Ik zou graag een nieuw stel harde schijven willen kopen van 1TB, om deze in Raid 1 of 10 te kunnen plaatsen op een Intel ICH10-controller.
Graag heb ik een snel en vooral betrouwbaar systeem in mijn ThuisServer zitten.
Wat betreft de keuze voor de harde schijven, zit ik nog met steeds met de volgende zaken.
Ik lees hier de laatste tijd enorm veel klachten over Samsung.
De eerlijkheid moet gezegd worden, dat ik in mijn werkcomputer al meer dan 1 jaar, 4x Samsung SpinPoint F1 (HD753LJ) in Raid 10 op een Intel ICH9-controller stabiel heb draaien.
En dit op het moederbord Gigabyte GA-P35-DS3R, draaien deze schijven, zonder enig probleem tot op heden, stabiel, stil en snel.
Toch maken de vele geruchten over de Samsung’s mij wel aan het twijfelen of ik deze wil plaatsen in mijn ThuisServer.
De volgende harde schijven die ik in gedachten had, zijn deze:
• Samsung SpinPoint F1 (HD103UJ) = nog steeds bij de snelste voor zijn prijs
• Hitachi HDT721010 SLA360= zeer weinig info te vinden hierop Gathering. Wel vond ik deze test op Tom’s Hardware.
• Western Digital WD10EADS = op vele plaatsen en in review’s geprezen, maar niet snel te noemen.
• Seagate Barracuda 7200.12 = schijnt ook niet echt betrouwbaar te zijn?
Graag heb ik een snel en vooral betrouwbaar systeem in mijn ThuisServer zitten.
Wat betreft de keuze voor de harde schijven, zit ik nog met steeds met de volgende zaken.
Ik lees hier de laatste tijd enorm veel klachten over Samsung.
De eerlijkheid moet gezegd worden, dat ik in mijn werkcomputer al meer dan 1 jaar, 4x Samsung SpinPoint F1 (HD753LJ) in Raid 10 op een Intel ICH9-controller stabiel heb draaien.
En dit op het moederbord Gigabyte GA-P35-DS3R, draaien deze schijven, zonder enig probleem tot op heden, stabiel, stil en snel.
Toch maken de vele geruchten over de Samsung’s mij wel aan het twijfelen of ik deze wil plaatsen in mijn ThuisServer.
De volgende harde schijven die ik in gedachten had, zijn deze:
• Samsung SpinPoint F1 (HD103UJ) = nog steeds bij de snelste voor zijn prijs
• Hitachi HDT721010 SLA360= zeer weinig info te vinden hierop Gathering. Wel vond ik deze test op Tom’s Hardware.
• Western Digital WD10EADS = op vele plaatsen en in review’s geprezen, maar niet snel te noemen.
• Seagate Barracuda 7200.12 = schijnt ook niet echt betrouwbaar te zijn?