedkoop ding aanschafffen, maar verhelpen is beter.

• GENETX
Sorry, mijn fout: Extra Opties bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat je Windows Vista draait.

Als het goed is moet je in de Realtek HD Audio applicatie kunnen kijken of deze aangeeft at er een stekker in zit. Ook het Windows scherm heeft deze optei als ik me niet vergist. Ga dan naar Configuratiescherm en zoek even op "Audio". Klik dan op geluid.

Maar je kan hem het beste opsturen wanneer deze defect is. Je hebt nog garantie dus maak daar dan ook gebruik van mochten we het niet op kunnen lossen.

Een andere optie is om een Linux Live CD te pakken zoals die van Ubuntu bijvoorbeeld.

• theduke1989
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:43:
Sorry, mijn fout: Extra Opties bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat je Windows Vista draait.

Als het goed is moet je in de Realtek HD Audio applicatie kunnen kijken of deze aangeeft at er een stekker in zit. Ook het Windows scherm heeft deze optei als ik me niet vergist. Ga dan naar Configuratiescherm en zoek even op "Audio". Klik dan op geluid.

Maar je kan hem het beste opsturen wanneer deze defect is. Je hebt nog garantie dus maak daar dan ook gebruik van mochten we het niet op kunnen lossen.

Een andere optie is om een Linux Live CD te pakken zoals die van Ubuntu bijvoorbeeld.
Wat ik bij extra opties heb staan is dit

Nvidia Configuratiescherm
Quiktime
NeroBurnrights

Voor de rest staat er niks bij Configuratiescherm ---> Extra opties..
En waar kan ik die Ubuntu cd halen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoiets kan met elk merk gebeuren, dat weet je nooit van te voren. Asus laptops zijn over het algemeen wel goede kwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• theduke1989
NJA ALS er toch nog mensen zijn die een tip/idee hebben voor dit probleem hoor ik het graag.
En anders wordt het donderdag even naar de winkel gaan voor garantie..

• theduke1989
ik heb ontdekt dat ik op me speakers moet slaan dat er geluid uit komt. Maar ze vallen wel weg heletijd dus moe tik heletijd slaan.

• GENETX
djbosanac schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:47:
[...]

Wat ik bij extra opties heb staan is dit

Nvidia Configuratiescherm
Quiktime
NeroBurnrights

Voor de rest staat er niks bij Configuratiescherm ---> Extra opties..
En waar kan ik die Ubuntu cd halen?
Dan heb je waarschijnlijk de realtek drivers er nog niet op staan, of je moet een ander merk hebben, maar doorgaans is het realtek. Dat configuratiescherm zou er bij moeten staan. Verder, verwachten we wel wat meer inzet op GoT. Een vraag als "Waar haal ik de Ubunut CD vandaan" is toch wel het toppunt van "niets doen". Als je gewoon Ubuntu in google intypt dan ben je een knappe jongen als je de CS niet weet te vinden namelijk....

Maar als je op de laptop moet rammen dan is het eigenlijk wel zeker een stukje defect hardware. Er is volgens mij maar 1 optie: een RMA aanvragen op www.asus.nl

Verder hebben we de edit knop voor als je wat wilt toevoegen aan je post!
Pagina: 1