Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een Nokia E71 via SIP te verbinden op een Siemens HiPath OpenOffice telefooncentrale. Intern gaat dit goed.

Dus ik kan met de Nokia bellen en gebeld worden op SIP via WLAN met de Siemens telefooncentrale.

Maar dit zelfde wil ik eigenlijk ook extern kunnen, dus op plaatsen waar alleen GPRS/HSDPA aanwezig is. Ik heb daarvoor poort 5060 (TCP) en 5004 t/m 5010 (UDP) open gezet in de router en geforward naar de telefooncentrale.
In de Nokia heb ik het interne IP-adres vervangen door het externe IP-adres. En ik heb WLAN vervangen door Tmobile Internet.

Met deze instellingen regitreerd hij zich goed bij de Siemens. Ik kan alleen niet bellen.
En als ik vannuit het Siemens netwerk bel naar de SIP-gebruiker hoor ik binnen 10 seconden de bezettoon (intern bezet staat er dan in het scherm).

Het valt me op dat als ik via WLAN en interne IP verbinding maak dat de nokia een SIP/Voip icoontje op het hoofdscherm laat zien en met Tmobile en externe IP geen icoontje...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wij zijn op de zaak aan het kijken naar een dergelijke centrale op korte termijn.
Wat zijn je overall ervaringen wat betreft die centrale?

Zodra het zover is zal ik met mijn E71 eens kijken naar je probleem, misschien dat we elkaar hierin kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik weet niet of het nog van toepassing is, maar ik zou is kijken naar een STUN server ;)
Of je zult je HOOME direct aan het internet moeten hangen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.