Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overschrijven van auto

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Enige dagen geleden heb ik een contract ondertekend, waardoor ik over enkele weken in het bezit ben van een nieuwe auto via een officiële dealer. Mijn huidige auto staat op naam van mijn vader, waar de nieuwe auto op mijn naam gezet zal worden. Dit zal gebeuren bij de dealer zelf, naar ik begreep.

Mijn vraag is, en ik kan het op onverklaarbare wijze niet vinden, of mijn vader als kentekenhouder van de oude auto mee moet naar de dealer? Er wordt op de meeste sites wel gezegd dat je als koper/kentekenhouder voor de nieuwe auto in persoon aanwezig moet zijn, maar niet over de 'verkopende' partij van de inruilauto.

Ik heb, logischerwijs, alle papieren van de auto die ik inruil.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Bel even de dealer waar je de nieuwe auto gekocht hebt, leg hem/ haar de situatie voor en je weet meteen wie er mee moeten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Nope je geeft de papieren van de auto aan de dealer. en de dealer laat deze op zijn eigen naam zetten. Let er wel op dat je een vrijwarings bewijs mee krijg

A Soldiers manual and a pair of boots.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Waarom bel je de dealer niet even op? Die hebben al vaker met dit bijltje gehakt denk ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
racoon schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:07:
Bel even de dealer waar je de nieuwe auto gekocht hebt, leg hem/ haar de situatie voor en je weet meteen wie er mee moeten.
argro schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:08:
Waarom bel je de dealer niet even op? Die hebben al vaker met dit bijltje gehakt denk ik.
Bellen is nog net niet buiten komen, dus het zou moeten lukken :+

Ik zal mijn bevindingen als ik gebeld heb hier plaatsen.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:07

paQ

overschrijvingsbewijs mee en de papieren is voldoende

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Als je alle papieren hebt is t voldoende

Zelf zo men autos gekocht en zelf met de papieren de auto overgeschreven (laatste nu dan bij bedrijf zelf gedaan)
Persoon van wie de auto was toen stond er wel in de buurt, maar daar word niet naar gevraagd

Dealer is dus idemdito, je geeft alle papieren incl overschrijvingsbewijs, en je krijgt dan een vrijwaring evoor terug en klaar ben je

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Overschrijvingsbewijs + rijbewijs nieuwe eigenaar (en de bijbehorende persoon ;)) is voldoende. De oude eigenaar/papieren hoeven hier niet bij te zijn.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jojk schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:03:

Mijn vraag is, en ik kan het op onverklaarbare wijze niet vinden, of mijn vader als kentekenhouder van de oude auto mee moet naar de dealer? Er wordt op de meeste sites wel gezegd dat je als koper/kentekenhouder voor de nieuwe auto in persoon aanwezig moet zijn, maar niet over de 'verkopende' partij van de inruilauto.
Nee de kentekenhouder hoeft niet mee dat is dus het probleem als je alle kentekenpapieren in je auto laat slingeren. Een dief kan dan zo de auto overschrijven en dan heb je feitelijk geen poot om op te staan

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:28:
[...]

Nee de kentekenhouder hoeft niet mee dat is dus het probleem als je alle kentekenpapieren in je auto laat slingeren. Een dief kan dan zo de auto overschrijven en dan heb je feitelijk geen poot om op te staan
Dan moet je wel zo dom zijn om ook het overschrijvingsbewijs (voormalig deel 3) te laten slingeren in de auto. Met Deel I en II kan je de auto niet overschrijven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:29:
[...]

Dan moet je wel zo dom zijn om ook het overschrijvingsbewijs (voormalig deel 3) te laten slingeren in de auto. Met Deel I en II kan je de auto niet overschrijven.
Nee dat zeg ik: alle kentekenpapieren ;)

Elect a clown, expect a circus.

• paQ

paQ

c0ne schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:03:
De oude eigenaar/papieren hoeven hier niet bij te zijn.
hooguit de tenaamstelling niet, maar de autopapieren horen weldegelijk erbij te zitten.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Nope :) Zelf laatst ook een auto verkocht.. Deel I thuis gehouden en de rest meegegeven zodat de kopers hem konden overschrijven..

Ze kwamen gewoon terug met een vrijwaringsbewijs :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• paQ

paQ

Waarna de papieren en de platen nutteloos zijn.
Ze horen bij elkaar.
Als een van de twee mist, moet eht hele setje opnieuw worden aangevraagd.

In jouw geval ga ik er even vanuit dat je hen deel 1 wilde overhandigen opdat jij je centen kreeg. Als de kopers hem hadden overgeschreven en deel 1 als evrmist hadden opgegeven, waren zij voor minder dan 100 euro eigenaar geweest MET kloppende kentekenregistratie.

Pagina: 1