Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NAS zichtbaar maken in WMP11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een hele domme vraag, maar hoe maak ik mijn NAS (ReadyNAS Duo van Netgear) zichtbaar in WMP11???

Ik doel dan op het feit dat de standaard Mediabibliotheek verwijst naar C:/user/music

Ik zou graag een extra verwijzing aanmaken naar de NAS, maar dan zo dat ie het als een apart apparaat ziet. Dit moet lukken omdat WMP mijn mp3 speler op die manier ook laat zien. Deze is ook zichtbaar als die niet aangesloten is. In de linker map structuur binnen WMP.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat ook doe met de NAS?

Thanks!!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Wat heb je zelf gedaan om de oplossing te vinden, dat vind ik niet in je post.

Dit had je zelf redelijk makkelijk kunnen vinden....
I use WMP to stream music & video:

Tools > Options > Library > Monitor Folders > Add > \\IP.ADDRESS.OF.NAS\path\to\media

Depending on how much music is there, WMP will index and add everything to the Library.
Bron

Kan ook via File>Add to library...

Dit doe je uiteraard in WMP.

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 09-03-2009 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Yippie

Wellicht heb je mijn vraag niet helemaal begrepen. Ik bedoel dus niet dat de media in dezelfde bibliotheek wordt gegooid als waar de rest staat zoals "jouw" oplossing aandraagt. Ik kom regelmatig op dat forum ;-)

Het is de bedoeling dat er min of meer een 'extra' bib wordt gemaakt die enkel naar de NAS verwijst.

Sorry voor het niet invullen van wat ik al gedaan heb, maar je mag aannemen dat ik heb gezocht via Google, Fora en zelf alle opties binnen WMP heb zitten af speuren.

Ik ben alleen geen master met computers en probeer wel wat te leren, vandaar mijn vraag! (die dus nog steeds open blijft staan)...

Thx!!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Je wilt de muziek op de NAS dus apart vermeld hebben ?

Dat kan toch als je een SMB aanmaakt.
Geef bij voorkeur de NAS een vast IP, maak op je pc een share ( vink aan dat die hem moet onthouden ) aan en voeg die vervolgens toe aan je mediabibliotheek in WMP.

Zo heb ik het net gedaan, dus begrijp ik het niet, of bedoel jij wat anders.
Als je dan op bibliotheek klikt in de linkerkolom, zie je in de body de optie additional views, klik dan op folder en vervolgens op de letter die je hebt gegeven aan de NAS.

Dit zal overigens pas werken nadat WMP eerst eea heeft geindexeerd, met 300GB zal dat wel even duren.