Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gerbuik IR oog mediacenter remote en receiver

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:10
Hallo,

ik heb inmiddels al een jaar of 4 gelden een Mediacenter afstandsbediening en bijbehorende usb-receiver van Microsoft ontvangen aangeschaft. Sinds gisteren heb ik een dichte kast waarin mijn apparatuur staat. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik mijn digitale tv-ontvanger niet kan bedienen zonder dat ik de kast open zet.

Ik dacht dat ik een bijgeleverd IR oogje bij de Mediacenter receiver kon gebruiken om infrarood signalen door te geven naar mijn settop box voor digitale tv. Vooralsnog lukt dit niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor de duidelijkheid het is de bedoeling om mijn settop box te besturen onafhankelijk van mijn Mediacenter. Er staat gewoon stroom op de usb-receiver want ik kan mijn mediacenter gewoon aan zetten.

Als afstandsbediening het ik een Harmony 525 die met kast open prima werkt.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Je settopbox en je media centre zijn niet magisch met elkaar verbonden als ze beide een infraroodontvanger hebben hoor.
Je moet hiervoor een van de volgende dingen hebben:

- Een IR repeater of bridge waarbij je het oogje buiten de kast plaatst en de ir led voor je settopbox.
- Software op je media centre welke de signalen van je harmony ook kan ontvangen naast die van je mediacentre afstandsbediening (weet niet of die usb ir ontvanger van je mediacentjre dat uberhaupt kan) en een stuk software en hardware wat infraroodsignalen naar je settopbox kan verzenden. Zoals bijv winlirc. Daarvoor moet je mediacentre wel aanstaan.
Eventueel is de bovenstaande optie nog mogelijk met andere bedieningen naar je settopbox, zoals
HDMI-CEC.
- Een externe IR ontvanger aan je settopbox, meeste merken/types hebben deze optie niet maar een enkeling kan je (als optie) een externe ontvanger aanhangen. Deze zou dan bij je settopbox als accesoire bijgeleverd moeten zijn of verkrijgbaar bij de fabrikant.
- Als je je garantie op de settopbox niet boeiend vind is het ook mogelijk deze uit elkaar te halen, het infraroodoogje los te solderen, hier draden aan te maken en die op een plek plaatsen waar wel ontvangst is vanaf je afstandsbediening.