Als ik met een linux machine commandline via ftp inlog op een fedora server hier,
en een ls vraag en dan naar de datum notering kijk zie ik dat deze verschilt per bestand.
bij recente bestanden laat hij de dag maand en tijd zien, bij oudere bestanden staat er op de plek van de tijd het jaartal.
Ik zou graag willen dat ik een "maand dag jaar" notering krijg, zoals de onderste twee dus.
gewoon commandline lukt me dat via
nu weet ik dat het iets met de locales te maken heeft, maar welke instellingen ik waarop instel.
daar raak ik het even kwijt.
en een ls vraag en dan naar de datum notering kijk zie ik dat deze verschilt per bestand.
bij recente bestanden laat hij de dag maand en tijd zien, bij oudere bestanden staat er op de plek van de tijd het jaartal.
code:
1
2
3
| -rwxrw-rw- 1 user group 73525 Oct 17 20:31 file_001.jpg -rwxrw-rw- 1 user group 10077 Dec 23 2004 file_002.jpg -rwxrw-rw- 1 user group 70341 Dec 23 2004 file_003.jpg |
Ik zou graag willen dat ik een "maand dag jaar" notering krijg, zoals de onderste twee dus.
gewoon commandline lukt me dat via
code:
1
| ls -l --time-style="+%b %e %Y" |
nu weet ik dat het iets met de locales te maken heeft, maar welke instellingen ik waarop instel.
daar raak ik het even kwijt.