Ervaringen met Draadloze AV Overdracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294634

Topicstarter
Is er iemand die ervaring heeft met draadloze AV overdracht.

Ik wil in mijn slaapkamer de opgenomen programma's van mijn harddisk recorder bekijken. Hiervoor wil ik het signaal draadloos over een afstand van 20 meter (door plafond) naar de TV in de slaapkamer overbrengen.
Er bestaan talloze apparaten hiervoor, maar mijn oog is gevallen op een apparaat van Marmitek. De Marmitek draadloze SCART-set Invisible SCART 300(conrad) is voor mij zeer interesant door de minimale afmetingen dan de ontvanger (mijn TV in de slaapkamer hangt plat tegen de muur dus weinig ruimte daarachter).

Alsdus...Alle ervaringen en/of ideën zijn zeer welkom.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had een dergelijk setje (ook van Marmitek, ook met Ghz freq) en ik heb het ding al na een dag terug naar de Mediamarkt gebracht. Geen land mee te bezeilen :( De IR verlenger die er bij zit moet je OVER het bestaande oog op je apparatuur plakken met een plakstrip. Geen doen zonder je apparatuur te beschadigen.
Verder was het bereik door een betonnen muur verre van optimaal (al claimt marmitek dat dat gewon moet kunnen) en wordt er alleen een composiet signaal (dus niet eens svhs) overgestuurd. Aangezien je een platte TV en dus minimaal een HD-ready TV hebt, krijg je echt een dramatisch beeld ben ik bang.

Doe jezelf een lol, investeer het geld in een goede boorhamer en boor een gaatje door het plafond. Net zo duur ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
Niet aan beginnen, het enige dat je zult ontvangen zijn beelden van de eeuwige sneeuwstorm in Alaska! :)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 10:08
Volgens mij heb ik ook zo'n Marmitek apparaatje, ooit eens bij de Makro gekocht voor 50 euro (of was het zelfs nog 50 gulden...?). In mijn appartement heb ik er best wel 'ok' ervaring mee. Op mijn 28" Philips breedbeeldbak in de slaapkamer heb ik prima beeld over het algemeen en door alle SCART links kan ik zowel m'n hdd-recorder als vcr gebruiken (alsmede de tuner) met afstandsbediening :)