Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teamviewer Bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Hallo allemaal,

Ik maak regelmatig gebruik van teamviewer 4 en wanneer ik gebruik maak van bestandsoverdracht haal ik altijd een snelheid van 160kb/s soms schiet hij naar 80kb/s en soms naar 320 kb/s.
Ik heb een 100mbit glasvezellijn, daar kan het dus niet aan liggen.

Zou Teamviewer (of het protocol wat zij gebruiken voor remote control) de verbinding knijpen?
Ik krijg op hun site er niets over gevonden, misschien dat een van jullie meer weet?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
Zou Teamviewer (of het protocol wat zij gebruiken voor remote control) de verbinding knijpen?
Over het algemeen zijn RDP applicaties niet bedoeld voor file transfers. Is het geen mogelijkheid om een FTP server oid beschikbaar te stellen die je benaderd in je RDP sessie? Dan gaat je transfer over FTP ipv RDP.

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding van de pc waar je naar connect en niet alleen je eigen verbinding.

Specs

• densoN
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Over het algemeen zijn RDP applicaties niet bedoeld voor file transfers. Is het geen mogelijkheid om een FTP server oid beschikbaar te stellen die je benaderd in je RDP sessie? Dan gaat je transfer over FTP ipv RDP.

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding van de pc waar je naar connect en niet alleen je eigen verbinding.
via een FTP benaderen is helaas geen optie, ik kan me wel voorstellen dat RDP niet gemaakt is voor file transfer, maar ik had de veronderstelling dat er een FTP achtig protocol geintergreerd zat, vooral omdat zij zelf expliciet adverteren met als pluspunten file transfer voor grote bestanden. en vervolgens kom ik niet boven de 320 kb/s.

Voor de duidelijkheid het gaat om 2 100mbit lijnen up en down.
Speedtests geven me ook een stabiele 11.5/7 MB/s

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:54
Is het niet zo dat Teamviewer net zoals bij Logmein eerst verbinding maakt met een help server op internet, en dat beide clients daar naar toe connecten ?

Als dat zo is ga ik ervan uit dat die help server de beperkende factor is. |:(

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 21:52

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ljarutten schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:55:
Is het niet zo dat Teamviewer net zoals bij Logmein eerst verbinding maakt met een help server op internet, en dat beide clients daar naar toe connecten ?

Als dat zo is ga ik ervan uit dat die help server de beperkende factor is. |:(
nee die server is alleen om de tokens mee uit te wisselen zeg maar. de pc's zijn beide met een ge'encrypted verbinding verbonden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:54
Hubert schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:
[...]

nee die server is alleen om de tokens mee uit te wisselen zeg maar. de pc's zijn beide met een ge'encrypted verbinding verbonden.
Wel dus (volges dit topic incl. bronnen Techniek van TeamViewer ). :+

Check of ie een directe verbinding kan opbouwen of dat jullie firewalls dwarsliggen waardoor hij die mediator (help) server gebruikt zou ik zeggen.

• densoN
Het enige wat ik wilde weten is of iemand er ervaring mee heeft dat teamspeak bestandsoverdracht knijpt.
Pagina: 1