Toon posts:

thomson st546 en NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel loop ik tegen een probleem aan op een thomson st546 , software release 6.2.29.2 .
Dit modem werkt als router met NAT aangesloten op een BBned verbinding.
Achter het apparaat is 1 VoIP telefoon aangesloten.

Echter, de VoIP telefoon wil zich steeds, na een willekeurige tijd, opnieuw registreren bij de centrale.
De leverancier gaf aan dat de telefoon zich opnieuw registreerd als de verbinding tussen telefoon en centrale wegvalt. Kijkend met een sniffer aan onze kant en een sniffer aan de kant van de leverancier zien we steeds nieuwe UDP poorten welke voor de verbinding wordt opgezet.

Het thomason modem sluit klaarblijkelijk na een interval de door het modem zelf gemaakte NAT entry, hierdoor valt de verbinding telefoon-centrale weg en gaat de telefoon zich opnieuw registreren. Is de telefoon is gebruik (hoor van de haak) blijft de verbinding wel correct.

De webinterface biedt geen configuratie opties om de closing time van een NAT entry in te stellen.
Ook de CLI reference op http://www.thomsonbroadbandpartner.com/getfile.php?id=3267 biedt geen oplossing om de tijd welke moet verstrijken voordat een inactieve UDP verbinding in de NAT tabel wordt gesloten.

Om te testen heb ik tijdelijk een cisco modem geplaatst, de optie 'ip nat translation udp-timeout 120' was voldoende om de verbinding welke iedere 30 seconden polt in stand te houden.

Iemand een idee hoe dit met de thomson voor elkaar te krijgen ?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Probeer op de CLI eens:
code:
1
connection timerconfig timer=udpidle value=120

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit geprobeerd in de CLI , er kwam geen foutmelding.
Er het mocht niet helpen, ook nu werd de UDP verbinding na korte tijd (< 30 sec) verbroken.

Echter googlen op connection timerconfig en het lezen van verschillende forums brachten
mij op de volgende settings voor thomson :

connection timerconfig timer=udpidle value=1800
connection timerconfig timer=udpkill value=1200

Natuur zijn de waardes wat overkill, udpkill klinkt echter na wat ik zoek.

Ik ga dit vanavond nog even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dit mocht niet baten. De UDP verbinding wordt nog steeds vroegtijdig verbroken.