Scherm kleurweergave verschilt enorm per programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe scherm geeft een enorm kleurverschil te zien tussen verschillende programma's. Dat is raar.
Als ik in Illustrator een document open dat officieel geel is, ziet het er bruin modderig uit. Dit geldt zelfs voor jpg's bv die met andere programma's geopend gewoon helder geel zijn.
Het kleurverschil hangt dus samen met bepaalde programma's. Ik dacht eerst dat het alleen Adobe programma's waren die dit 'doen', maar kleuren zijn wel ok in dreamweaver (ook Adobe).

Net bij een ander scherm, waren de kleuren wél ok, dwz ze waren even vreemd en herstelden zich toen. Het lijkt niet aan de videokaart te liggen; het scherm kán de goede kleur wel weergeven, dus het lijkt ook het scherm niet te zijn. Eerder een soort instelling, maar watwaarwelke?

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen verklaren?
En vooral natuurlijk, hoe los ik dit op?

Alvast dank!
Zonnedauw

notabene - het gaat om een Iiyama scherm dat ik vandaag gekregen heb - ter vervanging van een ander Iiyama scherm dat vorige week ineens op zwart ging en een opvolger die alleen wit liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Gebruikte je Iiyama drivers voor je oude scherm of plug/play? Als het een nieuw scherm is (als in nieuwe serie), zijn je huidige Iiyama drivers wellicht niet up to date, die even updaten dus (in het geval dat je plug/play gebruikt is het niet nodig die drivers te installeren, je kan dus ook plug/play aangooien mocht je wel de Iiyama drivers van je oude scherm gebruiken).

Geloof dat dit de laatste zijn: link

[ Voor 89% gewijzigd door the_RJ op 10-03-2009 18:40 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is het niet toevallig een wide color gamut scherm (normaal is 72%, tegenwoordig heb je al schermen met 92% of zelfs 110% van het NTSC-kleurenbereik)?