Gebruik iTunes lib nooit, kan niets meer toevoegen op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:44
Na het lezen van enkele topics over het herstellen van je iTunes library, en het lezen hoe je purchased mp3s kan syncen na een format, besef ik dat ik een probleem heb waar ik de oplossing helaas niet van kan vinden :(

Ik gebruik(te) iTunes nooit voor de playlist, maar enkel om mp3tjes en films van mn HD naar mn iPhone te slepen. In de library van mijn 'oude' iTunes stond dus niets. De laatste tijd ben ik in de weer met nieuwe Windows 7 builds, en formatteer mijn schijf volledig voor een nieuwe build. Helaas kwam ik hierna tot de ontdekking dat mijn iTunes dienst weigerde om weer films en muziek op m'n iphone te zetten, ook al gebruikte ik de iTunes library nooit!

Ik heb dus geen bestanden om m'n oude lib weer te 'enablen', en ik zie er tegenop om 12GB vanaf mn iPhone te backuppen, en daarna weer terug te plaatsen..

Is er een snellere manier om m'n iTunes weer werkend te krijgen? Ik hoef dus geen library in iTunes, ik wil enkel de optie terug om weer dingen op mn iPhone te 'slepen'.. het authorizen van m'n iPhone hielp ook niet.....

Iemand een idee? :)

edit:
Ik wil dus niét mn iPhone 'hacken' of (liefst) ook niet bestanden aanpassen.. er moet toch een Apple manier zijn? Ook als ik 'manually sync' aanvink vraagt hij of hij alles moet erasen of moet annuleren :(

[ Voor 9% gewijzigd door SnoF op 10-03-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:03
Je hebt dus geen mp3's (meer) op de lokale of aangesloten externe harddisk staan?

Dan zul je ze vanaf je iPhone terug moeten zetten naar iTunes, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Hmm ja ik heb ze wel lokaal staan, maar ik heb veel tags veranderd pas toen ze op m'n iPhone stonden.. Ik moet dus weer terug naar alles opnieuw erop zetten en taggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Heb je ze rechtstreeks op de iPhone getagged?

Dat gaat juist zo handig met iTunes (en Media Rage voor de eigenschappen waar je in iTunes niet bij kunt komen). Daarna iPhone aansluiten en syncen ... klaar.

Heb mijn mp3's op externe firewire-800 schijf staan. In iTunes heb ik aangegeven dat ik de bibliotheek/verzameling handmatig wil beheer en heb tevens de locatie van de bibliotheek aangepast zodat deze de directory met mp3's op de externe schijf gebruikt.
Daarnaast maak ik regelmatig na wijzigingen in mijn verzameling een kopie/backup naar een externe portable USB harddisk. Je weet maar nooit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Nee ik bedoel inderdaad getagged in iTunes, dat waardeer ik ook erg aan dat programma :)

En bedankt voor de goede tips, ik denk dat ik er morgen maar aan ga geloven, en m'n iPhone formatteer en opnieuw ga indelen..

Als ik het opnieuw authorizen wil vermijden als ik m'n HD weer formatteer, is een simpele kopie van de iTunes folder voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Dat weet ik helaas niet.

Volgens mij bewaart iTunes alle informatie over je bibliotheek in een lokale directory in XML-formaat, omgeacht waar je de muziek, video's, podcasts, iPhone ringtones, etc. fysiek hebt opgeslagen. Ik weet niet of in het XML-bestand de fysieke locatie 'hardcoded' wordt vermeld of dat dit door iTunes 'ergens anders' vandaan wordt gehaald.

Je kunt ook overwegen om een nieuwe bibliotheek vanaf 'scratch' op te bouwen. Na het aanpassen van de instellingen (handmatig beheer en aanpassen van de lokatie van je bestanden) sleep je de directory met al je mediabestanden vanuit de Finder (op Mac) of Verkenner (Windows) naar de bibliotheek 'map' in iTunes om de database/bibliotheek opnieuw te laten opbouwen.

Dat kan een behoorlijke tijd duren, dus zorg dat je daarna de computer even met rust kan laten...

[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 16-03-2009 10:57 . Reden: type-o ]

Pagina: 1