Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met mijn videokaartje, al vanaf aanschaf deed hij het niet lekker.
Gekocht bij MyCom een of andere wazige zaak, daar al gelijk een keer terug geweest, maar daar snapte ze het probleem ook niet, 6 clicks verder( 1click = 10 min volgens mij, en dat kost je dan een x bedrag ) Kreeg wel korting op die clicks omdat ze niks konden vinden, maarja schoot ik nog niks mee op.
Het geval:
ATI Radeon Sapphire HD2600 PRO, AGP versie 512M DDR2
Als ik met mijn PC bezig ben, lekker surfen, youtube e.d. is allemaal geen probleem. Schermresolutie kan ook tot microscopische waarde en hij lijkt het naar behoren te doen. Alleen, wanneer ik een spel start, kan ik een minuut of 3 mijn gang gaan, en daarna is het afgelopen. De kaart maakt een zacht "schavend" geluid, vergelijkbaar met een CDdrive dat geluid, en dan is het een zwart scherm, monitor gaat in standby en ik zie 0,niks meer. Krijg ook geen foutmelding o.i.d.

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen, PC word genoeg gecooled, de "van" op de kaart draaid als een dolle, kast is tevens ook aan 1 kant open en er zit uiteraard nog een externe "van" in voor de hoge piekjes in de zomer.

Ben zelf niet echt meer op de hoogte van de specs van mijn PC. Moederbord is de ASUS A7V8X, harde schijf 2x 250G (merk geen flauw idee).

Hoop dat dit zo'n beetje genoeg info geeft, en wellicht dat iemand dit probleem kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, ik ben ervan overtuigd dat ik ALLE maar dan ook ALLLLE drivers heb geprobeerd, telkens ook weer netjes geuninstalled met zo'n drivercleaner, maar dat mocht ook niet baten. Trouwens ook lekker duidelijk van ATI met die drivers, maar laten we daar maar niet te veel over uitwijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En wat doet hij in een andere computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:16:
En wat doet hij in een andere computer?
Heb ik niet geprobeert, aangezien ik geen andere kasten heb staan. Alleen laptops.. Dus dat zou dan betekenen dat ik bij iemand een kast moet lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als de fan als een dolle draait, heb ik het vermoeden dat je kaart defect is. Heb ik met een X1950XT ook gehad, die deed het prima, zij het dat in idle windows de fan al op 60% draaide om de kaart te 'koelen' naar 72 celcius. Tot er wat van verwacht werd -> temp naar 100+ en pc schakelt uit.

Overigens geef je aan dat er 'genoeg' koeling in je kast zit. Je kent de specs van je systeem niet, hoe beoordeel je dan dat je 'genoeg' koeling hebt?
Het openen van een zijde van de kast verziekt in de meeste gevallen trouwens je airflow, waardoor dit juist een averechts effect heeft.

Probeer de temperatuur van je kaart eens te meten direct nadat hij uitvalt.

edit 2: wat is het nut van een externe fan? Tenzij je een casefan bedoelt, maar die zit daar niet voor de 'piekjes' bij hoge omgevingstemperaturen, maar voor de airflow...

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-03-2009 14:24 . Reden: kleine aanvullingen ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nu Catalyst Control Center open staan, en die zegt dat hij nu 50graden is.. mar het probleem, ik kan hem dus niet intern meten direct nadat hij uitvalt, aangezien ik dan geen toegang tot mijn monitor meer heb.
hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben nu aan het Alt-Tabben vanaf het spel naar de temp.. maar hij blijft toch rond de 50 zitten.. uitschieters naar 53 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je hebt toch ook zo'n tooltje die die de temps kan loggen in een text file, zodat je de laatste temp tot het uitvallen ook hebt gelogt. geloof dat 't met rivatuner/HWmonitor/everst het wel kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-03-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gpuz kan dat ook, dat loggen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij bleef hangen bij 53 graden. Toen ik de catalyst center opende was de fan ineens wel een stuk stiller. Dus denk dat hij wel telkens harder aan het draaien is dan nodig zou moeten zijn. Toch wel lastig zo, aangezien ik zelf ook maar groen ben wat dit betreft. Ik had ook gelezen op een ander forum dat de drivers die ze uitbrengen voor de HD2xxx serie nogal problemen geeft op de AGP versie, en dat dat ook tot conflicten kan leiden e.d. Maar het blijft maar gissen..

EDIT: heb gpu-z gedownload en even een pic gemaakt van wat deze allemaal weergeeft, misschien dat iemand al een probleem ziet.
Link ==> http://img13.imageshack.us/img13/3563/gpu1.gif

zie alleen niet hoe ik een log kan maken, zitten verder geen buttons in het progje

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

je hebt ook een hotfix voor agp kaarten bij de catalyst drivers, heb je die al geinstalleerd?

probeer deze eens.. is de hotfix voor de laatste catalyst drivers. (9.2)

http://support.amd.com/us...es/CatalystAGPHotfix.aspx

[ Voor 43% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb net een ander progje gedownload, die heeft een log gemaakt.. hij gaf de pijp aan maarten bij 52graden.
Toen mijn scherm uitviel heb ik deze uitgezet, en even losgekoppeld van de pc en weer aangesloten. En ik kreeg een foutmelding tadaa.. Alleen waren een geen codes o.d. Alleen dat het besturingsysteem niet meer werkte. Dit was trouwens het resultaat http://img22.imageshack.us/img22/5620/ehhh.png
Lijkt dan toch op een driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Het resultaat lijkt op een 4-bit kleuren situatie, iets wat betekend dat je de verkeerde (geen) beeldschermdrivers hebt... Standaard is dit 32 bit... Zou je daar even naar kunnen kijken?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luukland schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:19:
Het resultaat lijkt op een 4-bit kleuren situatie, iets wat betekend dat je de verkeerde (geen) beeldschermdrivers hebt... Standaard is dit 32 bit... Zou je daar even naar kunnen kijken?
Ja ik heb wel drivers, maar idd denk dat het de verkeerde zijn dan o.i.d. terwijl dit toch de drivers zijn die deze kaart moet hebben. Heb echt talloze drivers geprobeert en dit zouden ze dan moeten zijn. Had alleen de hotfix voor AGP kaarten nog niet, alleen deze heb ik nu geinstalleerd. Weer een poging gewaagd maar tevergeefs. Kreeg een blauw scherm met de mededeling dat het systeem in een oneindige lus terecht is gekomen en een foutmelding:

0x000000EA (0x853F2498, 0x839D6698, 0xF7C59CB4, 0x 00000001)
Ati2dvag

wellicht dat we nu wel verder komen, aangezien ik nu iets heb om naar te verwijzen, ik ga even koekelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34
Heb je de drivers voor je moederbord wel ginstalleerd? Als je de GPU-Z screenshot bekijkt zie je bij "bus interface": AGP 8x @ pci. Dit betekend dat je kaart in pci modus loopt. Dit kan komen omdat er geen AGP drivers voor je moederbord zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou de pc is er nou mee uitgescheten, zit nu op de laptop. foutmelding in win32k.sys en start niet meer op.
Zie wel staan dat je minimaal 400W power supply moet hebben voor die kaart, en ik heb een voeding van 350 erin zitten. Kan dat ook betekenen dat wanneer de kaart stroom vraagd, de boel uitslaat?
(mag hoogstwaarschijnlijk de kaart omruilen bij MyCom, dat is dan wel weer netjes. Factuurdatum is al meer dan een jaar geleden).

Ja ik zal eens kijken naar die drivers van me mobo. Heb de pc nu in veilige modus, dat doetie wel gewoon dus ff uitzoeken. Probleem is, ik heb die pc een paar maandjes terug naar een man gebracht, die er wel "verstand" van had. Had mijn schijven gemirrorred, en hij snapte niet hoe dat nou zat. puntje bij paaltje krijg ik de PC terug, beide schijven geformatteerd en Vista erop. Ik sweer bij XP, maar hij heeft dus toen ook de drivers voor mijn mobo geinstalleerd.. Ofja sommige waren alleen uitgepakt -_-'.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een HD2600 Pro heeft nu weer niet zoveel stroom nodig hoor. Wel moet je zien dat je 350W voeding gewoon van een goed merk is. Slechte kwaliteitsvoedingen hebben al veel systemen naar de knoppen geholpen :) Hoewel ik niet per se zeg dat dit hier de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de voeding is wel van een goed merk, heb de dvddrivers ontkoppeld gehad om te kijken of het probleem dan eventueel zou stoppen maar het bleef hetzelfde.
Hij komt nu weer met andere foutmeldingen wanneer ik de pc opstart.
win32k.sys foutmeldingen en usbd.sys .. beide op een blue screen.. Maarja het zal allemaal wel, we gaan gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:34
Is je computer wel stabiel ?
Pagina: 1