Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb net mijn 2e 4850 erbij geplugd en vista herkende hem meteen en begon de nieuwe aanpassingen te maken.
Meteen daarna start de ccc op met de vermelding dat ik nu 2 gpu's heb en dat ik die kan laten samenwerken.
Hij zou ze standaard op extra monitoren stand zetten maar ik kon ze altijd laten samen werken.
en als ik dan bij additive graphics kijk dan can ik de combine to accelerate graphics funktie niet aanzetten.
Hij is licht grijs en kan niet van vinkje wisselen.

Hij geeft ook maar 1 kaart aan in ccc

Hellup!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet wel beide schermen op je eerste kaart aansluiten.

Verder zijn specs, driverversies, OS etc. ook niet onbelangrijk

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel juist dat ik ze in crossfire wil plaatsen!
Dus samen laten werken weet je.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:18:
Ik bedoel juist dat ik ze in crossfire wil plaatsen!
/me Wiethoofd draait hier met 2x 8800GT (al dan niet SLI) maar met 2 beeldschermen. In Vista kan ik SLI met meerdere beeldschermen aangesloten hebben en beeld krijgen op beide, in XP moet SLI uitgeschakeld zijn om beeld op beide schermen te hebben.

Vanwege de specs, duidelijke probleemomschrijving en het feit dat ik geen glazen bol heb roep ik maar wat en hoop ik daar een reactie op te krijgen die duidelijker de boel omschrijft om zo tot een oplossing te komen.

1. Heb je 1 scherm of meer?
2. Welke driverversies heb je geïnstalleerd gehad en het mee geprobeerd?
3. Wat voor besturingssysteem gebruik je?
4. Wat voor moederbord heb je?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Hij geeft ook maar 1 kaart aan in ccc
ccc geeft enkel de kaart(en) weer waar ook een scherm of schermen op aangesloten is/zijn (voor dual monitor moeten die inderdaad op de kaart in je PCIE16_1), dus de tweede kaart zie je niet in ccc, wel onder het tabje overdrive, als je die unlocked kan je beide selecteren in die tab. In het tabje Crossfire moet je dan Crossfire enablen.

Als je dus twee kaarten hebt in je pc, met de Crossfire bruggen ertussen, dan kan je simpel het vinkje onder de Crossfire tab aanzetten, that's it. En het verhaaltje van Wiethoofd klopt ook, ik krijg ook het vermoeden dat je dual monitor draait? Geloof niet dat Crossfire dat doet in XP, wel in Vista.

offtopic:
"Ik bedoel juist dat ik ze in crossfire wil plaatsen!
Dus samen laten werken weet je......."

Iedereen hier weet wat Crossfire is en hoe het werkt, dus let op het taalgebruik! Beste om te doen is Wiethoofds vragen beantwoorden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2009 21:42 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
als eerste beantwoord de vragen van wiethoofd zijn handige dingen om te weten volg het advies van the_RJ op als dat niet werkt test de kaarten apart in je 1ste PCI-E slot

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik draai op vista ultimate 64bit, heb maar 1 scherm, en heb alleen de laatste nieuwe driver getest 9.2
Mijn moederbord staat ook onder mijn posts een MSI P45 platinum.

Het heeft me effe wat werk gekost maar ik ben er uit.
Ik dacht omdat ik 9.2 al geinstalleerd had staan dat ik daarom alleen maar er in hoefde te pluggen en dat het zaakje zou werken maar dat was toch niet.
Vista had waarschijnlijk zijn eigen driver voor de tweede kaart geinstalleeerd en dat leverde uiteraard een conflict op.
Ook atitool stond een beetje moeilijk te doen dus die hebben we maar verwijderd.
Heb alles gedeinstalleerd tot ik de windows driver overhield en toen alles weer geinstalleerd.
Toen kon ik de combine graphicscard funktie wel aanvinken en het loopt nu redelijk.
Ik krijg eens in de zoveel tijd een crash onder 3dmark vantage.
En niet zomaar een crash.... nee, echt een hele fijne!.(resetknop)
Op al mijn andere games gaat ie wel lekker geloof ik.

Is er een manier om er achter kan komen waar hij op crashed?

Tijdens vantage crashed hij niet op de tests zelf maar op de laadstukken tussen de tests....

Thanks!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen twee keer Vantage laten draaien en toen heb ik geen crashes meer gehad.
Toch vreemd dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. :?

Ik heb vanavond mijn wekelijkse lan-party dus dan kan ik hem langdurig testen.
Ongeveer 5 uurtjes gamen dus dan weet ik ook weer waar ik sta....

Kan het overigens zo zijn dat mijn cpu nu de bottleneck wordt?

Nogmaals dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Nee, dat geloof ik niet. Je hebt een Q6600? Lijkt mij dik voor elkaar.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1