Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loop nu al een tijdje te klooien en ook op het forum veel gelezen maar kom er nog steeds niet uit dus daarom maar een nieuw topic.

Als ik HD films probeer af te spelen dan hapert ie vooral op stukjes waarin veel actie is. Ik heb een snelle computer dus dat kan het volgens mij niet zijn. Ik kwam erachter tijdens Madagascar 2 1080p 7,87 GB maar bijvoorbeeld bij The Punisher Warzone 1080p 7,81 GB doet ie het wel goed & Passion of the Christ 720p ook

Specs. computer

Intel Xeon CPU X3220 @ 2.40GHz
4 GB RAM geheugen
Asus Radeon EAH 4850 - 1GB GDDR3

In eerste instantie werkte het volgens mij wel goed totdat ik de eerste keer een hele film wilde kijken op me Philips 107cm HD ready tv. Ik gebruikte de VLC (VideoLAN) player en ik denk dus dat die het eerder van de week wel goed deed maar waarschijnlijk nadat ik de Matroska Community Codec gedownload hebt dat er ergens iets mis is gegaan.

Heb inmiddels diverse codecs geprobeerd te installeren oa. K-Lite Codec Pack,CCCP codecpack maar nog zonder bevredigend resultaat. Resulteerde van kwaad naar erger bijv. audio die niet meer synchroon loopt.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Vind het vrij zonde behoorlijk wat geld geinvesteerd in een upgrade en zo heb ik er ook niet echt plezier van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je bekijkt de films niet goed. Verwijder al die codecs en troep, want dat maakt het er alleen maar erger op. Je hebt een 4850. Dat betekent dat hij ondersteuning heeft om HD te decoden. Dit gaat het makkelijkst met Media Player Classic Home Cinema die je even moet googelen. Probeer dat eerst, want dat zou meteen moeten werken met de instellingen. Het is belangrijk dat er abosluut geen icoontjes verschijnen bij je klok als je een film afspeelt.
De film is niet eens zwaar btw, ik speel 50GB blu-rays zonder problemen af met Home Cinema met een 4850.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Zorg eerst dat je alle codecs verwijderd en begin dan opnieuw met K-Lite Codec Pack. Deze zit goed inelkaar en installeert ook Media Player Classic Home Cinema mee. Deze heeft ingebouwde DXVA support, zodat de GPU het werk kan doen. Zorg wel voor recente Catalyst drivers (sommige zweren bij de 8.5 release...). Hiermee zou het goed moeten gaan...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle codecs & players etc. verwijderd.. vervolgens heb ik de nieuwste drivers gedownload voor mijn grafische kaart en daarna heb ik eerst de Media Player Classic Home Cinema geinstalleerd.

Ik had wel het idee dat het beeld erop vooruit is gegaan alleen nu loopt de audio niet synchroon met de video.
Dus de K-Lite Codec Pack eropgezet maar dan loopt de video nog steeds niet synch met de audio..

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in tegenstelling tot de video eerst hapert nu de audio...

[update]Ik heb zojuist toch maar weer eens de VLC Player geinstalleerd en dan loopt de audio en video wel weer synch alleen hapert dan het beeld weer... arggghhh

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Verschijnen er icoontjes onderin bij je klok van de startbalk als FFDvideo en FFDaudio (of iets in die richting) iig groene, rode of blauwe icoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
DXVA gaat niet spontaan werken, daarvoor moet je nogal wat specifieke instellingen goed zetten. Zie mijn post in een ander topic over dit onderwerp:
Ik ben aan de hand van de tips en links uit dit topic aan de slag gegaan om DVXA aan de praat te krijgen, maar ik blijf stranden op dit punt:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3336/mpcstatsmino.jpg
Die letters zijn de display stats, klik in MPC menu View, Display Stats

Oftewel, als ik het bestand open wijzigt MPC heel hoopvol de grootte van het venster aan naar de film, ik hoor de harddisk even laden en vervolgens blijft het beeld zwart.

De gebruikte hard- en software:
  • Ati Radeon HD 4870 met Catalyst 9.1
  • Media Player Classic HomeCinema V1.2.1000.0
  • Windows XP SP3 Professional
  • FFDShow is gedeïnstalleerd
Zo zien de options eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/5369/output.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/7953/internalfilters.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/1852/externalfilters.jpg

En als ik hier op klik:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2792/menup.jpg
Krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/1645/properties.jpg
Hier heb ik niks gewijzigd tov hoe het standaard hier staat ingesteld.

Wat zie ik over het hoofd / wat doe ik fout om DXVA aan de praat te krijgen?
Dit zijn de juiste instellingen. Overigens ben ik erachter gekomen dat sinds de Catalyst 9.x drivers DVXA niet meer werkt op Windows XP, dus je zult Catalyst 8.12 ergens vandaan moeten toveren. Met die driver + bovenstaande instellingen zal je DVXA aan kunnen zwengelen.

Helaas kwam ik er later achter dat dit heel veel beeldfouten met zich meebrengt. Een stilstaand beeld wat heel erg trilt en geluid wat dan wel doorloopt, of allemaal vreemde blokken in beeld... dus ik heb DXVA inmiddels weer uitgeschakeld omdat het simpelweg niet kijkbaar is. Wellicht zit er ergens toch nog een kink in de kabel waardoor het niet loopt... dus als iemand de oplossing weet...

Wat ik de TS kan aanraden is om de codec CoreAVC eens te proberen. Deze gaat wat zuiniger met resources om, hij is alleen niet gratis.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
CoreAVC is totaal niet nodig. Ik heb ook verder geen last met de laatste Catalyst drivers i.c.m. Windows XP als het gaan om DXVA. Het belangrijkste is dat FFDshow geblokkeerd wordt in MPCH en het beste is gewoon om alle spelers te verwijderen.

Nogmaals, ik speel probleemloos echte blu-rays af met een bitrate van 40Mbps. Geripte HD films hebben hooguit een bitrate van 14Mbps. Het ligt dus aan je instellingen, codecs of de speler als het beeld niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Je zit nu appels met peren te vergelijken. Complete blu-ray disks werken prima met DXVA ondersteuning, daar waar het met MKV rips een compleet ander verhaal is. DXVA is nogal kieskeurig hierbij. Zie ook de MPC Home Cinema website hierover.

Overigens werken 1080P rips bij mij wel vloeiend zonder DVXA (dus inclusief zware cpu belasting, gelukkig is de E6750 krachtig genoeg). Een rip van 14 Mbps is dus in de praktijk veel zwaarder dan een 'echte' blu-ray van misschien 40 Mbps.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Helpt het misschien als je je DirectShow Video op overlay mixer zet? Dat scheelt bij mij erg veel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik loop helemaal geen appels met peren te vergelijken. Een rip is ook helemaal niet zwaarder. Dxva werkt bij rips alleen niet als hij verkeer ge-encodeerd is. Als ik goed herinner is het high profile@5.1 waar dxva niet werkt en dan door de cpu wordt overgenomen. Dat het om die reden zwaarder is dan een full blu-ray is dan natuurlijk onzin. Probeer maar een full blu-ray af te spelen zonder DXVA en een ripje met DXVA. Wat is er dan zwaarder?

Maar gelukkig posten mensen alleen nog maar @4.1 profiles, wat dus geen probleem is voor DXVA.

[ Voor 23% gewijzigd door Mick1990 op 10-03-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor het topic waar Backslash naar verwees.

Heb WMPHC nu geconfigureerd en het lijkt nu allemaal erg soepel te verlopen audio loopt ook synchroon.
Thanx voor alle info!!!!

Het enigste is nog dat de Punisher niet goed afgepeeld word met WMPHC het is een mov. file
dus die speel ik af met een andere player. Kleine haperingen vergeleken WMPHC die top draait.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Ik weet dat dit topic al iets ouder is, maar mijn vraag past hier perfect in volgens mij zonder dat er een nieuw topic hoeft aangemaakt te worden.

Setup: een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een Athlon 4850e erop.

Na bovenstaand topic en nog een reeks andere te hebben gelezen heb ik de volgende software configuratie:
- CCCP geinstalleerd zonder ffdshow
- Hierna de laatste versie van MPCH.
- De opties die in dit topic aangehaald worden ingesteld in MPCH.
- Catalyst 8.12 (laatste Ati Catalyst ook geprobeerd)

Als icoontjes in de taakbalk krijg ik Haali Media Splitter en DirectVobSub.
Nu blijft mijn CPU belasting nog steeds heel hoog (+80%) bij de zwaarste mkv files die ik heb.
Heeft iemand nog tips/tweaks?
Pagina: 1