Toon posts:

Aanmelden op domein via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Na een tijd van veel problemen met mn dns-server is het gelukkig helemaal gefixt, maar
nu heb ik op een andere plek mn computers staan en deze wil ik graag laten aanmelden via internet op een domein, normaal gesproken krijg je in het begin een aanmeldings-scherm en dan kan je aanmelden op een domein en dan wil ik dat graag via internet doen, maargoed dat zal vast wel niet gaan?! Of zijn er wel mogelijkheden.

Situatie:
Server (Plaats A) + AD (en VPN)
Clients (Plaats B)

De clients in plaats B wil ik graag via het internet laten aanmelden op het domein van de server in plaats A.

Hoe doe ik dit?
Moet dit via VPN of kan dit ook als je windows opstart en je krijgt zo'n aanmeldscherm, dat als je op aanmelden drukt, dat het dan automatisch aanmeld op de server.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 20:48
LAN 2 LAN vpn opzetten tussen de 2 locatie's.

[ Voor 4% gewijzigd door jjbstolk op 10-03-2009 18:11 . Reden: Typo gefixt ]

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:39:
ALN 2 ALN vpn opzetten tussen de 2 locatie's.
Je bedoelt LAN 2 LAN?

Heb je misschien een handleiding of iets dergelijks?

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:14:
[...]

Je bedoelt LAN 2 LAN?

Heb je misschien een handleiding of iets dergelijks?
Zelf even googlen kan geen kwaad en wordt meestal wel gewaardeerd.

http://www.google.co.uk/s...=en&q=lan+2+lan+vpn&meta= , hiermee vind je mischien niet gelijk wat je bedoeld maar een begin is er.

[ Voor 15% gewijzigd door marshallq op 10-03-2009 13:57 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kan een Lan to Lan opbouwen of de computers met een PPTP-verbinding met je server verbinding laten maken. Lan to lan zou mijn voorkeur hebben. Heb je wel 2 apparaatjes voor nodig die zo'n tunnel kunnen opbouwen, en daar kan je even naar googlen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Vicarious schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:26:
Je kan een Lan to Lan opbouwen of de computers met een PPTP-verbinding met je server verbinding laten maken. Lan to lan zou mijn voorkeur hebben. Heb je wel 2 apparaatjes voor nodig die zo'n tunnel kunnen opbouwen, en daar kan je even naar googlen.
die twee apparaatjes, kunnen ook twee computers zijn die als router zijn ingesteld, maar dan kan je net zo goed op locatie B ook AD installeren.

Overigens is het sowieso aan te raden om op locatie B een AD server neer te zetten.
Als internet er uit is, kunnen de clients ten minste gewoon zonder problemen aanmelden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Robinski schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:13:
[...]

die twee apparaatjes, kunnen ook twee computers zijn die als router zijn ingesteld, maar dan kan je net zo goed op locatie B ook AD installeren.

Overigens is het sowieso aan te raden om op locatie B een AD server neer te zetten.
Als internet er uit is, kunnen de clients ten minste gewoon zonder problemen aanmelden.
Bovendien hoef je niet je hele profiel over het lijntje te trekken (uitgaande van Roaming Profiles). Maargoed, eerst maar eens een duidelijke topicstart, dit is wel erg summier...

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk op een andere manier, of tool??

Wat is dat DCE/RPC dan? Bij client voor netwerken (eigenschappen netwerkverbindingen)
Pagina: 1