Toon posts:

[linux] Stream programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakertjes :+

Ik zit met een klein vraagje.
Tot nu toe maken wij gebruik van een windows server met winamp er op op te streamen naar shoutcast.
Voor onze nieuwe non-stop systeem.
Maar omdat we het graag met opensource dingen willen doen zou ik nu graag weten of iemand een programma weet dat op linux draait en kan streamen naar de shoutcast server.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
http://www.icecast.org/

scheef gelezen

[ Voor 35% gewijzigd door DeoDupke op 10-03-2009 17:48 ]

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Neen je begrijpt het niet.
Het moet een programma zijn die naar de shoutcast server streamt.
bv.: Winamp, Sam Broadcaster maar dit draait alleen op de windows

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

wil je iets met een CLI of GUI (over vnc toepasbaar?)

Amarok is een heel prettig gui media player die je vast wel zo ver kan krijgen om naar ice/shout -cast te streamen met enorme sterke media library features.

voor CLI schiet me zo snel even niks te binnen maar er was iets van een media deamon of iets dergelijks die je zowel via gui,cli en web ui kon bedienen.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
MPD kan je wel zo gek krijgen, VLC wat werd genoemt kan 't... mplayer kan 't... vrijwel alle *betere* music players moeten 't kunnen (xmms ook bv:))

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:18
Je kunt sc_serv gebruiken (zie ook http://www.shoutcast.com/download#14 ) maar practisch is anders... Uiteindelijk bood de combinatie WINE + oude winamp (2.78) + shoutcast plugin een betere oplossing. Oude versies van winamp zijn te vinden op http://www.oldversion.com/Winamp.html.
Via xmms is het me ook wel eens gelukt -via een plugin- alleen werd er dan geen id3-data meegegeven...
Via amarok heb ik nog geen ervaring.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Legio. Welke je moet kiezen is sterk afhankelijk van wat je precies wilt streamen. Files? Live audio? Gegenereerd gekreun van je vriendin?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
CyBeR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:59:
Gegenereerd gekreun van je vriendin?
offtopic: jammer dat je op 't forum geen modpoints hebt... +1 grappig ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Draai je die Shoutcast server ook zelf? Zo ja, dan zou ik die vervangen door Icecast (Shoutcast draait wel op Linux maar is geen OSS voor zover ik weet) en dan aansturen met MPD. Kan je een webinterface aan knopen (of grafische interface, zowel voor Linux als Windows) en daarmee playlisten in elkaar zetten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou iets liefst hebben dat via de command line te beheren is en zonder grafische toepassingen.
Het is voor muziek files te laten afspelen en uitezenden naar shoutcast.
Ow ja op eigen server draaien of een extrene server is geen probleem.
Pagina: 1