Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Topicstarter
Ik heb vanavond bij de Makro het volgende bakje gekocht:

Dane-Elec So Speaky PVR - 500 GB media tankje met LAN, USB en tv aansluiting (s-video, hdmi).

Alleen het volgende probleem:
Ik kan geen bestanden van het netwerk naar de schijf kopiëren... :(

Via USB (laptop - kabel - pvr) lukt het wel om bestandjes over te gooien, immers, het is dan gewoon een externe HDD. Bestandjes speelt hij ook mooi af op de TV :)

Maar, netwerk...
Op mijn XP laptop heb ik mappen gedeeld staan, zonder accounts in te stellen. Normaal kan ik via computer gewoon bestanden kopiëren, delen etc. Via LAN liever dan wifi, want de router wil er nog wel eens uitknallen dan.

Via de PVR browsertje kom ik wel op mijn laptop via wifi zonder problemen, kan zelfs de bestandjes zien die ik wil kopiëren. Geef netjes aan dat de bestemming op de HDD van de PVR moet.
Ik klik het bestandje aan en krijg een schermpje met 'naam, paswoord, OK & opslaan onder shortcuts, ja en nee'.

Aanmelden mislukt...

Ik heb geprobeerd via wifi, via LAN (inloggen met guest op de laptop lukt, mappen browsen ook, kopiëren niet), rechten opnieuw ingesteld (read only, read and write), firewalls en virusscanners uitgezet... En nog werkt het niet... :(

Wie-o-wie heeft er nog een idee waarmee het wel kan werken?

Gezien het een netwerkprobleem is, dacht ik het hier te plaatsen. Mocht het beter in een ander forum te passen, mag het worden verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

geprobeerd met user account admin en het eventuele wachtwoord?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yup...
Helaas geen succes...

Ook niet met mijn eigen account + ww, of na het aanmaken van een guest account... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Is dat er één waarvoor je een apart protocol moet installeren ?
(ben de naam even kwijt, ximeta oid)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.dane-elec.fr/h...a%20NDAS%20Install-NL.pdf

Je hebt geen SoSpeaky, maar een SoSmart gok ik?

Doe dat eens.

En de gewone handleiding:

http://www.dane-elec.fr/h...SoSmart_UserManual_NL.pdf

Daar staat ook een hele riedel in wat je zou moeten doen. Dat al gedaan?

[ Voor 38% gewijzigd door Hooglander1 op 09-03-2009 23:58 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:48:
Is dat er één waarvoor je een apart protocol moet installeren ?
(ben de naam even kwijt, ximeta oid)
Nope, echt een So Speaky ;)

@Hooglander1:
Manual staat ook op de schijf, had ik dus al. Maar goed, te kort door de bocht, ik was op pag. 14 blijven hangen terwijl het antwoord op pag. 29 stond... bijna achter in dus... Maar het werkt *O* Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paauwer1980
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07-2019
hallo,

De problemen zijn opgelost als ik het goed begrijp, maar wat vind je van het apparaat. Werkt het verder naar behoren allemaal en hoe zien de films eruit uiteindelijk. Kun je ook echt van de tv opnemen. Wil dit apparaatje vanavond misschien gaan halen dus hoor graag van je.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is voor het geld een erg leuk apparaatje, het werkt net zoals een PVR!
Indien je set-op box hebt, sluit je deze aan op het apparaatje, en je kunt je tv op pauze zetten, opnemen etc.

Kwaliteit is ook prima, kan instellen voor je digitale tv, helaas hebben wij nu alleen nog CRT... dus veel testen kunnen we niet...

Wel minpuntje is dat de HD blijft spinnen, dus herrie maakt en warm wordt zolang het bakje aanstaat...

Had alleen vandaag het probleem dat hij op de een of andere manier het netwerk weer niet wilde pakken. Weet niet waardoor het kwam, gelukkig werkt het ook via usb stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277177

Hoe werkt het opnemen vanaf de digitale tv?
Je kunt dus volgens mij niet een programma opnemen en ondertussen een ander kanaal kijken (digitale decoder heeft meestal 1 uitgang).

Naar mijn weten heeft de So Speaky ook geen ingang voor coax, om tv te kijken tijdens opnemen ben je weer aangewezen op coax signaal?

Ik ben dus op zoek naar een apparaat met zowel de netwerkfuntionaliteit als de opname functie (eventueel middels coax)

Wie heeft hiervoor een idee?

• PaeGaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 15:38
Anoniem: 105262 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:26:
Maar goed, te kort door de bocht, ik was op pag. 14 blijven hangen terwijl het antwoord op pag. 29 stond... bijna achter in dus... Maar het werkt *O* Thx ;)
Care to share the solution?

Ik zit met hetzelfde probleem nl.
Ik heb win7 en wordt er gek van, alles geprobeert, maar kom er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PaeGaN schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:01:
[...]

Care to share the solution?

Ik zit met hetzelfde probleem nl.
Ik heb win7 en wordt er gek van, alles geprobeert, maar kom er niet in
Sure :)

Suffe van So Speaky is dat je dus vanaf je eigen computer / netwerk er niet op komt...

Dus kan je bestanden via het netwerk alleen via de browser van So Speaky kopiëren.

Enige waar ik dus even achter moest komen dat wanneer je dan via die browser de bestanden ziet, je deze moet selecteren via de Play-knop, dan de bestemming opzoeken, nog een keer naar rechts drukken en dan kan je aangeven dat je wil kopIëren...

Het kán dus wel, het gaat alleen niet optimaal (vind ik wel jammer van deze bak).
Tegenwoordig werk ik voornamelijk gewoon via usb, is net wat sneller en stabieler in onze situatie...
Pagina: 1