Harman Kardon AVR 350 + HKTS 11, Suwoofer slaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou ik heb de bovenstaande set nu net een half jaartje staan. Dik tevreden, maar nu deed opeens afgelopen zondag de subwoofer niets meer.

Het ledje is oranje (stand-by)
Normaal als je de radio bijvoorbeeld aan zet, dan slaat de sub automatisch aan en wordt dat ledje blauw.

Nu doet hij dus niets meer.

Ik wil vooral de mensen die zelf een HK set hebben tips vragen. Ik wil niet direct naar de winkel terug, want dan kan ik dus alles gaan loskoppelen.

Maar ook als ik op de afstandsbediening de testknop indruk, gaat hij alle speakers langs, maar de subwoofer slaat weer niet aan. Wat kan ik doen?

Het boekje deels doorgelezen, maar ik kom er niet echt uit.

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Is het niet mogelijk de sub handmatig aan te zetten? Dan weet je of het de sub zelf is, of de aansturing van het uit standby gaan.

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:35:
Is het niet mogelijk de sub handmatig aan te zetten? Dan weet je of het de sub zelf is, of de aansturing van het uit standby gaan.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar ik weet dus niet wat die knoppen op de achterkant normaal voor een effect zouden hebben gehad. Toen ik alles aansloot, deed ik het volgens het boekje en zo zit het nog steeds.

Dus misschien anderen met een HK set? En dan ook de HK boxenset.

• BlakHawk
Instellingen aan de achterkant van de subwoofer:
Filter:
[ ] on
[X] off

Phase:
[ ] Reverse
[X] Normal

Power on mode:
[ ] on
[X] auto ------------------ O trigger (Zit geen kabel in de trigger, maar die heeft er nooit in gezeten, dat was niet nodig omdat ik de "Line Level IN" SUB gebruik om contact met de AVR te maken. Dit heeft altijd op deze manier gewerkt.

Maar als ik hem nu op ON zet, dan blijft hij geen geluid geven...

Is dit echt voldoende om het probleem bij de subwoofer te leggen?
Zijn er meer dingen die ik kan testen?

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 10-03-2009 20:51 ]

• BlakHawk
Niemand?
Ik zal straks sowieso de winkel wel even bellen, wat de procedure is...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dfrenner schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:51:
Kan ook nog een probleem met de kabel zijn. Of de LFE out op je reciever.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33

Investig8or

What goes up, could come down

Filter:
[ ] on
[X] off

Phase:
[ ] Reverse
[X] Normal

Power on mode:
[ ] on
[X] auto ------------------ O trigger (Zit geen kabel in de trigger, maar die heeft er nooit in gezeten, dat was niet nodig omdat ik de "Line Level IN" SUB gebruik om contact met de AVR te maken. Dit heeft altijd op deze manier gewerkt.

Als je de knop op "ON" zet, gaat dan het lampje wel op groen? Of blijft dat op standby?

Idiocracy: it is real!

• BlakHawk
Investig8or schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:59:
[...]

Als je de knop op "ON" zet, gaat dan het lampje wel op groen? Of blijft dat op standby?
Hij hoort dan blauw te worden, maar hij blijft dus oranje (stand by)
Maar ik weet dus niet of dat hoort, vandaar dat ik iemand anders met dezelfde set zoek. Kijken of die wel een blauw lampje direct krijgt bij de setting "ON" (Power on mode)

• BlakHawk
Question Mark schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:54:
[...]
Kan ook nog een probleem met de kabel zijn. Of de LFE out op je reciever.
Er staat wel in het display, op de plaats van de subwoofer "LFE" Dus dat lijkt hij dan wel te herkennen, of is dat standaard zo?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je?

De LFE out is de line-out voor de subwoofer op je reciever. Als deze defect is, is het logisch dat er geen geluid uit je subwoofer komt.

Al denk ik dat het probleem zich toch in de subwoofer zit. Als ik mijn subwoofer (ander merk) van auto naar on set, gaat direct de led van rood (standby) naar groen (on). Dat gebeurd bij jou niet. Kun je ook de zekeringen controleren van de subwoofer?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33

Investig8or

What goes up, could come down

dfrenner schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:25:
[...]

Hij hoort dan blauw te worden, maar hij blijft dus oranje (stand by)
Maar ik weet dus niet of dat hoort, vandaar dat ik iemand anders met dezelfde set zoek. Kijken of die wel een blauw lampje direct krijgt bij de setting "ON" (Power on mode)
Ik heb dan niet dezelfde set (maar een Canton), bij mijn sub is het LEDje rood en springt ie op groen als ik de knop op "ON" zet of als ie input krijgt op de auto stand. Maar het is inderdaad verstandig om even te horen van iemand met dezelfde set. Heb je de winkel al gesproken of met Google anderen met hetzelfde probleem gevonden?

Idiocracy: it is real!

• BlakHawk
Ik heb gebeld, maar kan de winkel zelf niet aan de lijn krijgen, maar die adviseren heel de set mee te nemen :S
En dan ben ik hem 4 tot 6 weken kwijt....

Zit ik niet echt op te wachten een half jaartje na aankoop, terwijl ik hem misschien 4 avonden in een maand gebruik! (Alleen voor films)

Op google zie ik geen soortgelijke problemen...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 11-03-2009 10:11 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Ik heb dezelfde set (alleen dan een AVR255) en de sub moet idd automatisch aangaan wanneer deze signaal krijgt. Ik zou zeggen terug richting de winkel!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:11:
Ik heb gebeld, maar kan de winkel zelf niet aan de lijn krijgen, maar die adviseren heel de set mee te nemen :S
En dan ben ik hem 4 tot 6 weken kwijt....

Zit ik niet echt op te wachten een half jaartje na aankoop, terwijl ik hem misschien 4 avonden in een maand gebruik! (Alleen voor films)

Op google zie ik geen soortgelijke problemen...
Je kan wel eigenwijs gaan doen, maar naar de winkel ermee is meestal toch de enige goede oplossing ;). Je kan misschien iemand vinden die verstand heeft audio apparatuur die de sub eens na wil kijken, maar dan ben je wel de garantie kwijt.

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:
[...]

Je kan wel eigenwijs gaan doen, maar naar de winkel ermee is meestal toch de enige goede oplossing ;). Je kan misschien iemand vinden die verstand heeft audio apparatuur die de sub eens na wil kijken, maar dan ben je wel de garantie kwijt.
Hoezo eigenwijs?
Ik wilde zeker weten welk onderdeel ik naar de winkel ga brengen...
Subwoofer dus....

Ik baal er gewoon van dat ik hem 4 tot 6 weken kwijt ben! Net een half jaartje oud, gebruik hem weinig, dat mag toch niet!
Vind het gewoon slecht. Natuurlijk kan het gebeuren, maar 6 weken!?

Verwijderd

Filter:
[ ] on
[X] off

Phase:
[ ] Reverse
[X] Normal

Power on mode:
[ ] on

Ik heb gister toevallig hetzelfde setje aangeschaft. Wanneer je de handleiding van de HKTS11 leest (pag 12), zul je zien dat de knoppen achterop de sub uitgelegd zijn.
Wanneer de power on mode in auto wordt gezet betekend dit dat de sub automatisch aanslaat wanneer deze een signaal van de versterker binnen krijgt (blauw lampje). Wanneer er 20 minuten geen signaal ontvangen wordt springt de sub ook weer automatisch in standby (geel lampje).
Wanneer de power on mode in ON wordt gezet zou de sub altijd aan moeten staan, en zou het lampje dus altijd blauw moeten zijn.

Een oplossing voor jouw probleem.. geen idee. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de versterker in je sub defect is. Als je de knop dus in ON zet en het lampje springt niet op blauw, dan zal het dit waarschijnlijk zijn.
Of de sub-lijnuitgang in je versterker zou defect kunnen zijn, zodat deze geen signaal meer naar de sub kan sturen. Weet je zeker dat je kabel naar de sub in orde is? heb je deze doorgemeten of op een ander apparaat uitgeprobeerd?? als deze kapot is kan je sub natuurlijk ook geen signaal meer ontvangen.

Succes ermee!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 10:33 ]

Verwijderd

De winkel gaat je set vrijwel zeker naar CE-repair versturen. Die doen garantie-reparaties voor Harman-Kardon.

Dan kun je hem daar beter zelf heenbrengen, scheelt je tijd, en minder kans op transportschade.
Ze hebben meerdere vestigingen, dus net zo makkelijk.
http://www.ce-repair.nl/

Succes.
Pagina: 1