Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo,

I fucked up!!

Ik wilde Vista Home Premium herinstalleren, heb eerst in DOS format C: gedaan
Daarna alle partities (ook de aparte partitie waarop Compaq dingen stonden) verwijderd en één nieuwe gemaakt.

Nu krijg ik bij het opstarten: "Missing Operating System. Press any key to reboot"

Wanneer ik voor de Vista DVD kies en wil installeren krijg ik de melding "Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation" Je raadt het al, na het opnieuw opstarten dezelfde melding...

Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De originele herstelCD/DVD gebruiken... dan maakt hij zelfs de Compaq partitie weer aan....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
De originele herstel CD/DVD heb ik nooit gekregen bij de laptop...ik dacht ook dat dat juist de reden was dat die Compaq partitie er uberhaupt op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het lijkt erop dat je bootsector niet overschreven kan/mag worden.

BIOS instelling?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
ehhhhh ik ben wel eens in een bios geweest maar that's about it...
Hoe zou ik dit kunnen veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Van ExpertSexchange.com:

You need to check your SATA Drivers, also, if you can , try to format the hard drive as NTFS and then see if it goes through, but this problem is usually faced due to SATA incompatibility or mis config/drivers missing

Please let us know what config you have, check your bios if it has SAC enabled ?

Hope it helps

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Dat was ik helemaal vergeten te vermelden: bij het formateren van C kreeg ik aan het einde een foutmelding (bij enter name) formateren was mislukt maar die heb ik genegeerd...

Ga nu nog maar eens formateren.

Denken jullie dat mn HD kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je nog DOS? DOS is antiek en ondersteunt geen NTFS. Verwijder (via je DOS floppy) al je partities weer en laat het door de Vista setup opnieuw partitioneren en formatteren.

Als het dan nog niet lukt, moet je het maar even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Ik noemde het DOS maar ik bedoelde eigenlijk via de cmd.exe (command prompt?) van de Vista DVD...sorry maar het leek een beetje op DOS. De laptop heeft niet eens een floppy drive ;-)

Formateren in proces: 19%

Zie weinig reden waarom het nu wel goed zou gaan... :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Dohpaz op 09-03-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23

Wish

ingwell

Dohpaz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:26:
...
Wanneer ik voor de Vista DVD kies en wil installeren krijg ik de melding "Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation" Je raadt het al, na het opnieuw opstarten dezelfde melding...
Wat bedoel je hiermee?
1. Dat je in DOS oid de setup van de Vista DVD aanroept?
2. Dat je a) in de BIOS de dvd lezer als primaire bootdevice neemt en dan
b) de Vista DVD erin propt en van de DVD laat booten?

In het eerste geval: voer 2 uit ;)
Of gaat het bij n# 2 mis?
Dohpaz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:01:
Ik noemde het DOS maar ik bedoelde eigenlijk via de cmd.exe (command prompt?) van de Vista DVD...sorry maar het leek een beetje op DOS. De laptop heeft niet eens een floppy drive ;-)

Je bent nu dus inderdaad optie 1 aan het uit proberen. Dat gaat niet werken vrees ik (tenminste... ik zou het zo niet kunnen, maar dat zegt misschien meer over mijn kennis ;).

En als je dus van je Windows DVD opstart?

[ Voor 32% gewijzigd door Wish op 09-03-2009 22:06 . Reden: nieuwe info verwerkt... 23% ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Hoe ik geprobeerd heb Vista te installeren:

1. power button

2. ik druk any key in zodat de DVD gaat booten.

3. Na installeren van wat bestanden kies ik Instal

4. Na selecteren van partitie gaat het mis (lijkt eerst goed te gaan en daarna de melding)

Het formateren heb ik los gedaan, nu weer - 39 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Heb je de partitie al eens een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt? En daarna de partitie gekozen om te installeren?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:56
danmaarniet schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:41:
Heb je de partitie al eens een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt? En daarna de partitie gekozen om te installeren?
Wat danmaarniet zegt. Je hoeft helemaal niet in een aparte omgeving (hetzij DOS of whatever) te formatteren om Vista te kunnen installeren. De Vista setup heeft een ingebouwde partitiemanager waar je kan kiezen of je partities wilt verwijderen, aanmaken of formatteren. Deze partitiemanager krijg je te zien op het moment dat je een locatie moet aanwijzen waar de nieuwe Vista installatie op moet komen.

Offtopic, maar:
Leuke hoofdletter typo :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Dohpaz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:01:

...
Dohpaz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:18:
Hoe ik geprobeerd heb Vista te installeren:

1. power button
2. ik druk any key in zodat de DVD gaat booten.
3. Na installeren van wat bestanden kies ik Instal
4. Na selecteren van partitie gaat het mis (lijkt eerst goed te gaan en daarna de melding)

Het formateren heb ik los gedaan, nu weer - 39 %
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je het net niet helemaal via de zuivere weg aan het doen bent. Maar don't shoot me, het is gewoon even lastig om je verhaal te interpreteren.

Vraagjes:
Het formatteren en het verwijderen / aanmaken van de partitie.... doe je dat in Vista of via de install procedure. Om de vraag nog wat makkelijker te maken... welke kleur heeft de achtergrond van je scherm als je dit zit te doen?

Want als jij zegt dat je zit te formatteren in cmd.exe ergens in de Vista installatie... dan kan ik er even geen soep van maken.

Oh en:
Zelfkennis is een groot goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wish op 09-03-2009 22:58 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
gewoon de setup van Vista doen vanaf de dvd, tijdens de install verwijder je alle partities en je laat de setup 1 nieuwe maken (zelf kiezen hoe groot), de rest doe je vanuit Windows na de instalatie
je hoeft vooraf helemaal niets te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Dank voor het compliment! ;-)

Ik heb in deze volgorde: geformateerd in de herstelfuctie van de install dvd. Partities verwijderd en aangemaakt via de installprocedure en nu dus (bijna) weer geformatteerd via de herstelfunctie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
catfish schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:02:
gewoon de setup van Vista doen vanaf de dvd, tijdens de install verwijder je alle partities en je laat de setup 1 nieuwe maken (zelf kiezen hoe groot), de rest doe je vanuit Windows na de instalatie
je hoeft vooraf helemaal niets te doen
Heb ik ook al gedaan - ben ondertussen ook al de hele avond ermee bezig.

gevolg : de melding "Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation" Hetzelfde resultaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Heb je de beschikking over een andere PC? Download anders even een Linux Livecd'tje en brand dat op CD of USB-stick, met gparted kan je dan heel makkelijk alle partities flushen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
GRRRRR:

na Format C:
"creating file system structures.
format failed.
X:\sources>

...en dat zegt ie na 1 uur formatteren.
zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doe je nog steeds format c:? Je moet NIET in DOS / dosprompt / je harde schijf formatteren.

Zoals al eerder gezegd: partities verwijderen en de Vista setup z'n gang laten gaan.

De partities verwijderen doe je met fdisk, maar dat commando had je volgens mij al gevonden. Daarna via de Vista setup partitioneren / formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doe het met diskpart? Dat is nogal krachtig.

CMD opstarten vanaf de dvd.

Diskpart
List Disk
Select Disk (nummer van de disk zonder haakjes)
Clean
Create partition Primary
Select partition 1
format fs=ntfs quick
active
assign
exit

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:08
Allefoi, misschien zo eens uitleggen dan: :Y)

1. Comploeter aan
2. Vista DVD erin (herstel DVD, retail DVD, whatever je hebt)
3. Alsie vraagt om knopje indrukken, knopje indrukken!
4. Ding vraagt om taal en alles meer, stel de juiste taal in
5. Druk op installeren
6. Even kwijt wat hier verder gebeurt maar druk op next/volgende/ok/ja tot je bij de partitiemanager komt

Even tussendoor, het is belangrijk dat je doet wat hier staat en niks anders! Nee, niks anders! }:|

7. Klik op extra schijfopties (of wat er ook staat)
8. Verwijder elke aanwezige partitie tot er alleen nog maar een ongepartitioneerde ruimte staat
9. Kies voor het aanmaken van een nieuwe partitie en klik op OK
10. Druk weer op ok/volgende/waterookstaat en vul zo nodig licenties en alles meer in
11. Vertel hier even of het ding installeert of niet

Dit doe ik uit m'n hoofd en zo vaak heb ik Vista niet geinstalleerd dus het kan iets afwijken ;) zolang je maar NIET naar herstelopties of iets dergelijks gaat

Als dit ook niet werkt moet je een juiste Vista retail/oem DVD zien te bemachtigen en hierbij je licentie invoeren (let op de juiste versie, staat wel op de licentiesticker onderop je laptop)

[ Voor 17% gewijzigd door Moning2 op 10-03-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Beste Tygetje, Snake en Moning2

Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:04:
Waarom doe je nog steeds format c:?
Omdat ik via de Vista (Home Premium, oem, zie boven) niet verder kom dan het kiezen van de partitie waar ik Vista wil plaatsen na een paar seconden krijg ik een fout melding.

"Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation"
Doe het met diskpart
Heb ik gedaan, behalve het 'clean' en 'create' gedeelte. Ga ik nog eens proberen mét deze regels.

[quote]Allefoi, misschien zo eens uitleggen dan:[quote]

Bedankt voor je (beyond) Jip en Janneke uitleg. Deze stappen had ik uiteraard al uitgevoerd (dus inclusief het verwijderen en aanmaken van partitie). Na stap 10 krijg ik een foutmelding:

"Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation"

Waar ik me nu in 1e instantie zorgen over moet maken is dat het formatteren 2 x is mislukt.
Ik vestig mijn hoop nu eerst maar op 'diskpart'.

Meer tips/inzichten welkom!
groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als dat bovenstaand niet lukt lijkt het me handig om met de tool van de HDD fabrikant even te scannen of de schijf niet toevallig kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Dohpaz schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:33:
[quote]Allefoi, misschien zo eens uitleggen dan:[quote]

Bedankt voor je (beyond) Jip en Janneke uitleg. Deze stappen had ik uiteraard al uitgevoerd (dus inclusief het verwijderen en aanmaken van partitie). Na stap 10 krijg ik een foutmelding:

Sorry, kon nergens uit je verhaal halen dat je het al zonder de command prompt hebt geprobeerd :Y)

Probeer eens eerst een kleine partitie te maken van 5GB of hoe groot de compaq partitie ook was en daarna de partitie voor Vista en installeer em op de 2e partitie
Dus niet met diskpart of wat dan ook, maar gewoon met de standaard vista tool d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 10-03-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar heb je eigenlijk al [google="Windows setup could not reinitialize the deployment engine. To install Windows restart the installation"] geprobeerd? Je bent zo te zien niet bepaald de eerste met het zelfde probleem.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Moning2 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Probeer eens eerst een kleine partitie te maken van 5GB of hoe groot de compaq partitie ook was en daarna de partitie voor Vista en installeer em op de 2e partitie
Dus niet met diskpart of wat dan ook, maar gewoon met de standaard vista tool d:)b
Heb een partitie van 8 GB aangemaakt en een van de rest: Het resultaat was dat ik verder kwam in de installatie. Bij het opnieuw opstarten echter kreeg ik een foutmelding en werd aangeraden de recovery te gebruiken. Zonder resultaat (na 2x kwam de mededeling dat het niet lukte door de recovery en of ik dit wilde melden aan microsoft via internet 8)7 8)7 8)7 ) Maar: Ik kwam in ieder geval vérder....

Alles weer eraf dus! Zelfde gedaan maar dan met een extra partitie van 10 GB. Dit x als resultaat dat ik nog vóór het opnieuw installeren een failure krijg.

Verder heb ik ook het Diskpart verhaal gedaan maar tevergeefs. Misschien heb ik toch software van Compaq nodig om dit op te lossen...maar ja die had ik geformatteerd en er was geen back up :+

En ondertussen scoort Liverpool ook nog 3-0, dat dan weer wel!

PS: @Haan: Ja had ik bekeken, alle discussies hierover lijken te stranden of te verzanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Probeer anders eens een andere Vista DVD en ook een andere bron indien het geen originele DVD is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
heb even bij deze pc van mijn collega gekeken.
is een raar probleem.

vista setup geeft idd de bekende foutmelding
lijkt een hdd probleem.
dus de hdd diagnostic gedraaid van wd. niets gevonden. alles met o overschreven gaat prima.
maar in windows setup nog steeds het zelfde probleem.

toen met command prompt en diskpart proberen te formateren.
echter dit werkt niet.
format formateert en kan dan de bestandsstructuren niet schrijven. geeft fail melding
diskpart geeft een ok melding bij formateren naar ntfs, maar laat vervolgens de volumes op RAW staan
ipv ntfs
in ranish can ik de partitie wel op ntfs zetten, maar kijk ik dan weer in diskpart, dan blijft het gewoon een RAW indeling.

het lijkt een defecte hardeschijf te zijn, maar wat er precies defect is durf ik niet te zeggen.

compaq raadt aan om met de recovery cd vista opnieuw te installeren. dit lijkt mij niet te helpen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je toch een backup hebt van je gegevens zou ik in dit geval ervoor zorgen dat je partities inderdaad wel 100% zijn.

Desnoods verwijder je eerst alles van de disk (diskpart clean) en doe een shutdown, reset de boel (powerswitch eruit, complete cycle) en start dan alsnog de installatie weer op.

Zolang er mogelijk incomplete partitieinfo staat zal een in-place reinstall niet lekker functioneren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Ik heb met Compaq/HP gebeld en de recovery dvd's besteld. De medewerker wist mij te vertellen dat alleen hiermee het probleem verholpen kan worden. Vista laat zich niet installeren met 'zomaar' een OEM dvd en mijn code. Zou het zo zijn dat er iets in de bios gelinked is naar de HDD?

Anyway 38,50 betaald voor die dvd's (10 werkdagen duurt het opsturen, waarom kan ik ze niet gewoon downloaden!!!!>>>???) ) en hopelijk werkt dat. Ik hou jullie op de hoogte - 'for future purposes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dohpaz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:12:

Anyway 38,50 betaald voor die dvd's (10 werkdagen duurt het opsturen, waarom kan ik ze niet gewoon downloaden!!!!>>>???) ) en hopelijk werkt dat. Ik hou jullie op de hoogte - 'for future purposes'.
Normaal gesproken maak je die zelf aan gelijk na de allereerste keer opstarten van je laptop.
Gezien de gemiddelde prijs van een moderne laptop scheelt dat ook weer op de kosten - klant wil goedkoop, dan krijgt ie geen disks meer erbij.

Maar goed, die DVDs herstellen je laptop naar fabrieksinstellingen, dus dan zit je nog steeds met alle HP branding en cruft :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Is het niet gewoon zo dat de TS een recovery-cd van de fabrikant heeft, welke bepaalde files van die recovery partitie aanroept? Deze kan hij namelijk wel eens verwijdert hebben door gebruik te maken van die DOS bootflop/cd omdat deze de NTFS partities niet ziet en daarom de recovery partitie als C: ziet :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
alt-92 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:42:
[...]

Normaal gesproken maak je die zelf aan gelijk na de allereerste keer opstarten van je laptop.
Gezien de gemiddelde prijs van een moderne laptop scheelt dat ook weer op de kosten - klant wil goedkoop, dan krijgt ie geen disks meer erbij.
Zoals ik al eerder zei heeft mijn vriendin (van wie de laptop is) dit niet gedaan. Bovendien vind ik het nog steeds van weinig servicegerichtheid getuigen dat ze deze cd's niet downloadable maken en dus winst willen maken op nalatige mensen en crashes. Of er moeten nog meer beweegredenen zijn voor HP om dit niet ff op een servertje te knallen.
Maar goed, die DVDs herstellen je laptop naar fabrieksinstellingen, dus dan zit je nog steeds met alle HP branding en cruft :)
Nog steeds? Ik zat en zit er niet mee dat de laptop HP branded is. Als ie werkt ben ik blij.
domi235 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:47:
Is het niet gewoon zo dat de TS een recovery-cd van de fabrikant heeft, welke bepaalde files van die recovery partitie aanroept? Deze kan hij namelijk wel eens verwijdert hebben door gebruik te maken van die DOS bootflop/cd omdat deze de NTFS partities niet ziet en daarom de recovery partitie als C: ziet :)
Wie of wat is de TS?
Ik (of hij, wat je wilt :P ) heb geen gebruikgemaakt van een DOS bootflop/CD. Zoals ik al eerder zei noemde ik het DOS maar bedoelde ik de command prompt van de Vista CD. Maar misschien kun je daarmee ook wel dingen weghalen die je niet weg moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

TS = Topic Starter, dus jij :)

En als je van Vista CD gebruik maakte kun je mijn post als niet geschreven beschouwen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

offtopic:
De TS dat ben jij, de TopicStarter ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1