Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs zag ik een traineeship bij GTI.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of ervaring heeft met het werken bij GTI?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje gedetacheerd bij GTI Utiliteit Zuid gezeten. Een erg leuke club met mensen en goede werksfeer (ik zat er dan wel als IT'er dus niet direct hun core business zeg maar). Alleen zie ik wel net met een snelle google search dat de meeste locaties waar ik destijds kwam gesloten zijn ( zie http://www.gti-group.com/nl/nieuws/Reorganisatiezuid ) en heeft men (volgens het bericht) meer kleine sateliet locaties opgezet.

Daarnaast is GTI binnenkort niet meer volgens dit bericht ( http://www.gti-group.com/nl/nieuws/nieuwe_naam_GTI_Cofely ) en zal het straks door het leven gaan als Cofely.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er helemaal niemand verder met ervaring met GTI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam GTI verandert inderdaad binnenkort naar Cofely, maar het bedrijf blijft verder hetzelfde. Ik ken wel mensen die een traineeship bij GTI hebben gevolgd. Wat wil je precies weten? Als je wilt kan ik jullie wel koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde weten hoe het traineeship bevalt en of alles goed is georganiseerd, arbeidsvoorwaarden, perpectieven, inhoud en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je mailadres? Dan zorg ik dat je alles gemaild krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie reactie op je gallerie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Menno,

Ik ben nu anderhalf jaar trainee bij GTI dus mijn tijd zit er bijna op dus je kan wel stellen dat ik ervaring heb met het traineeship van GTI.

Een trainee zijn bij GTI is hartstikke leuk. Je mag overal kijken en vragen maar je mag ondertussen ook 'echte' dingen doen. Dus je krijgt een goed beeld van wat GTI doet. Daarnaast heb je 1 keer per maand (ongeveer) een training/cursus waar je je mede trainees uit andere regio's ziet. Dus je leert niet alleen mensen uit jou regio maar ook uit andere regio's kennen. Hartstikke leuk en reuze makkelijk dat wanneer je tegen problemen aanloopt je ook over de grenzen van je eigen regio kan kijken en vragen.

Wat wil je allemaal nog meer weten? Ik zag wel wat vragen staan maar dan krijg je zo'n lange bericht

Groetjes van Sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Zoeken ze ook junior mensen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-04-2024

S_V

Hoi Menno en Racoon,

Ikzelf ben ook trainee bij GTI. Net zoals Sonja zit mijn trainee traject er bijna op, ik heb inmiddels een vast contract aangeboden gekregen. Het traineetraject is samengevat erg goed geregeld. Misschien is het een idee om een keer op bezoek te komen?

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Sander en ik zaten in dezelfde traineegroep T9. Naast Sander die dan in de buurt zit namelijk in hetzelfde gebouw zijn er trainees in heel het land. Dus ik weet niet precies waar jullie vandaan komen maar een bezoek ook ergens anders dan in de buurt van Zaandam is zo geregeld. En jullie zijn uiteraard welkom!!!!

Groetjes van Sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sonja en S_V welke vakgebied en onderdeel werken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke opleiding hebben jullie gedaan en welke vakgebieden (werkzaamheden/afdelingen) doorloop je bij de Trainee?

Arbeidsvoorwaarden zijn goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menno,

Mijn achtergrond is HTS werktuigbouwkunde en ik probeer mijn studie Bedrijfseconomie af te ronden.
Verder kan je heel veel afdelingen doorlopen. Bijna bij elke afdeling kan je terecht. Inkoop, adminstratie, uitvoering, calculatie en nog veel meer dus je kunt veel kanten op.

Dit bespreek je met je mentor. Bij het traineetraject krijg je een mentor aangewezen die je helpt bij dit soort zaken en die je een beetje in de gaten houdt. Sommige hebben zo'n mentor harder nodig dan andere.....dus ook dit ligt aan jou.

Sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Menno,

Ik heb HTS gestudeerd (een combi opleiding van WT en ET). Ik ben nu werkzaam voor de afdeling meet en regeltechniek (voornamelijk op het gebied van WKO centrales). Mijn functie is junior proces engineer.
Het trainee traject deel je, in overleg met je coach in. De functies/ afdelingen die ik heb doorlopen:
- GTI Grote Projecten
- Kastenbouw
- Montage ploeg M&R
- Werkvoorbereider
- M&R Engineer

MVG,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je zelf veel keuze in de afdelingen?
Zijn de arbeidsvoorwaarden gedurende het Trainee goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Ja, je bent in bijna al keuzes vrij. Ik heb alles zelf ingedeeld. Ook uitwisseling tussen verschillen regio bedrijven is mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan GTI N.V./ GTI koude techniek of GTI Grote Projecten, etc. Ook de arbeidsvoorwaarde zijn marktcomfor. Tijdens je traineetraject kun je ook onderhandelen (heb ik ook gedaan :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
veel vrijheid kwa onderhandelen als ik dat kan en mag vragen?
Weet je wat de basis voorwaarden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja arbeidsvoorwaarden zijn marktconform en gewoon goed. Niks te mopperen (nou ja altijd wel een beetje natuurlijk hahaha).

Bij mij is het iets anders gegaan dan bij Sander. Ik wist echt niet wat ik wilde. Dus mijn mentor en ik zijn samen gaan zitten en ik heb eerst een introductieproject gedaan daarna 6 wkn op de bouw gezeten. vanuit de bouw naar de werkvoorbereiding gegaan en ik zit nu bij de calculatie. Ik heb nog niet gekozen omdat ik heb nog niet helemaal weet. Mijn periode waren langer dan gebruikelijk. Daarnaast heb ik ook de mensen van P&O en Inkoop geinterviewd om zo maar te zeggen zodat je wel een goed en breed beeld hebt van GTI. Dus ook dat is open......

Sander heeft alles zelf gekozen ik uiteindelijk ook maar had wat meer hulp nodig. Sander heeft dan ook zijn afstudeerstage bij GTI gedaan dus hij kende het bedrijf al.

Maar wat studeer jij eigenlijk en lijkt het traineeship je leuk na al deze enthousiaste verhalen? Daar ben ik dan weer benieuwd naar.....De uitnodiging om te komen kijken blijft natuurlijk open staan.....

Sonja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Het trainee traject is geheel vrijblijvend. Je mag dus weg wanneer je wilt en krijgt geen rekening voor de trainingen. Het traject duurt in totaal twee jaar. De voorwaardes om deel te nemen staan hier:
http://www.werkenbijgti.nl/carrieres/traineeship/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Technische Bedrijfskunde (HTS/HBO) gedaan. Ben niet zo super technisch aangelegd dus ik weet niet of dat problemen geeft?
Hoe zijn de secundaire arbovoorwaarden? Goede reiskosten vergoeding enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik zit in de ict, zit ik dan goed bij GTI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Ik ben toevallig technische aangelgt. Maar het grootste deel van de Trainee's niet. Deze groeien ook vaak door naar andere posities binnen het bedrijf. Reiskosten zijn goed, er wordt nooit moeilijk gedaan over kosten. Bij mij is alles tot nu toe vergoed.
Secundaire arbeidsvoorwaarde (Ik noem ze niet allemaal hoor…):
- Zeer goede PV
- Collectieve verzekeringen (Zorg/ auto/ etc.)
- 24 vrije dagen + 12 ATV, dagen die je over hebt mag je meenemen
- Er wordt veel aandacht besteed aan opleidingen en ontwikkeling
- Je bent heel vrij, mag zelf veel beslissingen nemen
- Op forums rond zwerven tijdens werktijd

[ Voor 3% gewijzigd door S_V op 13-03-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menno,

Ook ik werk als Trainee bij GTI, ook op de zelfde locatie in Zaandam als Sonja en Sander. Ik heb ook technische bedrijfskunde gestudeerd en ben afgestudeerd bij GTI en zo in het trainee traject gerold. We kunnen nog zulke mooie verhalen hier op hangen; zoals Sonja al zegt: kom gewoon eens langs voor een gesprek met ons 3-en zodat je een echt goede kijk op de zaken krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N_D_W: Is het trainee heel technisch of doe jij juist niet technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Menno,

Het trainee gedeelte is voor iedereen anders! Hoe technisch je het jezelf wilt maken kun je dus zelf bepalen, hetzij in overleg met je mentor. Ik doe zelf een niet al te diepgaand technisch traject, gewoon omdat de vooropleiding TBK daar niet voldoende voor is en ik het zelf ook niet ambieer. En met niet al te technisch bedoel ik geen engineerings- teken of calculatie werkzaamheden. Zo heb ik bijvoorbeeld de afdeling Kwaliteit, Arbo en Milieu doorlopen; heb drie maanden in de uitvoering met mn overall aan rondgelopen en doe nu werkvoorbereiding binnen de onderhoudsafdeling.
Kortom: als je weet wat je wilt, je ogen en oren goed open houdt en bij tijd en wijle de echte E of WTB vakmannen voldoende vraagt dan kun je bij GTI met de opleiding technische bedrijfskunde prima terecht.
Nogmaals: kom eens langs, want dan kun je precies zien WAT we precies doen en hoe het traineeship eruit ziet in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hoeveel mensen doen er zo'n traineeship per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Blijkbaar heeft de PR afdeling van GTI dit forum, na het plaatsen van een aantal berichten onder een drietal verschillende nicknames, uit het oog verloren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Misschien niet meer werkzaam bij GTI? Je weet welke tijden het zijn,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Goede avond,

Denk zal nog eens zoeken op GTI. Om terug te komen op het verhaal van een tijdje geleden.
Per jaar doen ongeveer 30 mensen een traineeship, elk halfjaar start er een groep. Afhankelijk van de aanmeldingen en openstaande functies binnen GTI. Het salaris is marktconfor. Na het traineeship vervolg je, je carrière in een functie die bij jou past. Uiteraard met het bijpassende salaris.
Ook GTI heeft last van de crisis, al valt het tot nu toe nog reuze mee. Wel is er op sommige functies een vacature stop. Dit is op het traineeship nog niet het geval. En nee ik werk niet bij P&O…. :D
Nog meer vragen??

Grtz,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, zoeken ze nog steeds trainees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:13:
En, zoeken ze nog steeds trainees?
Topic op GoT zijn niet bedoeld om te peilen naar vacatures. De geeigende methode daarvoor is door direct contact op te nemen.

offtopic:
Nav de reclame op de radio de topictitel aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag. Kan je bij je eerste gesprek al aangeven dat je niet zo heel technisch bent, en als je bepaalde afdelingen niet liggen, is er dan een grote kans dat je wel een trainee mag volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_V

S_V

Ja het Traineetraject loopt nog steeds, je kunt je dus nog aanmelden. Ook als je niet technisch van aard bent zijn er genoeg mogelijkheden. De beste manier om te kijken of het wat is, is op gesprek gaan bij P&O of werving en selectie. Hun zijn op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen.
Je kunt natuurlijk ook contact met mij opnemen als je nog meer wilt weten betreft Cofely of het traineetraject. Ik werk bij Cofely Noordwest BV. Mijn doorkiesnummer xxx

[ Voor 4% gewijzigd door S_V op 26-04-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58
Rukapul schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:01:
offtopic:
Nav de reclame op de radio de topictitel aangepast :P
offtopic:
..oh zo schrijf je dat dus.. Cofely.. wat een vreselijke naam overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En, hoe staat het met Cofely? Nog last van de crisis of trekt alles weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben hier ook wel benieuwd naar. Zou je ook voor een 36 uurige werkweek kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58
Je zal erg hard moeten zoeken wil je een IT toko vinden waar het _niet_ mogelijk is om 36u/week te werken. Dat soort inflexibiliteit is niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer informatie?
Pagina: 1