Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2k7] Hyperlinks in kop/voettekst bij opslaan als pdf *

Pagina: 1
Acties:

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:57
Hoi,

Ik ben momenteel bezig in een word document (gemaakt in Office 2007 opgeslagen als .doc).

Bij het inleveren wil ik deze in een PDF vorm gieten zodat de lay-outs en alles goed zichtbaar is en de opmaak blijft zoals het bedoeld is. Het probleem waar ik momenteel tegen aan loop is dat hyperlinks die in de kop/voetteksten staan niet worden overgenomen, en dus niet klikbaar zijn in PDF vorm.

Wie o wie heeft de gouden tip voor me?

Volgens dit draadje zou het met dit stukje software moeten werken. Helaas is dat een 'koop versie' en de trial zet na 3 pagina's een watermerk op de pagina ;(

Groeten

EDIT: beetje grove spelfout in de topictitel : Hyperlinks in kop/voettekst

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 10-03-2009 14:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Met welk programma giet je je doc file om naar PDF? Kan je het eens proberen met PDF Creator? Gratis te downloaden en te gebruiken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 10-03-2009 14:49 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Card Nox
Adobe Acrobat 9. Maar heb gelezen dat die daar niet mee overweg kan.
Ik zal jou programma eens proberen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Werkt hier in Off2007 prima met gewoon Opslaan als (icm de plugin van MS zelf).

Ik pas de topictitel trouwens aan; 'Hyerplinks in kop/voettekst' is net niet duidelijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik gebruik zelf altijd cute PDF, deze is ook gratis.
Deze neemt de hyperlinks uit de tekst in elk geval mee, of het met hyperlinks in de kop/voettekst ook goed gaat weet ik niet.

• Card Nox
@ Outerspace, met dat programma neemt hij met de standaard settings de hyperlinks in de tekst niet eens mee.

@ F_J_K, ook met hyperlinks in de kop/voettekst? Welke plug-in dan ga ik dat eens proberen. Had zelf mijn topicstart al geedit m.b.t. de typo ;) thanks!

@ St00mwals, een vriend van me die momenteel hetzelfde aan het proberen is heeft dat programma volgens mij gebruikt. Zal het nu alsnog een keer proberen. Bedankt voor de suggestie.

EDIT : Cute PDF werkt niet. Er zijn ook nog andere zaken zoals standaard paginanummering die hij niet goed overneemt.

EDIT : Als ik met Office 2007 Opslaan als PDF (of XPS) doe dan neemt hij het ook niet goed over. Zelfde probleem als bij Cute PDF.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 10-03-2009 15:07 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Card Nox schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:02:
EDIT : Cute PDF werkt niet. Er zijn ook nog andere zaken zoals standaard paginanummering die hij niet goed overneemt.
Jawel hoor. Net getest namelijk :P

• Card Nox
De nummers wel, maar de vormgeving daaromheen niet. Ik heb het dan over de standaard invoegmogelijkheden, in dit geval 'Haakjes 2'.

EDIT : Nu neemt Adobe die opmaak ook niet meer mee over .. pohhh om moe van te worden die opmaakt problemen alsmaar door.

[ Voor 32% gewijzigd door Card Nox op 10-03-2009 15:16 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Card Nox schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:10:
De nummers wel, maar de vormgeving daaromheen niet. Ik heb het dan over de standaard invoegmogelijkheden, in dit geval 'Haakjes 2'.
Geen idee wat je hier exact bedoelt, maar paginanummering, extra opmaak eromheen, (Page # of # in mijn test document) én hyperlinks worden hier gewoon meegenomen.
Heb je een voorbeeld document waarbij het niet werkt?

• Card Nox
SendSpace

Inhoud:
- 1 Word file
- 1 Adobe converted PDF file
- 1 Cute PDF converted PDF file
- 1 PDF Creator converted PDF file

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
'Your browser does not support JavaScript or JavaScript is disabled. You must enable JavaScript or use a JavaScript supported browser for this site to function correctly.'
Ik kan je niet helpen :+

Maar ik bedenk me nu pas dat je het hebt over interne hyperlinks (naar een hoofdstuk oid) ipv bijv. een URL. Een URL blijft klikbaar na opslaan als pdf met de Office 2007 pdf-addon van Microsoft, een interne link niet..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Card Nox
Wat voor een browser gebruik je dan? Hier werkt het met Opera, Chrome, FireFox, IE. Wel zo'n vervelende doorlink site zeg ... bah bah.

Directe downloadlink (mits die werkt) : http://fs05n2.sendspace.c...07/i64jj1/Yadiyadieya.rar

[ Voor 35% gewijzigd door Card Nox op 10-03-2009 15:38 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09
F_J_K schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:33:

Maar ik bedenk me nu pas dat je het hebt over interne hyperlinks (naar een hoofdstuk oid) ipv bijv. een URL. Een URL blijft klikbaar na opslaan als pdf met de Office 2007 pdf-addon van Microsoft, een interne link niet..
Ik weet dat als je de Acrobat Elements gebruikt en je print vanuit Word naar PDF dan krijg je idd bovenstaande.
Zet je met Adobe Elements het Word document om naar een PDF, dan worden deze interne links wel meegenomen.

Alleen Acrobat Elements kost geld.... |:(

• Card Nox
Sorry dat ik niet duidelijk was. Doelde inderdaad op interne links. Ik wil onderaan elke pagina een klein pijltje hebben staan dat terug linkt naar de inhoudsopgave.

Alle interne links werken goed, dus gewoon tussen en bij de normale tekst enkel de links in de voetteksten werken niet.
Pagina: 1