Toon posts:

OpenSSH probleem: command uitvoeren vanuit bat script.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een .bat script op een windows server (2003) uitvoeren vanaf een andere pc, ook via een .bat script. Ik heb op de server de OpenSSH server geinstalleerd en op de andere pc de client. Ik heb public key authentication ingeschakeld, zodat ik kan inloggen zonder een wachtwoord op te geven.

Als ik "handmatig" connectie maak, via de commandline, krijg ik na de authenticatie, de commandline van de server voor me, en kan ik de bat file uitvoeren.

Als ik dat echter probeer door het commando al in het openssh commando mee te geven, dan werkt het niet.

Ik stuur het volgende commando: ssh -vvv -i "sleutelnaam.key" admin@server "test2.bat"

test2.bat staat in de inlogdirectory. In de debugging meldingen zie ik het volgende:

debug1: Sending command: test2.bat
...
test2.bat: not found

Ook als ik het volledige pad opgeef werkt het niet. Hierdoor kan ik de bat file niet aanroepen via een ander bat script.

Wie weet er wat er mis gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zelf uitgekomen:

OpenSSH begrijpt, in tegenstelling tot een dos prompt, niet direct hoe een bat file uitgevoerd moet worden. In het commando moet aangegeven worden dat de bat file vanuit een command prompt gestart moet worden:

ssh -vvv -i "sleutelnaam.key" admin@server "cmd /c test2.bat"