Linksys pci wifi kaart weinig bereik*

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:45
Beste allemaal.

Momenteel zit ik met een vreemd probleem..
Ik heb zojuist een nieuwe PCI Wifi kaart aangeschaft voor m'n nieuwe desktop.
Echter, past hij nét niet helemaal in mijn pci-slot/behuizing. Het scheelt écht niks.
In Vista 64 bits wordt hij wel netjes herkent en de drivers zijn ook geinstalleert.
Ik ben ook connected naar het netwerk hier, vanwaar ik ook op mijn laptop dit typ. Het probleem is, hij blijft alleen locally internet geven!

Ligt dit aan het feit dat m'n kaart er niet helemaal goed in zit, of door iets anders?
Password moet goed zijn omdat ik wel connected ben met de linksys router.

Af en toe verliest hij de connectie naar het internet. Maar soms houdt hij ook wel verbinding.

Echter trek ik deze info van vista in twijfel omdat ik zelfs niet naar m'n router kan connecten ( 192.168.1.1, mijn interne IP)..

Wat is er nu mis, niet goed erin of iets anders? :)

Net kwam ik wel in de router, echter na het inloggen viel alles alweer weg.
Pingen naar m'n router ip geeft ook constant time outs..packet loss van 93 %

Update: Als ik mijn pc náást de router zet, dan is het géén! probleem. Alles werkt dan!

Zodra ik naar mijn kamer ga ( 2 verdiepingen hoger) dan werkt het dus NIET meer! Ik kan wederom wel verbinden naar de linksys maar krijg geen internet.

Range moet géén probleem zijn. Voorheen had ik er een belkin pci kaartje inzitten die prima functioneerde!
Ook zit ik hier met mijn laptop, die ook volle snelheid haalt!

[ Voor 35% gewijzigd door Tomino op 10-03-2009 19:38 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me stug dat het niet geheel past (als het werkt werkt het trouwens, het is niet dat er ineens functies wegvallen). Kun je niet eens een plaatje posten? Zegt zoals altijd meer dan 1000 woorden.

• Tomino
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Unt2itled.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Unt2itled.jpg
Deze screen is met mijn oude Belkin kaartje mét de goede drivers. Deze blijft zo staan als status.

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled-5.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled-5.jpg
Deze screen is van het nieuwe linksys kaartje. Enige verschil is dat deze op den duur wel connect naar de draadloze router. Maar de verbinding naar het internet blijft uit.
Echter, pingen blijft nog steeds een no go!

Nogmaals. De post die ik hier maar doe ik van hetzelfde netwerk af! Daar is dus écht niets mis mee.
Even xp installeren dan?

Mijn router pingen.. net opnieuw gedaan. Van de 30 x komen er 4 terug. 86% loss dus..

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 11-03-2009 17:34 ]

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Ik neem aan dat er een antenne op het kaartje zit? Zet die eens horizontaal evenals (een van) de antenne(s) van je router. Normaal gezien zit er een bracket aan je pci slot, is die de reden dat het niet goed past? Zo ja, kan je daar eens aan buigen zodat het wel past. Echter geen kracht zetten op het kaartje zelf. Electronica is gewoonlijk niet buigzaam. Misschien kan je eerst het bracket volledig verwijderen de kaart inprikken (zodat ze goed in het pci slot zit) en dan kijken of je in de software problemen merkt en daarna iets aan het bracket proberen te doen.

• Tomino
Dankje :)

Ik heb mn systeem even wat langer aan laten staan. Packet loss is ineens veel minder geworden. Ik kreeg net bijvoorbeeld wel ineens de titel van google in mn balk te staan, echter de hele pagina openen lukte nog niet..

Bracket ga ik nu even slopen :)

Bracket gemolt. zit er nu goed in.
Signaalsterkte is varierent van Good naar very good. ( 3/4 streepjes)

Ik word echt gek, dikke nieuwe pc in elkaar gezet, GEEN INTERNET!

is 't het waard om xp te proberen?

Oké, na het eten had ik spontaan wél ineens internet.
Vrolijk dat ik was Msn binnenhalen en wat updates.
Na 5 minuten ongeveer, ploef, weer weg.
Weer terug bij af dus..

[ Voor 44% gewijzigd door Tomino op 11-03-2009 19:16 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit.

Dat je kaart net niet in het slotje past, heeft niets te maken met bepaalde netwerken wel of niet vinden ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Download eens 'Vistumbler ( http://vistumbler.sourceforge.net/ )'
Dit is een programma die alle netwerken in je omgeving scant, deze verzamelt ook allerlei informatie die Vista zelf niet laat zien.
Kijk eens op welke kanalen alle netwerken zitten, als een ander netwerk op zelfde kanaal als die van jou zit krijg je dezelfde soort problemen als je nu hebt namelijk.
Merkte dat het onder Vista meer problemen geeft dan onder XP, wat ik niet kan verklaren.

• Tomino
Gedaan en gekeken, helaas geen andere netwerken op de zelfde channels. Dat is hem dus ook niet.
Is het het proberen waard om naar XP 64 te gaan?

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen maar wel weer extra werk, tenzij je op die PC weinig had staan.
Kun je dat kaartje niet in een andere PC proberen, kijken of je daar hetzelfde hebt ?

Als het op een ander OS wel werkt op dezelfde machine is het dus duidelijk een software probleem, gebruik je de Windows driver of van Linksys zelf ?

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Ik ben bang dat je teveel achter het probleem zoekt. Maanden had ik bijvoorbeeld mijn linksys kaartje prima draaien hier op mijn kamer, één verdieping van de router af. De pc stond op mijn bureau.
Na het vervangen van mijn bed (dat EOL was maar dat terzijde ;)) en eenzelfde bed PRECIES op dezelfde plek heb gezet kreeg ik gigantische packetloss. Ik snapte er niks van aangezien het altijd prima heeft gewerkt.
Computer op de vloer gezet en packet loss is nu nul.
Mijn verwachting: er stoort iets op je netwerk. Wat je eventueel nog kan proberen is je channel veranderen in je router.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ik had vandaag iets dergelijks ..

echter had ik bij stom ongeluk een verkeerde instelling in mijn router geactiveerd waardoor de heele boel gereset moest worden en ik jou probleem als gevolg had.

om een lang verhaal kort te maken .. naar het selecteren van een vast kanaal nummer ( bij vooreur geen 10 of 11 .. die standaard bij iedere fabrikant staan ingesteld ) en het selecteren van slechts 1 soort geacepteerde encryptie ( i.p.v. wpa + wpa2 +psk ) had ik opeens veel meer bereik en een solide verbinding.

kon het zelf ook niet heelemaal plaatsen waarom dat opeens moest aangezien die instellingen voorheen op automatisch stonden.

• Tomino
Ja, het is denk ik toch geen probleem met de instellingen.. Hieraan twijfel ik omdat toen ik mijn pc naast de router zette, 't totaal geen problemen gaf!

Wel erg vreemd, mijn laptop met ingebouwde atheros chip kan wel gewoon goed internetten, en mijn linksys kaartje van 30 euro heeft er wel problemen mee.
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 02:05:
ik had vandaag iets dergelijks ..

echter had ik bij stom ongeluk een verkeerde instelling in mijn router geactiveerd waardoor de heele boel gereset moest worden en ik jou probleem als gevolg had.

om een lang verhaal kort te maken .. naar het selecteren van een vast kanaal nummer ( bij vooreur geen 10 of 11 .. die standaard bij iedere fabrikant staan ingesteld ) en het selecteren van slechts 1 soort geacepteerde encryptie ( i.p.v. wpa + wpa2 +psk ) had ik opeens veel meer bereik en een solide verbinding.

kon het zelf ook niet heelemaal plaatsen waarom dat opeens moest aangezien die instellingen voorheen op automatisch stonden.
Als ik het niet mis heb staat mn encryptie al op WPA2 personal aes. Vast dus ;)
Channel veranderen toch maar 's proberen,
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:44:
Download eens 'Vistumbler ( http://vistumbler.sourceforge.net/ )'
Dit is een programma die alle netwerken in je omgeving scant, deze verzamelt ook allerlei informatie die Vista zelf niet laat zien.
Kijk eens op welke kanalen alle netwerken zitten, als een ander netwerk op zelfde kanaal als die van jou zit krijg je dezelfde soort problemen als je nu hebt namelijk.
Merkte dat het onder Vista meer problemen geeft dan onder XP, wat ik niet kan verklaren.
Dit progseltje vond 2 netwerken, netwerk van de buurman zit op een andere channel als ik.

Wat ik nu proberen ga, is mijn pc even in een andere hoek van de kamer zetten, kijken of dat iets uitmaakt!

Ik heb thuis nog een linksys router met ddwrt erop die als bridge staat ingesteld.. die kan ik aan de router die er nu staat hangen.. ( de router die er nu staat heeft PPPOE instellingen waar ik liever niet aankom omdat de verbinding niet van mij is. Ik kan dan via een kabel de verbinding doorbridgen en dan wat extra juice aan het signaal geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.lifehacker.com/images/2006/06/transmit%20power.png
Kga hem denk op 80 oid zetten en hopen dat het beter wordt ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Tomino op 13-03-2009 10:44 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tomino schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:35:
Ja, het is denk ik toch geen probleem met de instellingen.. Hieraan twijfel ik omdat toen ik mijn pc naast de router zette, 't totaal geen problemen gaf!

Wel erg vreemd, mijn laptop met ingebouwde atheros chip kan wel gewoon goed internetten, en mijn linksys kaartje van 30 euro heeft er wel problemen mee.
Vergeet niet dat een laptop een vele malen sterkere (ingebouwd in het scherm) antenne heeft dan een gemiddelde USB of PCI kaart. Dat gezegd hebbende, is ook een Atheros op veel vlakken beter dan andere chips, daar het zendvermogen beter/sterker is.

• Tomino

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Krijg je wel een IP toegewezen? Als dat namelijk niet het geval is, pikt Windows er zelf een in de 169.254.x.x-range. Mogelijk geeft hij in dat geval nog steeds aan wel een lokale verbinding te hebben, ondanks dat die ook onbruikbaar is dan. Dat verklaart uiteraard nog steeds niet waarom het van dichterbij wel werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Z-Dragon op 16-03-2009 10:17 . Reden: toevoeging ]

^ Wat hij zegt.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het zou kunnen helpen, maar garanties heb je natuurlijk nooit. Even checken of je hem eventueel bij niet goed functioneren weer in kan ruilen.

Overigens heb je ook losse antennes die je erop kan schroeven. Die kan je waarschijnlijk ook nog wel op je vorige kaartje schroeven.

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/AS2TNC

Dat zijn dus dit soort dingen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 10:18 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tomino
Tsja, lullige alleen met die dingen is dat ze bijna net zo duur zijn als een nieuw kaartje!

Wat is nu verstandig.. Soort ding kopen zoals jij aangeeft van Linksys, of die hele nieuwe kaart met 3 antennes halen voor 5 euro meer.
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, heb jij een linkje in de PW voor me?

Even een Fonera aan mn router gehangen. 1 guess, zelfde verhaal. 71% packet loss!
Ik denk dat ik vanmiddag er xp op knal om vista uit te sluiten!

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 16-03-2009 11:15 ]

• Sigma2k8
Tomino schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:57:
Ik denk dat ik vanmiddag er xp op knal om vista uit te sluiten!
Ik ben hier ook erg benieuwd naar aangezien ik hezelfde PCI kaartje heb en absoluut niet tevreden ben over het bereik.

• Tomino
Right.
* Tomino zet zijn pc aan de andere kant van z'n kamer..
nu nog maar 15 % packet loss!

• Tomino
Zo, lange tijd met andere dingen bezig geweest..

Xp installatie was niet zo jofel meer. Daarom xp 64 erop gezet. Werd mijn linksys kaartje helemaal niet ontdenkt.
Andere drivers ook niet helemaal in orde, daarom laatste build van Windows 7.

Alles werkt in 1x, heerlijk! Inclusief draadloze kaartje!

Echter, nog steeds packet loss! Ondanks dat mijn bereik BIJNA VOL is!

Waarom dan nog steeds packet loss, en wat moet ik er aan doen? Moet ik een sterkere draadloze router halen, of een beter netwerkkaartje?

Zon netwerkkaart is 60 euro, een goede router 90.
Wat is wijsheid?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb een zelfde soort probleem: [WiFi] Verbinding valt om de haverklap weg

Ik werd er helemaal schijtziek van en zelfs na aanschaf van een pci-netwerkkaartje was het nog niet opgelost, dus ik heb gewoon m'n antennes met 10 meter verlengd en zo dicht mogelijk bij de client geplaatst. ;) Probleem opgelost. :)

Punt was bij mij dat ik geen kabels kon trekken door alle gangen heen, dan had ik moeten gaan boren en dat was echt geen oplossing. :)

Dus: is het niet mogelijk om je router dichterbij je pc te krijgen?

Goedkoop bellen via VoIP

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Tomino schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:18:
Gedaan en gekeken, helaas geen andere netwerken op de zelfde channels. Dat is hem dus ook niet.
Je moet proberen minimaal een vrij kanaal tussen de gebruikte kanalen in je omgeving en jouw kanaal instellen. Uiteraard zowel aan de onderkant als aan de bovenkant: jouw kanaal - 1 als jouw kanaal + 1

Welk merk apparatuur gebruik je ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BGB4rn
  • Laatst online: 10-03 11:01

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het probleem klinkt ook een beetje alsof je antennetje geknakt is.. heb ik ook vaak gehad, niet kunnen connecten , slechte onstabiele ontvangst.

dus: probeer eens een ander sprietje..

Signature

• Tomino
MensionXL schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:07:
Ik heb een zelfde soort probleem: [WiFi] Verbinding valt om de haverklap weg

Ik werd er helemaal schijtziek van en zelfs na aanschaf van een pci-netwerkkaartje was het nog niet opgelost, dus ik heb gewoon m'n antennes met 10 meter verlengd en zo dicht mogelijk bij de client geplaatst. ;) Probleem opgelost. :)

Punt was bij mij dat ik geen kabels kon trekken door alle gangen heen, dan had ik moeten gaan boren en dat was echt geen oplossing. :)

Dus: is het niet mogelijk om je router dichterbij je pc te krijgen?
Hoe verleng jij je antennes 10 meter als ik vragen mag? Je bedoeld dan je antennes van je router toch?
lier schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:19:
[...]

Je moet proberen minimaal een vrij kanaal tussen de gebruikte kanalen in je omgeving en jouw kanaal instellen. Uiteraard zowel aan de onderkant als aan de bovenkant: jouw kanaal - 1 als jouw kanaal + 1

Welk merk apparatuur gebruik je ?
Linksys pci kaartje en die bekende linksys routers. 54GL meen ik..
BGB4rn schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:24:
het probleem klinkt ook een beetje alsof je antennetje geknakt is.. heb ik ook vaak gehad, niet kunnen connecten , slechte onstabiele ontvangst.

dus: probeer eens een ander sprietje..
Sprietje, antenne op mn router?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tomino schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:43:
[...]

Hoe verleng jij je antennes 10 meter als ik vragen mag? Je bedoeld dan je antennes van je router toch?
Gewoon met antennekabel. ;) Bij mijn DrayTek 2820Vn wordt er gebruik gemaakt van RP-SMA, deze kabel dus. :)

En inderdaad, gewoon de antennes er vanaf gedraaid en via een buis zo ver mogelijk naar beneden laten lopen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Tomino
Hmm, ik snap hem.

Echter zit ik hier op kamers. Probleem is dat ik hier nog maar tot Juni zit. Om nou voor 150 euro aan nieuw netwerkapparatuur te kopen, zie ik niet echt zitten..

Wat staat hier:
Linksys WRT54GL Router
PCI Wireless G basic netwerkkaartje

Router staat op begane grond, ik op zolder.

Wat moet ik doen, een betere router kopen met dikker range, of het bij mezelf zoeken en een betere interne netwerkkaart halen?
BIJVOORBEELD

Dus, zender of ontvanger verbessern?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tomino schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:53:
Hmm, ik snap hem.

Echter zit ik hier op kamers. Probleem is dat ik hier nog maar tot Juni zit. Om nou voor 150 euro aan nieuw netwerkapparatuur te kopen, zie ik niet echt zitten..

Wat staat hier:
Linksys WRT54GL Router
PCI Wireless G basic netwerkkaartje

Router staat op begane grond, ik op zolder.

Wat moet ik doen, een betere router kopen met dikker range, of het bij mezelf zoeken en een betere interne netwerkkaart halen?
BIJVOORBEELD

Dus, zender of ontvanger verbessern?
Wat je kan doen is nog een routertje kopen die kan WDS'en zodat je de router op een gunstige plek voor het signaal zet, en dan gewoon op de zolder een goed bereik hebt. :)

Mocht dat niet werken, dan kan je altijd nog kijken of het niet mogelijk is om te WDS'en vanaf de verdieping tussen de begane grond en de zolder. Grote kans dat het dan ook werkt. ;)

Een router heeft nu eenmaal veel betere antennes (en meer vermogen, alhoewel dat ook aanpasbaar is natuurlijk) en die kan veel beter gepositioneerd worden, waardoor de kans op een goed signaal veel groter is. ;)

Ik zou het in ieder geval niet zoeken in een nieuwe netwerkkaart. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Tomino
Hmm probleem is dus. Het is bijna niet mogelijk om die router op een andere plek te zetten. De kamer waar dat ding staat is van mn huisbaas, en die heeft een dermate inrichting dat ik daar niks aan ga veranderen..

Thnx voor het meedenken, maar een router met WDS zal niet gaan..

Btw, bereik: FON free en PRIVATE zijn ook van mij, om uit te sluiten dan de linksys router kaduuk was..
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/wifi.png

Zo zie je, bijna vol. En het gaat nu ook prima want ik internet er op. Wat eerst dus niet kon.

Echter met gamen als ik een lagometer aan heb staan, dan heb ik nog wel packet loss.. Soms valt skype of msn ook nog uit.

Het is dus al beter maar niet ideaal:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/loss.png

[ Voor 49% gewijzigd door Tomino op 03-04-2009 23:20 ]

• Sigma2k8
Welk type PCI kaartje is het precies van linksys? Ik heb zelf een WMP54G 4.1 en ik heb uiteindelijk de drivers van de fabrikant van de chipset moeten gebruiken omdat de drivers die linksys leverde packet loss opleverden.

• BGB4rn

BGB4rn

Tomino schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:43:

Sprietje, antenne op mn router?
zou ook kunnen maar ik had het aan de andere kant , de pc dus .. (dat de antenne geknakt was en rot deed :( )

Signature

• Tomino
Weldra, ik heb het nu even opgelost door een kabel tussen mn desktop en mn laptop ( die wel altijd bereik heeft) te trekken.

Stuk stabieler, het moet maar even zo!

• BGB4rn

BGB4rn

zo het ik het probleem met mijn wlan connectie ook opgelost :P

Signature

• Tomino
Tsja, soms moet je om het probleem heen bouwen.

niet de beste oplossing, maar kan nu eindelijk alles netjes zetten. bureau, ksat dicht, kabels etc. dat het niet de beste optie is is na zo lang prullen even niet van belang :)

• Tomino
Lól!

Blijkt het dus dat er een antenne is afgebroken van de Router! Alleen het plastic, maar er mag een andere komen!

Ik wil dus iets nemen nu ( ik mag het aanschaffen) dat gewoon beter bereik heeft:

pricewatch: Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router
pricewatch: Netgear WNR834B RangeMax Wireless-N Router

Voorkeuren? Dat het N is maakt niet zo uit, 100mbs is voldoende en mn PCI kaartje is ook geen N.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 07-04-2009 18:51 ]

• BGB4rn

BGB4rn

ik zei het toch :+

Signature

Pagina: 1