Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wilde al posten met de vraag wat ik nu het beste kan bestellen een nieuwe videokaart of een moederbord PCIe x16 2.0+videokaart maar ik kwam bij het maken van de post een probleem tegen, namelijk screenshots maken van de artifacts (ter controle).

Het volgende doet zich weervoor: de eerste signalen kwamen in de vorm van artifacts die alleen te zien waren in gedeeltes van het scherm waar het wat gebeurde (WoW windowed mode plus een filmpje wat ik op mijn 2e monitor afspeelde). Toen de problemen begonnen ben ik gaan slapen (ik heb een hoop geleerd de afgelopen 15 jaar bij computerproblemen, namelijk dat het of in 10 min gefixed is of dat je er een minimaal een paar uur over doet) en de volgende dag leek alles opgelost tot we een half uurtje verder waren en de artifacts terug waren. Niet veel later, NVidia drivers geupdate etc. en opnieuw opstarten deed XP het alleen nog maar in 640x480 en zijn de artifacts (verticale strepen) ook al in de verschillende boot screens te zien.

Uitgevoerde checks:
Verschillende monitoren geprobeerd, geen oplossing.
Schoonmaken, geen oplossing.
Afkoelen, geen oplossing.
Screenshots maken, geen artifacts!?!?!?!
Ik heb geen DVI-tussenstukjes (meer), beiden DVI uitgangen geven hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?. O ja, garantie is natuurlijk net 2 maanden afgelopen en de verkoper geeft niet thuis (terecht).

O ja, mocht ik mijn videokaart kunnen begraven want is dan de beste oplossing? Nieuwe videokaart PCIe x16 1.0 of toch maar het moederbord vervangen omdat en een 2.0 kaart nemen, ik heb nu een Asus P5b-E moederbord met dus het 1.0 slot)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

zou je misschien een foto kunnen schieten? Artefacts op het beeld en een screenshotje trekken zijn twee verschillende dingen.
Verder mis ik wat specs, en gaan voor een PCI-E 2.0 kaart of PCI-E 1.0 kaart zal geen drol uitmaken. PCI-E 16x op 8x geeft al nauwelijks verschil.

heb je nog garantie op je kaart? misschien via de fabrikant?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de link:

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/2483/artifacts3.th.jpg

Geen garantie meer op de kaart, zie originele post.

Aanvullend: het is een PCIe x16 1.0 kaart, en mijn moederbord bevat 1 PCIe x16 1.0 slot, vandaar ook mijn vraag: of een relatief dure "oude" kaart 1.0 of moederbord vervangen door eentje met een 2.0-slot met bijbehorende videokaart. Het probleem is eigenlijk dat ik niet achteruit wil qua prestaties.

Bedankt voor de snelle reactie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

2.0 kaart werkt ook gewoon in n 1.0 moederbord :)
(en andersom ook) dus geen probleem :)
snelheidsverlies tussen 1.0 en 2.0 zul je eigenlijk alleen merken met x2 kaarten of andere >400 euro highend spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ho. Stop. Misverstand.

PCI-E 2.0-kaarten werken wel in de type moederborden: 1.0, 1.0A en 1.1, dat wel. Kijk echter vooral even goed naar de chip op het moederbord. Daar hangt wel het e.e.a. van af, over het algemeen gaat het wel goed maar voorkomen is beter dan genezen. Dat moet je dus even goed uitzoeken.

Het verschil tussen PCI-E 1.0 en 2.0 is by the by niet bijster groot. Scheelt misschien een paar procent. Tenzij je SLi / Crossfire gaat draaien op een P35-moederbord, dan wordt het niet grappig.

[ Voor 47% gewijzigd door Jejking op 10-03-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik draai hybrid SLI op een Asus P5N-E sli mobo ( PCI-E 16x op 8x). Ik ging met mijn GTX260 (de oude versie) 500 3dmark 06 punten op achteruit. Zoveel scheelt die bandbreedte dus echt niet ;)

Daarnaast is er enkel een probleem met low-end VIA chipsets en de combinatie PCI-E 1.0, 1.1 en 2.0. Als je je keus hebt gemaakt, google je moederbord dan nog even. Als er compatabiliteitsproblemen zijn, tussen jouw nieuwe en oude hardware, dan zal er wel iemand zijn die dat op een forum heeft geplaatst.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ga er maar vanuit dat je kaart naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. Dit zijn geheugen artifacts zo ver ik kan zien. Heb ik gehad met een 8400GS voor een oc-contest en die vertoonde dezelfde artifacts.
Het is iig niet meer te repareren.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle replies. JA daar was ik al bang voor, vond het alleen raar dat screenshots geen artifacts lieten zien.

Voor wat betreft het moederbord vs. videokaart: het lijkt allemaal behoorlijk in orde, zal wel proberen iets mainstreams te nemen. Iemand nog een ideetje 9-kaartje met ongeveer dezelfde prestaties (of iets beter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Als je niet veel games speelt, en de 8800gts goed genoeg was voor je games zou ik voor een simpele 9800 gaan maar wel met 1gb geheugen. Die kosten volgens mij nog maar 120 euro.

Btw wat ga je met je stukende videokaart doen? Ik ben namelijk opzoek naar een stukende 8800 om wat onderdeeltjes te gebruiken voor een projectje.
Pagina: 1