Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe voeding/ computer wil nu niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Omdat ik een nieuwe videokaart heb gekocht die minstens een 500 watt voeding nodig had, had ik er een
Huntkey PSU 550W Low Noise atx erbij besteld.

Nadat ik deze voeding heb geinstalleerd en alle kabels weer netjes aangesloten, wil de computer niet meer aan.
Hij wou nog wel aan als ik de kleine processor stroomkabel eruit haal om mijn moederbord. Maar helaas schiet je hier niets mee op.

Weet iemand wat hier het probleem is, ik zit met mijn handen in me haar.

Alvast bedankt!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Weet je zeker dat alles juist is aangesloten? Kun je eventueel een foto plaatsen? Gaarne ook even een lijst met onderdelen die in je PC zitten, zodat we kunnen weten wat je allemaal aan moet sluiten (denk aan extra aansluitingen op de graka etc)

Probeer verder eens met zo min mogelijk onderdelen te starten, dus overbodig spul even afkoppelen ;)

Specs

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 16:25
heb je het ook al geprobeerd zonder je nieuwe videokaart??

en iets meer info van wat je nog meer aanstuurt met je voeding

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe HIS HD4870 ICEQ 4+ met 1024 mb. Heb nu me oude videokaart ati radeon 1900 er weer in en hij wil ook niet opstarten. Verder 2 dvd spelers, en 4 gb ram. MSI k9n NEO moederbord

Ik had al proberen op te starten zonder de dvd spelers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 11:06 ]

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 16:25
Heb je ook al weer je oude voeding geprobeerd?

Heb je geen harde schijf er in?

Verwijderd

Topicstarter
jawel maar dat spreekt voor zich toch.. 250 gb schijf

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Krijg je nog piepjes te horen of dat ook niet?

Hoor je de pc wel opstarten maar blijft het scherm zwart?

Heb je de molexstekkers aangesloten op je videokaart (mits dit nodig is)

Je hebt het over een kleine processor kabel, was deze ook niet aangesloten met je oude voeding?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb nu de oude 400 watt voeding er weer in en hij start weer soepeltjes op.
Er waren geen piepjes te horen, er staat wel stroom op want de UTP kabel lichtje brand wel.
Hij wil gewoon niet aan en ik hoor de computer dus ook niet opstarten.
Die kleine kabel levert stroom voor de processor, die was wel gewoon aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 11:34 ]

• ChojinZ
  • Laatst online: 28-11 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:33:
Okee ik heb nu de oude 400 watt voeding er weer in en hij start weer soepeltjes op.
Er waren geen piepjes te horen, er staat wel stroom op want de UTP kabel lichtje brand wel.
Hij wil gewoon niet aan en ik hoor de computer dus ook niet opstarten.
Die kleine kabel levert stroom voor de processor, die was wel gewoon aangesloten.
Hmmm.... als ik dat zo lees dan vermoed ik de voeding. Als je de mogelijkheid hebt zou ik deze is testen. Vraag even aan een vriend/oom/broertje of je de voeding kan testen. Of ga terug naar de winkel en vraag of zij er naar willen kijken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Panthera
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 14:10
misschien denk ik te simpel, maar... heeft de nieuwe voeding een 0/I knopje o pde achterkant? en staat die wel op 'I'?

Verwijderd

Topicstarter
Haha jah dat heeft ie idd:) En die heb ik op "I" gehad idd!

Het zal de voeding dan wel zijn, toch maar een antec halen dan?

En bedankt voor de hulp iedereen:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 11:54 ]

• jjbstolk
  • Laatst online: 23:57
Of gewoon laten controleren of deze niet toevallig kapot is?!
Pagina: 1