Welke onkyo ipod dock: DS A2X of DS-A1X

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Na aanschaf van mijn reciever onkyo 606 ben ik opzoek naar een methode om mijn ipod nano aan et sluiten op deze reciever met behoud van geluidskwaliteit. Nu is de goedkoopste en snelste oplossing d.m.v een aux snoertje, maar dit komt de geluidskwaliteit niet ten goede. Dit valt dus af

Nu stuitte ik op de onkyo ipod docking stations, het voordeel is dat geluidskwaliteit mooi blijft, ipod laat op, afstandbedieing van de reciever kan je gebruiken en video van ipod kan je vertonen op je tv.

Nu twijfel ik tussen de volgende onkyp ipod dock's:

Onkyo DS-A1X prijs: 69€

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/onkyo2.jpg

Onkyo DS A2X prijs: 99€

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/onkyo1.jpg

Onkyo DS a3x

Afbeeldingslocatie: http://i665.photobucket.com/albums/vv19/robbes/ipod3.jpg prijs: onbekend

Beiden zijn naar mijn idee moeilijk leverbaar.ia internet wel een paar sites kunnen vinden, maar niet echt ehle bekende. Ik wil namelijk deze beiden kunnen bekijken in de winkel om het e.e.a. van dichtbij te zien, maar verschillende winkels al af geweest zonder resultaat. Weet iemand waar deze ipod dock's te verkrijgen zijn, behalve internet.

Daarnaast was ik erg benieuwd naar gebruikerservaringen, ook op intenet zijn er maar een paar te vinden.
Ook het verschil tussen beide is me niet helemaal duidelijk.Het enigste wat ik qua verschil kan zien is het design en bij de ds a2x zit een aparte afstandbediening, maar ik was toch van plan om de huidige onkyo 606 reciever afstandbediening te gebruiken en dit kan naar mijn idee ook met de ds a1x..?

Kortom wat maakt de ds a2x zichzelf 30€ duurder en welke zou jij aanraden

[ Voor 3% gewijzigd door V525 op 10-03-2009 11:44 ]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Enig verschil tussen die a1x en a2x is volgens mij ook de ab, ja. Ik zou zelf zeggen neem de a3x. Ik heb de a2x en met een ipod classic kan je dan helaas geen filmpjes via je dock op TV laten zien, volgens mij doet de a3x dat wel met de nieuwere ipods. Het ding doet hier vooral dienst als muziekjukebox dus een hele grote issue is het niet, maar toch.

Bedienen met de onkyo ab werkt in ieder geval prima!

• V525
Jheroun schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:08:
Enig verschil tussen die a1x en a2x is volgens mij ook de ab, ja. Ik zou zelf zeggen neem de a3x. Ik heb de a2x en met een ipod classic kan je dan helaas geen filmpjes via je dock op TV laten zien, volgens mij doet de a3x dat wel met de nieuwere ipods. Het ding doet hier vooral dienst als muziekjukebox dus een hele grote issue is het niet, maar toch.

Bedienen met de onkyo ab werkt in ieder geval prima!
Das mooi, denk inderdaad dat het versie 2 word, maar mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt

• V525
iemand al een idee

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik t goed heb begrepen is de 1 versie niet meer leverbaar en moet je dus voor de 2 of 3 gaan.

2 is ook slecht leverbaar, smits in arnhem zou ze ondertussen weer op voorraad kunnen hebben, maar nog geen tijd voor gehad om hier heen te gaan.

3 heb ik nog niet gezien. Zou rond april uit moeten komen.

I, for one, like Roman numerals

• V525
Def_P schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:33:
Als ik t goed heb begrepen is de 1 versie niet meer leverbaar en moet je dus voor de 2 of 3 gaan.

2 is ook slecht leverbaar, smits in arnhem zou ze ondertussen weer op voorraad kunnen hebben, maar nog geen tijd voor gehad om hier heen te gaan.

3 heb ik nog niet gezien. Zou rond april uit moeten komen.
Mij valt inderdaad dus ook op dat ze erg slecht leverbaar zijn, maar smits bij arnhem dus ff bellen dan maar

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
V525 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:49:
[...]
Das mooi, denk inderdaad dat het versie 2 word, maar mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt
Van de kerstman, geen idee dus :-)

• V525
Intussen al een hele tijd de DS a2x in bezit, ben over het algmeen tevreden. Behalve de beeld kwaliteit.
Het zit er net als tetris uit. Hij maakt er geen mooi / modern overzicht van net zoals je ipod zelf. Erg jammer!

Iemand hier ook ervaringen mee, is het mogelijk om er wel iets moois van te maken of is er een betere dock op de markt verkrijgbaar die wel een mooi ( Het liefst hetzelfde als de ipod ) beeld weer geeft op de tv.
Dit moet ( Lijkt mij ) niet zo heel moeilijk zijn.
Pagina: 1