Dames, Heren,
Ik zou graag een rechthoek willen roteren om z'n as, maar omdat imagerotate() bijna nergens beschikbaar is en ik liever ook niet afhankelijk wil zijn van imagemagick zou ik graag met wiskunde de 4 hoeken van een polygon draaien, tenzij er een makkelijkere oplossing bestaat natuurlijk!
Mijn wiskunde gaat alleen niet verder dan wat optellen en vermenigvuldigen, dus ik ben aan het Google'en geslagen en heb daar een stukje C gevonden wat hetzelfde zou moeten doen:
Nou ben ik dus op zoek naar zoiets als hierboven, maar dan voor php!
Wie kan mij hier mee helpen?
Alvast heel hartelijk bedankt!
Ik zou graag een rechthoek willen roteren om z'n as, maar omdat imagerotate() bijna nergens beschikbaar is en ik liever ook niet afhankelijk wil zijn van imagemagick zou ik graag met wiskunde de 4 hoeken van een polygon draaien, tenzij er een makkelijkere oplossing bestaat natuurlijk!
Mijn wiskunde gaat alleen niet verder dan wat optellen en vermenigvuldigen, dus ik ben aan het Google'en geslagen en heb daar een stukje C gevonden wat hetzelfde zou moeten doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #include <math.h> void Rotate(CPoint& point, CPoint origin, double angle) { int X = origin.x + (int) ((point.x - origin.x) * cos(angle) - (point.y - origin.y) * sin(angle)); int Y = origin.y + (int) ((point.x - origin.x) * sin(angle) + (point.y - origin.y) * cos(angle)); point = CPoint(X, Y); } void Rotate(CPoint* points, int number, CPoint origin, double angle) { for (int i = 0; i < number; i++) Rotate(points, origin, angle); } |
Nou ben ik dus op zoek naar zoiets als hierboven, maar dan voor php!
Wie kan mij hier mee helpen?
Alvast heel hartelijk bedankt!