Conversie POP3 naar IMAP (Thunderbird)

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik gebruik momenteel POP3 voor mijn email-account alleen ik zou graag willen overstappen naar IMAP zodat ik gemakkelijk email kan checken op mijn notebooks en mijn iPod Touch. Alleen nu is de vraag hoe kan ik een bestaande POP3 account in Thunderbird exporteren of converteren zodat de bestaande emails beschikbaar zijn in mijn nog aan te maken IMAP account. Iemand enig idee?

Ik heb momenteel een webserver met daarop Dovecot en DirectAdmin. De Dovecot email account was oorspronkelijk een Pop3d account (??).

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nieuwe mailbox aanmaken voor de imap.

Pop3 mails knippen & plakken naar de imap folder

Syncen

Klaar

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Als je nu al Thunderbird gebruikt dan kan je gewoon een nieuw account toevoegen maar dan zodat hij IMAP gebruikt. Vervolgens sleep (of kopieer) je al je mail naar dat IMAP account. Let wel dat dit voor aardig wat dataverkeer kan zorgen en ook wel redelijk heftig kan zijn voor de server.

Anders zou je eerst je mail kunnen importeren via de importeerfunctie van Thunderbird waarna je bovenstaand trucje uitvoert. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Spockz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:41:
Als je nu al Thunderbird gebruikt dan kan je gewoon een nieuw account toevoegen maar dan zodat hij IMAP gebruikt. Vervolgens sleep (of kopieer) je al je mail naar dat IMAP account. Let wel dat dit voor aardig wat dataverkeer kan zorgen en ook wel redelijk heftig kan zijn voor de server.

Anders zou je eerst je mail kunnen importeren via de importeerfunctie van Thunderbird waarna je bovenstaand trucje uitvoert. :)
Dat is idd het makkelijkste! Zo heb ik jaren geleden ook zo op die manier de overstap gemaakt! Het duurde wel een lange tijd totdat alle mails waren overgezet. Gewoon intussen een kopje koffie pakken, terwijl alles intussen wordt overgezet!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Aah hartstikke bedankt. Ik ga dat eens proberen :) Allemaal simpeler dan ik dacht. Altijd fijn!

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 12-03-2009 09:57 ]