Toon posts:

win2K probleem met Abit & Athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus vandaag een Amd Athlon 1 gig + Abit mobo KT7-a gekocht.
Zit er een lullig briefje bij dat W2k een probleem heeft :inaccessable boot device.

" When installing the 4 in 1 drivers 4.26 foor Windows 2000 , uncheck the first item;VIA BM Ultra ATA driver, any removal , addition or change of IDI devices wull be okay"

Ik best wel engels , maar hier kom ik niet uit .

Wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Zou dus als eerste de nieuwe 4.29 drivers bij viahardware ophalen.
Er is een bekend probleem met de 686B en win2k. Schijnt beter te worden met de 4.28v en is hopelijk opgelost met die nieuwe 4.29.

http://www.viahardware.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus gedownload. Geen suc6.
Bij het opstarten van mijn computer zegt ie:
"Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed "
Deze IDE kabel zit er normaal in , op Window ME doet ie het wel ! ( zit ik nu op )

Wat nu ?

Verwijderd

Ik heb zelf een asus A7V, en bij het installeren van win2000 heb ik de drivers voor UDMA100 apart moeten laden, omdat die niet standaard in win2000 zitten (aan het begin van de installatie geeft w2000 aan druk nu op f6(?) om extra drivers, bijv voor scusi, te laden) moet je die tijdens de installatie op flop aanleveren. met een beetje mazzel kun je hier iets mee

Verwijderd

Controlleer dan in ieder geval of de appraten UDMA ondersteunen :)

Verwijderd

Ik heb in deze volgorde Win2k met via 4.28 Final geinstalleerd:

-Win2k
-ServicePack 1
-VIA 4.28 Final zonder Busmaster Drivers (unchecken tijdens installatie
-MS Win2k ATA/100 Hotfix
-MS AGP Hotfix
-Video/Audio drivers...en de rest

Loopt nu stabiel zonder foutmeldingen :)
Met VIA Busmaster drivers geinstalleerd had ik last van data-corruptie, 2Mbps data-transfer (pio-mode), diverse BSOD, en andere vage meldingen. Ik had eerst het vermoeden dat het aan het overklokken lag, maar na een beetje zoekwerk in de forums (got/viahardware) was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel bleek dus gewoon kapot te zijn !
Win2k houdt er niet van dat je een ander moderboard onder zijn kont schuift , dus de remedie was L Win2K opnieuw installeren en toen die drivers die jullie adviseerden erover heen geklapt ! Het werkt .

Nog bedankt

Basplayer
Pagina: 1