Ik heb een webapplicatie waarin ik veel documenten in de database bewaar. Het zijn dus geen losse bestanden (.docs). Deze documenten maak je aan door middel van TinyMCE (text-editor), waarna je ze vervolgens ook gewoon via deze editor kan bewerken. Het document wordt door TinyMCE geoutput als HTML. Dit is dus ook zodanig opgeslagen in de MySQL database.
Nu wil ik een optie bouwen dat de klant het document kan opslaan als Word-document. Na veel googelen en tweakers afzoeken ben ik helaas nog steeds niet tot een werkende functie gekomen.
Mijn server draait onder Linux, ofwel COM functies vallen sowieso al weg. Het is me wel al gelukt om naar een Word-doc te schrijven (en het aanmaken daarvan), maar deze convert de HTML niet in opmaak. Ik krijg dus een document vol HTML-codes.
De code van het converten naar Word is als volgt:
Wat ik me dus afvraag is hoe ik HTML omzet naar een Word-document.
Nu wil ik een optie bouwen dat de klant het document kan opslaan als Word-document. Na veel googelen en tweakers afzoeken ben ik helaas nog steeds niet tot een werkende functie gekomen.
Mijn server draait onder Linux, ofwel COM functies vallen sowieso al weg. Het is me wel al gelukt om naar een Word-doc te schrijven (en het aanmaken daarvan), maar deze convert de HTML niet in opmaak. Ik krijg dus een document vol HTML-codes.
De code van het converten naar Word is als volgt:
code:
1
2
| header("Content-Type: application/vnd.ms-word"); header("Content-Disposition: attachment;filename=".$filename); |
Wat ik me dus afvraag is hoe ik HTML omzet naar een Word-document.