Ethernetpoorten Zyxel 2602HW-61C niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Cybr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Cybr

Het klopt allemaal

Topicstarter
De Ethernetpoorten van mijn Zyxel 2602HW-61C zijn niet meer te bereiken. Diverse kabels geprobeerd. En ook met diverse computers geven de 4 poorten geen reactie. Het doorlussen van een UTP kabel van lan poort naar lan poort laat de lichtjes wel branden.
De firewall in de modem/router staat uit.

Ik kan de modem/router dus alleen draadloos benaderen. Hij werkt ook verder goed op de ethernetpoorten na dan. Nu heb ik een NAS gekocht, deze wil ik graag op 1 van de 4 Ethernet poorten aansluiten. Echter ik krijg (dus) geen verbinding.

Een reset naar fabrieksinstellingen durf ik niet zo snel. Dan ben ik het draadloze gedeelte (Wlan) en ook mijn internet en telefoon (instellingen) verbinding kwijt.

Wie heeft enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
En toch lijkt een reset me verreweg het beste idee, maar wel het laatste idee.

Ik neem aan dat je het modem wel al een keer opnieuw opgestart hebt?
En dat de kabels die je gebruikt ook niet toevallig 'allemaal' cross-linkkabels zijn?
Probeer het ook eens met een PC waarbij je de netwerkkaart vast zet op 10Mbit (om te kijken of het in die richting gezocht moet worden).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:29
Staat ie mss vast op 10Mbit?? Je kunt nog in de config komen begrijp ik, via wireless?? Kun je dat checken. Anders een pc vastzetten op 10Mbit..

Edit: 2 zielen, 1 gedachte :)

[ Voor 10% gewijzigd door hesselbeertje op 10-03-2009 13:47 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Cybr

Cybr

Het klopt allemaal

Topicstarter
Draadloos is de modem/router gewoon bereikbaar via de webinterface.

Het modem regelmatig opnieuw opgestart. Ook de stroom eraf gehaald. Verschillende kabels gebruikt waaronder de origineel meegeleverde. (Ik dacht trouwens dat dit modem over auto cross over beschikte, maar dit terzijde).

De NAS heb ik er al aangehad maar deze kon ik dus ook niet bereiken.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat het router gedeelte (en dus de Ethernet poorten) uitgezet is?

Vanavond zal ik de de netwerkkaart in de PC op 10Mbit zetten.

• Cybr

Cybr

Het klopt allemaal

Topicstarter
Modem gereset. Zoals ik al verwachtte, op geen enkele manier meer te benaderen (wireless was natuurlijk ook gewist).

Toen de netwerkkaart in de PC op 10Mbit gezet en voila, contact! Alles weer opnieuw ingesteld en het werkt weer als vanouds.

Straks even de NAS proberen.

Nog 1 vraag natuurlijk, ik weet de oplossing maar begrijp deze alleen niet.

Blijkbaar stond er iets vast in de router op 10Mbit (ook na de reset dus), door het aanpassen van de snelheid in de lan kaart van de PC was er weer een balans. Hoe werkt dit dan en waar in de router kan ik nu weer naar de 100Mbit.

Iedereen bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen.